Ik heb zins kort een probleem met mijn megane senic 2.0. automaat.Bij optrekken zit er tussen opschakelen een moment (1 sec) alsof hij in z'n vrij loopt.Het toerental loopt dan even kort omhoog en is weer normaal als auto weer in z'n versnelling rijd.Wie kan mij hierin een advies geven?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat is de kilometerstand? bij welke km-stand is voor het laatst de olie van de automaat ververst?
kmstand is 103000 en is ververst vorig jaar augustus.Sindsdien ong 20000km gereden
18 jaar
[quote=AS1]wat is de kilometerstand? bij welke km-stand is voor het laatst de olie van de automaat ververst?[/quote]
KMstand is 103000 en vorigjaar augustus ververst.Sindsdien ong 20000km mee gereden
18 jaar
Zoek eens in de Gouden gids op "Autotransmissies" in jouw regio.
Bel zo'n specialist, omschrijf je probleem en vraag naar de mogelijkheden om het hydraulisch blok te laten schoonmaken. Ik vermoed dat daar je probleem zit namelijk.
Deze is toegankelijk zonder dat de automaat er af hoeft.
Laat aub eventuele vorderingen weten.
18 jaar
Ik heb mijn automaat laten uitlezen en er kwam geen noemenswaardig defect.Nl een melding dat de moter een keer hoogtoeren heeft gelopen.Er is een halve liter automaat olie ingedaan en geprobeerd te rijden.Het probleem doet zich nu voor van z'n 2 e naar z'n 3e versnelling.
18 jaar
Goed dat je eerst hebt laten uitlezen maar nu contact opnemen met Automaatspecialist zoals AS1 ook al schrijft. Zij kunnen het beste diagnose stellen, repareren en/of afstellen. Zelf deze week ook gebeld en was verbaasd over wat zij kunnen en dat tegen redelijke prijs.
18 jaar
Niet zo vreemd dat ze geen storing vonden want dan zou er een keer een lampje op je dashboard moeten hebben gebrand.
Waar heb je dat uitlezen en bijvullen laten doen?
Zoals je dat omschrijft klinkt alsof ze een halve liter hebben bijgevuld om te kijken wat er gebeurt.
Dat is geen goede werkwijze. Deze automaten zijn gevoelig voor een onjuist oliepeil, ook te hoog.
Teveel olie kan schadelijk zijn!
Bel een automaatspecialist en leg eventueel het antwoord voor aan ons.
18 jaar
Mijn auto is vandag getest bij een automatisch versnellingsbak specialist en er kwam uit dat mijn vliegwiel en automaat defect zijn.Er schijn in het vliegwiel een dunne plaat te zitten en die is zogoed als zeker versleten.(gieren of piepen van de auto)
Mijn automaat is ook defect.Dinsdag gaat de auto er weer naartoe om hem te repareren.
18 jaar
Mijn auto is vrijdag gerep en mijn bak is gereviceerd.Naar huis rijdend had auto zelfde klacht.Vandaag dus terug geweest en weer opnieuw uit laten lezen.Volgens specialist moet nu een sensor op de bak vervangen gaan worden.Kan dit kloppen is mijn vraag.Die sensor zou 175 moeten kosten
17 jaar
kan allemaal best, maar als je inderdaad precies hetzelfde probleem hebt als voor de bakrevisie, neem ik toch aan dat ze èèn en ander onder garantie gaan doen. ze hebben dan geen goede diagnose gesteld lijkt me. ik zou het iig niet zomaar pikken!!
kawaZ750
Die sensor zou ik moeten betalen omdat dit een stukje electronica betreft en zij die niet meer terug kunnen sturen.Ze zullen hem er voor mij onder service/garantie opzetten.Maar 175 incl BTW is dat niet duur?En is dan echt het probleem opgelost of zien zij mij meer als melkkoe.
17 jaar
Ik begrijp het nog niet helemaal. Toen je je auto opgehaald hebt was hij neem ik aan helemaal gerepareerd, en dus goed volgens het revisiebedrijf.
Op de terugweg naar huis had je nog hetzelfde probleem. Toen ben je teruggegaan voor nogmaals een diagnose, er bleek een sensor defect, maar die hadden ze al besteld? Wisten ze al dat deze defect was?? Die sensor kunnen ze niet meer terugdoen, maar waarom zouden ze hem terug willen sturen? de sensor is defect bevonden, dus zal hij toch vervangen moeten worden?? Wat betreft de kosten, ik weet niet wat voor een sensor ze willen vervangen, dus weet ik ook de kosten niet. er zitten meerdere sensoren op deze bak.
Ik snap het ook niet goed. Je rijdt van het revisiebedrijf weg en constateert dezelfde klacht. Dan ga je volgens mij toch terug naar revisebedrijf om te vragen waarom zij dit niet hebben opgemerkt en waarom klacht niet verholpen is? Valt me erg tegen voor een revisiebedrijf.
17 jaar
[quote=p impink]Mijn auto is vrijdag gerep en mijn bak is gereviceerd.Naar huis rijdend had auto zelfde klacht.Vandaag dus terug geweest en weer opnieuw uit laten lezen.Volgens specialist moet nu een sensor op de bak vervangen gaan worden.Kan dit kloppen is mijn vraag.Die sensor zou 175 moeten kosten[/quote]
Dat is dus altijd het probleem: diagnose verteld de specialist dat de automaatbak gereviseerd moet worden. Na revisie nog steeds dezelfde klacht: het was DUS TOCH NIET de automaatbak die defect was.
Nu is het de sensor. Als dit niet helpt het volgende "proberen"?
Het woord specialist wordt soms misbruikt, net als we zo vaak horen dat de man van de ANWB heeft gezegd dat....
Jongens, het is soms gewoon heel erg moeilijk om dergelijke problemen zomaar eventjes op te lossen. Maar om direkt maar de specialist het antwoord te laten geven en blind op te varen is niet altijd verstandig. Ntuurlijk hebben ze meer ervaring met automaatbakken, maar laat hen dan ook zeggen dat ze geen garantie kunnen geven dat hun diagnose de definitieve oplossing geeft....
Siem, natuurlijk is het niet altijd even gemakkelijk een juiste diagnose te stellen. Wat mij in dit geval verbaast is dat het revisiebedrijf niet zelf vaststeld dat het probleem nog niet verholpen is en kennelijk (we moeten afgaan wat hier geschreven wordt) de klant de auto weer mee geeft zonder dit aan te geven.
17 jaar
Nou het zit zo.
Ik heb vrijdag 24-11-2006 die auto opgehaald om15.45 uur.
Voordat ik het industrie terrein af was was het al over 4 uur heen.Om 4 uur sluiten zij en zijn zaterdags dicht.Maandag 27-11-2006 heb ik gelijk gebeld met de specialist om te vragen wat zij er precies aan gedaan hadden.Er werdt mij verteld dat de bak gereviceerd was in OK was bevonden.Toen heb ik gezegt dat het probleem er nog zat.Hij heeft toen met zijn compagnon overlegt wat zij er aan kunnen doen.Ik heb vandaag dus terug gebeld voor dat antwoord.Zij vonden het een goed idee om dieauto nogmaals op de komputer uit te lezen.Die gaf als resultaat: Motor storing code 5(circuit inlaatluchttempsensor) en code 54 (Stat regelsch defect of bedrading).Hij wist te vertellen dat dit niet met de bak temaken heeft.
Volgens hem heeft renault wel meer een probleem met de selectionstandregiseer kast die vanaf de pook naar de bak gaat.
Die sensor is dus nog niet vervangen omdat hij die zou moeten bestellen.Maar voordat hij die mag gaan bestellen van mij (want anders moet ik die meteen betalen ivm niet retour mogen geven aan zijn leverancier) wilde ik eerst nog wat advies van jullie hebben.Ik vind het zelf ook wel raar omdat hij nu weet te vertellen dat het probleem volgens hem meer is voorgekomen bij renault en had hem dus voor de afgesproken prijs meteen had kunnen vervangen.
Hopelijk nu iets duidelijker.
Vr Gr Peter
17 jaar
Bedankt voor de aanvullende info. Toch zijn dit weer verschillende dingen.
Enerzijds de inlaatluchttemp en stat. regelschakelaar regelcircuit horen bij elkaar voor wat betreft de motorregeling. Misschien verstandig om eens de spanning van dit regelcircuit te meten. Ik dacht dat dit 5V moet zijn. Is eenvoudig te meten aan de MAP sensor contacten. Ook de stekers eens losnemen aan de carburateur en weer terugsteken (meteen op corrosie controleren). Het contact van de stationair regeling is ook door te meten en kan vervuild zijn. Heeft op zich niets met de bak te maken maar kan wel de schakelstand en moment beinvloeden. Moet in ieder geval uitgezocht worden. Denk hierbij ook aan massa's controleren.
Anderzijds de selecteurstand sensor. Volgens mij zit deze op de bak en niet bij de pook.Als hier problemen mee zijn zou je dit ook moeten ondervinden als je handmatig gaat schakelen. Ik zou eerst eens proberen de bak wat meer handmatig te bedienen. Als dit goed gaat verdenk ik de sensor niet zo erg.
17 jaar
toch vind ik het raar dat ze eerst de bak gan reviseren, en dan de meerstandenschakelaar willen vernieuwen, voor eenzelfde probleem. is deze schakelaar wel goed afgesteld?? komt namenlijk vrij precies bij deze bak.
Dat bedoel ik dus eigenlijk ook kawaZ750 !! Zat die fout er eerst niet in en was dat misschien het hele probleem.
Kan iemand uitleggen wat met die "dunne plaat in het vliegwiel" wordt bedoeld. Is dat de lockup?
Beetje vreemde gang van zaken. Die specialist doet ten eerste een 'onjuiste' diagnose.
Probleem is wel dat je dat niet altijd zwart op wit kunt stellen. Een storing kan meerdere oorzaken hebben.
Vervolgens wordt na revisie niet eens een testritje gemaakt. Tenminste daar lijkt het sterk op.
Deze 'specialist' maakt geen goede indruk.
Kijk eens onder de auto of je kunt zien of er aan is gewerkt. Als het goed is zit er een nieuwe carterpan op de bak.
Ik zou eisen dat het probleem verder kostenloos wordt opgelost.
17 jaar
KawaZ750
De meerstandenschakelaar waar jij het over heb bedoel jij daarmee de pook of de sensor op de bak.Ik zie dat siem ook met mij meeleeft want ik denk er netzo over of ze misschien niet eerst die sensor hadden moeten vervangen alvorens een bak te reviceren.
Hoogfrequent schreef mij ook dat ik de bak handmatig zou moeten opschakelen om te proberen of hij nu wel goed overschakelt!Dat heb ik nu ook gedaan maar het probleem blijft toch hetzelfde.Tussen het handmatig opschakelen schakelt hij niet meteen over maar gaat eerst even in hoger toeren en daarna pakt hij wel zijn versnelling.Zou na deze test toch vrijwel zeker die sensor defect zijn.Het doormeten van het regelcircuit is nog niet gedaan omdat ik dat niet zelf kan en er nog geen tijd is geweest om dit te laten doen.
Vr Gr Peter
PS ik vermoet wel dat ze de bak hebben gereviceerd want op het oog zijn er weldegelijk verschillende verbindingen (schroeven oid) losgeweest.Of er nieuwe onderdelen in de bak zijn gezet dat weet denk ik niemand.Dat heb ik in goed vertrouwen maar aangenomen.
17 jaar
De meerstandenschakelaar is de sensor op de bak, deze meet in welke stand de selekteur (pook) staat. Het is waar dat deze wel eens defect gaan, en kan ook best dat dit bij jouw het geval is. Toch vind ik het nog moeilijk om vanaf hier te zeggen of dit ook de oorzaak van jouw probleem is. Als ik je klacht zo lees, vind ik het daar nog niet echt op lijken, maar ik neem aan dat het revisiebedrijf er toch wel enige aanleiding voor heeft om die te willen vervangen. Ik zou er ieder geval op staan dat ze het probleem oplossen, zonder dat het jou nog meer geld kost. Je probleem is nog niet opgelost, de diagnose is dus mijns inziens niet juist geweest. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat het revisiebedrjf voor hun eigen fouten opdraait. Dus als ze de meerstandenschakelaar willen vervangen, prima, maar laat ze hem zelf maar betalen.
Als de sensor op de bak alleen de stand van de selekteurhandel vaststeld (en daarmee starten toestaat in P en N stand) dan geloof ik ook niet echt in een kapotte sensor. Als de sensor verkeerde informatie zou afgeven zou de bak spontaan schakelen, niet opschakelen of de wagen niet kunnen starten, lijkt mij.
De aansturing van de bak lijkt mij niet in orde. Rembanden die niet snel genoeg inkomen? Hydraulisch blok oorzaak? Om de bak te sturen zit er volgens mij een separate regeleenheid. Misschien raadzaam om toch de voedingsspanningen hiervan eens na te gaan. Ook vanwege de foutmeldingen van de luchttemp meter etc. Die komen toch ook niet voor niets? Let vooral op massaverbindingen. Spanning meten tussen min-accu en motorblok, minverbindingen ECU etc. Moet echt nul of hooguit milivolts zijn. Overgangsweerstanden hierin zijn funest. Door te starten kun je dit nog beter meten. In ander forumsw wordt regelmatig gemeld dat massaverbindingen niet juist zijn. Schijnt onder accubak wat verbindingen te zitten.
17 jaar
Ik betwijfel ook of het de meerstandenschakelaar is.
Ik heb deze defect gehad. Gevolg was noodloop (alleen 3e trap) en niet meer willen starten totdat de boel was afgekoeld (massa schakelaar was dan weer hersteld).
Het klinkt logischer dat een defect aan deze schakelaar een noodloop of uitval tot gevolg zal hebben en niet zo zeer vreemd schakelen (zei hoogfrequent ook al).
Die schakelaar kostte mij trouwens 'maar' 40 Euro + inbouwen.
Ik zou eerder denken aan het hydraulisch blok of de interface met de elektrokleppen, maar dat lijkt me iets dat bij een revisie wordt vervangen.
Hoeveel heeft die revisie gekost? Dat moet minstens 1500 gekost hebben anders zijn er wat bochten afgesneden...
17 jaar
maar als die schakelaar niet goed afgesteld is wil die wel eens net wel net niet in een bepaalde stand staan. met als gevolg dat bak denkt dat er een schakelmoment is en dan toch niet. dit geeft een hapering als gevolg. weet absoluut niet of dat dat hiermee te maken heeft, maar tis maar een kleine toelichting. heel makkelijk op te sporen als je de juiste diagnose spul hebt (clip) je ziet dan een verandering van de stand in de clip terwijl je selecteur handle gewoon nog in dezelfde stand staat.
[quote=timhoeks2]maar als die schakelaar niet goed afgesteld is wil die wel eens net wel net niet in een bepaalde stand staan. met als gevolg dat bak denkt dat er een schakelmoment is en dan toch niet[/quote]
Even voor de duidelijkheid. Deze schakelaar geeft toch alleen de positie van de pook door aan de computer?
Dus niet een sensor om vast te stellen in welke versnelling de automaat staat?
17 jaar
[quote=AS1][quote=timhoeks2]maar als die schakelaar niet goed afgesteld is wil die wel eens net wel net niet in een bepaalde stand staan. met als gevolg dat bak denkt dat er een schakelmoment is en dan toch niet[/quote]
Even voor de duidelijkheid. Deze schakelaar geeft toch alleen de positie van de pook door aan de computer?
Dus niet een sensor om vast te stellen in welke versnelling de automaat staat?[/quote]
AS1 heeft gelijk, en als je een probleem hebt met je meerstandenschakelaar, is meestal de weergave op de display in de auto ook niet correct.
Luitjes.
Ik ben vandaag 1-12-2006 voor een second opinion naar een renualt dealer in de buurt geweest.Die heeft de computer uitgelezen en er was werkelijk geen defect of storing te vinden.Met een grote mate van zekerhied kon hij mij vertellen dat het niet de meerstandenschakelaar zou zijn omdat die inderdaad alleen de stand doorgeeft van de pook en er anders een storingmelding in de komputer te zien zou zijn.nu heeft deze dealer de computer opnieuw software opgezet en ik zal er over een week uitslag van doen aan de dealer.Ik ben het overigens ook met kawa eens dat het reviciebedrijf voor de verdere kosten zou moeten opdraaien want met montage heeft het toch 1700 gekost.Genoeg om de auto goed te krijgen toch?
17 jaar
Wat voor type bak gaat dit over? Problemen met de meerstandenschakelaar zijn bekend bij de DP0 maar dit probleem lijkt meer op een defecte oliedruksensor van de AD4.
Henk
Die oliedruksensor he, zit die op een DPO want dat is mijn automaat.
17 jaar
Vraagje.
Is het nu raadzaam om die meerstandenschakelaar aan te schaffen bij een renault dealer(goedkoper)?En in te laten bouwen bij dat revicibedrijf?
Graag hoor ik iets.
Vr Gr Peter
17 jaar
Het is verstandig dat jij nu geen kosten gaat maken.
Het revisiebedrijf moet het oplossen. Als zij denken dat het de meerstandenschakelaar is (waar wij twijfels bij hebben), laat ze een nieuwe proberen. Als het niet helpt dan moet de oude terug worden gezet (kostenloos!)
17 jaar
Idd niks geen kosten meer maken.
Het revisie bedrijf heeft de bak gerviseerd en het probleem is er nog!.
Dus terug brengen en laten staan daar totdat tie goed is, en niks betalen.
Ik ben bang dat die bak voor niks gereviseerd is, dat de storing ergens anders zit.
Als dat zo is zou ik zelfs een deel van de kosten terug vorderen.
17 jaar
Primera P11
Aan wat voor storing denk jij dan want dan kan ik met die gegevens weer terug gaan naar de specialist.
Vr Gr Peter
17 jaar
Het revisiebedrijf beweert dat het de meerstandenschakelaar is, laat hun dan een nieuwe plaatsen.
Als nou blijkt dat dat het probleem is, dan is die bak voor de flauwekul gereviseerd en zou ik een deel van de kosten terug eisen, immers de bak was het probleem niet.
Hun hebben een diagnose gesteld dat de bak kapot was, na reparatie zit de storing er nog steeds in, dan moeten hun kosteloos verder gaan zoeken en als hun die meerstandenschakelaar willen vervangen moeten ze dat zelf maar betalen.
Het was immers hun diagnose, jij hebt kosten gemaakt en probleem is niet opgelost.
Het probleem is nog steeds dus dat tie tussen de versnellingen valt als het ware.
Het lijkt erop dat tie even vrij loopt, met als gevolg het stijgen van het toerental alvorens die door schakelt.
Het lijkt me dat deze storing in het hydraulische blok zit, wat AS 1 ook al eerder zei.
Of vervuilde atf olie en of dichte filter, maar is allemaal schoon gemaakt, ik neem aan dat het hydraulisch blok ook bekeken is of vervangen.
Ik heb de indruk dat hun de bak gereviseerd hebben terwijl het niet in de bak zit.
17 jaar
Peter, ben je al terug geweest bij de specialist?
17 jaar
Barry, je moet even voor jouw probleem een nieuwe topic openen.
Anders gaan er 2 storingen door mekaar lopen.
17 jaar
AS1
Ik ben nog niet teruggeweest maar heb eerst een brief gefaxt met de hele gang van zaken daarin geschreven.Binnen 1 uur belde zij terug dat zij tussen kerst en oud en nieuw gesloten zijn en zij op 2 januari zullen terug bellen en gaan kijken wat zij aan mijn auto willen gaan doen.Ik ben zelf bang dat het probleem niet opgelost zal worden want ik heb het vermoeden dat mijn koppakking ook nog eens lekt.(iets nat en een suisend geluid)
Vr Gr Peter
17 jaar
Vraag eens of dit bedrijf is aangesloten bij de VNTS (vereninging nederlandse transmissie specialisten), vanaf januari zou er een website online zijn en is er tevens een geschillencommissie opgericht om dit soort zaken op te lossen in dit soort gevallen.
Een 2 - 3 flair (zo noemt men dit verschjinsel) komt vaak voor in eletronisch aangestuurde transmissies en heeft een legio aan mogelijke oorzaken zoals inderdaad al beschreven kleppenblok en solenoids, software, manual lever postion switch pressure sensors, olieniveau en inwendige hydraulische lekkage van de hydraulische koppeling of remband. Het is van cruciaal belang dat er ook de nieuwe versie solenoids van de druk en lock up regeling geplaatst zijn als nieuwe software geladen is geweest.
Een ding is zeker het revisie bedrijf hoort dit netjes op te lossen.
Succes
Vrienden !!
Allemaal de beste wensen voor dit jaar.
Ik ben vandaag gebeld door de versnellingbak specialist en zij zullen het probleem Dinsdag 9 Januari op gaan lossen onder garantie.Ik heb dan maar weer goede hoop.
Vr Gr Peter
17 jaar
Monteurs
Ik heb vorige week mijn auto weer laten repareren en er zijn een nieuwe druksensor en een nieuwe toerenregelaar in gezet.door de automaat specialist.Terug naar huis rijdend niets aan de hand Ongeveer 20KM.Later op de avond weer met de auto gereden en verdomt dat het niet waar is weer hetzelfde probleem.
WAT KAN IK NU NOG ERAAN LATEN DOEN BIJ HUN WANT MIJN VERTROUWEN IS TOT EEN DIEPTE GEZAKT DAT IK UITKOM OP DE PERMAVROST DIEPTE.
17 jaar
Doctor Trannie vraagt of de specialist is aangesloten bij NVTS maar heb dit niet kunnen ontdekken middels een bordje ofzo.
17 jaar
Zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... nr 14.
Bel eens met de specialist die ik heb genoemd. Garage Risseeuw in Arnhem. Tel. 026 3617111 (na 11 uur)
Die man lost echt alles op. Hij komt in eerste instantie misschien wat nors over, is normaal. ;-)
Beetje uit je buurt maar ik denk de moeite waard. Laat maar even weten wat hij zegt.
17 jaar
Hoe je het ook wend of keert, weer terug gaan.
Is nog niet opgelost.
Niet naar een ander gaan, anders vervalt je garantie.
17 jaar
Ik heb garage Risseeuw gebeld en de norse man zoals jij schreef viel mee hoor,ben wel eens erger gewent.Maar helaas wist deze man ook niet goed een oplossing.Jammer.
Zelf heb ik de auto vandaag 23-01 naar de specialist terug gebracht want er zou een man met meer mogelijkheden ,op zijn komputer, om uit te lezen komen.
Naar aanleiding van zijn bevindingen van mijn auto hebben ze gevonden dat de BRAINS van mijn auto niet goed zijn.Dit zit in een soort blik aan de zijkant van de automaat en volgende week zullen zij die vervangen.Die hebben zij niet op voorraad.
Kunnen jullie mij vertellen wat voor functie die heeft want de specialist vertelde mij dat dit app allemaal draden heeft en er ronde kogeltjes in zitten waar nu wat ruimte inzit.Overigens lullen zij helemaal niet meer over prijzen dus zal ook dit wel onder garantie of service gebeuren.
17 jaar
Hallo hier weer eens een bericht van over mijn auto.
Mijn auto is al twee keer in de tussentijd bij de specialist geweest en nog is het probleem hetzelfde.Eerst zijn er wat sensoren vervangen en daarna hebben ze de brains vervangen maar zonder resultaat.Zij zijn er ook ziek van.Nu zijn ze van plan om en weer een andere automaat onder te hangen want alles in de automaat is al eens vervangen.Ze denken dat er ergens in de automaat een haarscheurtje zit wat de storing veroorzaakt.
PS Alles met een gesloten beurs.
17 jaar
Nog ontwikkelingen?
17 jaar
AS
Er zijn inderdaat nog geen vorderingen vanwege drukte van mijzelf uit.
Dinsdag 24-4 zal de auto gerepareerd gaan worden en komt er een andere bak en koppelomvormer in.
Zodra ik weer wat weet meld ik me weer.
Vr Gr Peter
17 jaar
Hier weer eens een bericht
Mijn auto is inderdaad wer te repareren gegaan bij de specialist en zij hebben er een andere automaat met koppelomvormer ingezet.Maar bij het proefrijden bleek dat er een ander probleem in zit.Namelijk dat en geen toeren regeling meer was.Dit schijnt tijdens het monteren gebeurt te zijn.(Afgebroken kabel in de automaat)Dus weer moest die bak er onder vandaan.
Overigens is mijn auto al 16 dagen bij die specialist en nu wordt ik er wel heel ziek van omdat het bij een specialist niet zo lang hoeft te duren volgens mij.
17 jaar
Peter, als het een simpel klusje was, dan was het allang opgelost. Dus ik denk dat je hen nu gewoon even de tijd moet geven. Als het uiteindelijk opgelost is (na bijna 9 maanden?) maakt de laatste week denk ik ook niet meer uit.
Siem
Je hebt wel gelijk maar het is hier nog vakantie en zouden met de kinderen een paar uitstapjes maken.Niet wetende dat de reparatie zo lang zou duren.Dus is het vervelend en het lucht even op om het van je af te schrijven
Bedankt voor je bericht overigens
17 jaar
Een goed bericht voor iedereen!!!!!!!!!!
Mijn auto is op 10 mei weer opgehaald na reparatie en heb er reeds 5 dagen mee gereden en heb vooralsnog geen probleem meer gehad.Het heeft de laatste keer zolang geduurd vanwege dat er na reparatie een toeren kabel in de bak was afgebroken en moest dus eerst vervangen worden.Weer het subframe er ondervandaan.Er is nu een kompleet andere bak ingekomen en een nieuwe koppelomvormer en een stukje nieuw software omdat de eerdere bak software niet overeen kwam met het software van de auto.Nu moet ik alleen nog mijn aanhangwagen er achter hangen en uitproberen.
Daarom allemaal vriendelijk bedankt alvast voor jullie adviesen.
Peter
17 jaar
Gefeliciteerd en succes verder!
17 jaar
Heren
Het is niet goed met mijn auto want hij staat weer bij AVS.Die zouden hem nu naar een dealer toebrengen om de board computer uit te lezen maar bij telefonisch navraag bij alle opgenoemde dealers uit de buurt van purmerend is er geen die mijn auto voor uitlezen heeft ontvangen.Wat moet ik nu nog doen???????
gr peter
17 jaar
weer hetzelfde probleem??
17 jaar
Ja AS1 weer hetzelfde probleem!
17 jaar
Is de bakcomputer vervangen of alleen nieuwe software?
17 jaar
Het word wel een gebed zonder eind zo.
Ik denk dat ik de auto al een schop gegeven had.
Me verlies genomen en wat anders gekocht, hier is toch alles al aan gedaan?.
Maar ja, misschien de volhouder wint.
En ik sluit me aan bij wat AS1 denkt, dat de bakcomp naar de knopppen is.
17 jaar
Ik vraag me af of je dit eventueel kan escaleren bij de importeur. Dit is zo'n geval om tot op het laatste schroefje uit te zoeken...
17 jaar
Een auto van 98, daar maakt een importeur zijn handen niet meer vies aan.
Daarbij zijn de problemen aan deze automaat niet geheel onbekend.
Ik heb ze al gezien die bij 80.000km deze problemen hadden en dat is nooit meer helemaal goed gekomen, ook niet na een revisie.
Ik begin toch sterk te denken dat het een elektronika probleem is, en dat al van het begin af aan.
Er is 2 keer een nieuwe bak ingekomen en in allebei zit dit probleem, en alles is er zon beetje aan gedaan.
behalve de bakcomp, wel nieuwe software.
Maar zoals ik al zei, ik was er moedeloos van geworden en had me verlies genomen.
Maar goed zolang het met gesloten beurs gaat, kun je er nog een poos aan sleutelen.
Ik heb altijd wel een beetje simpele beredenering met dit soort problemen.
Als zich dit voordoet met een lage kmstand zonder dat er bijv zware karren mee getrokken zijn dan denk ik toch vaak aan elektronika die niet goed functioneert.
Als een bak meer dan 150.000km gedraaid heeft dan denk ik aan slijtage van de bak.
Als de olie er mooi helder uitkomt en niet verbrand ruikt is de bak meestal nog in orde.
Dit is een grove indicatie, er kan uiteindelijk altijd wat stuk zijn in de bak.
De bak krijgt uiteindelijk de schuld en word vervangen.
kan het revisie bedrijf niet iemand van de fabriek laten komen en hun het probleem voorleggen.
17 jaar
Mijn auto heeft nog maar net 112000km gelopen dus verwacht ik nog veel mee te kunnen rijden.Het punt in deze is dat mijn beurs niet zo vol zit om eieren voor mijn geld te kiezen en deze auto de laan uit te sturen.Want uiteindelijk heb ik hiervoor betaald en als ik een andere auto moet kopen komt er gewoon 5 a'6000 eurie's bij die ik niet bezit. Mijn auto is vrijdag 29-6 nog bij een renaultdealer geweest om de software uit te lezen en ook hier zat geen storing op.Wel wist deze renaultdealer meteen te melden dat en het nieuwste software in de boardcomputerzit.Mijn auto maakt nu nog niet het vreselijke lawaai als voor vrijdag want dat leek wel of ik een dikke diesel reed.Alleen had hij het lawaai als hij in zijn drive af achteruit stond.In z'n parkstand draaide de motor wel mooi rond.Overigens op het moment dat ik mijn auto vrijdag ophaalde en naar huis reed schakelde de auto iets minder slecht over als voor alle reparatie's voor mijn gevoel.Ze hebben een sensor van een gasklep?? vervangen zeiden zij.Wat ik gaan doen nu weet ik nog even niet maar jullie tips zal ik meenemen in mijn besluit.(Importeurbellen;Bakcomputer, vragen of die is vervangen)Ook ga ik eens een andere specialist bellen of die hier een oplossing weet.
17 jaar
Als je auto als een "diesel" rijdt, vermoed ik een defecte bobine. Als dat zo is dan heeft het niets met de bak te maken. De bobines gaan soms stuk terwijl ze even later weer vrolijk meedoen. Is maar een suggestie natuurlijk.
Deze auto loopt toch gewoon op benzine?.
Hij loopt toch niet op lpg?.
Dat als een diesel rijden ligt idd aan de bobine. zoals siem al zegt.
Kan een kapotte bobine een automaat triggeren dat tie daardoor niet juist schakeld?.
Ik heb ooit eens een topic gezien van een scenic met automaat problemen en die bleek verbrande kleppen te hebben, deze liep op lpg.
Volgens mij noemde die zich op de site luie hond, ik dacht dat tie werkte bij Sytze, maar ik kan me vergissen.
Die had ook een heel vreemd probleem met de bak en dat bleek door verbrande kleppen te komen.
Doordat de motor weinig trekkracht had paste de bak het schakelprogramma aan.
Het fijne weet ik er niet helemaal meer van, het is al een poosje terug.
17 jaar
Primera P11 heeft denk ik ook nog een punt waar ikzelf nog niet aan heb gedacht want de auto trekt idd niet snel op.Is zoiets snel te meten of te bekijken of die klep eventueel is verbrand?Mijn auto is gewoon een benzine overigens.
17 jaar
even een vraag: wat is het voertuigtype (code van 4 tekens)? Begint met FA of JA.
waarschijnlijk zit er een plaatje onder de motorkap waar het op staat.
17 jaar
Compressietest of lektest kan uitkomst bieden, maar bobine lijkt me waarschijnlijker.
Loopt de motor mooi rond of staat tie te pruttelen stationnair.
Loopt tie mooi stationnair of staat tie te zoeken naar het toerental.
17 jaar
[quote=primera p11]Kan een kapotte bobine een automaat triggeren dat tie daardoor niet juist schakeld?.[/quote]
Bij de automaat van mij wordt de ontsteking 1x teruggenomen tijdens het opschakelen en 2x tijdens het terugschakelen. Dus er is communicatie tussen de ecu van de ontsteking en die van de bak.
Zondermeer interessant wat gebeurt er als de ontsteking een probleem heeft...
Aan de hand van de voertuigcode kan ik even kijken of de bak in deze Scenic nog bijzonderheden heeft en of er service mededelingen zijn geweest.
17 jaar
Nou de motor staat mooi rond te draaien stationair.Hij staat zeker niet te pruttelen.
AS; volgens mij staat er JA020A.Kan dat?
17 jaar
Alles is vervangen wat met de bak te maken heeft, als er een verrotte bobine tussen zit en de vonk is bij lage toerentallen niet krachtig genoeg en bij gasgeven word de vonk sterker waardoor de automaat reageert.
Het is ver gezocht, of toch nog steeds de bakcomp die niet vervangen is en misschien kapot is.
Heb je het idee dat de motor inhoud met versnellen of als je de kickdown gebruikt?. of zich eerst een keer verslikt voordat tie gaat versnellen?.
17 jaar
[quote=p impink]AS; volgens mij staat er JA020A.Kan dat?[/quote]
geen mededelingen gevonden dat op jouw probleem lijkt.
17 jaar
Dat tussen de versnellingen vallen, is in de meeste gevallen op het hydraulische kleppenblok terug te voeren.
Maar ik neem aan dat dat mee vervangen is?.
17 jaar
[quote=AS1]Bij de automaat van mij wordt de ontsteking 1x teruggenomen tijdens het opschakelen en 2x tijdens het terugschakelen. Dus er is communicatie tussen de ecu van de ontsteking en die van de bak.
Zondermeer interessant wat gebeurt er als de ontsteking een probleem heeft...[/quote]
Nog interessanter, wat nu als die onderbreking niet plaatsvindt. Dan schiet je toerental omhoog en da's precies jouw probleem.
De vraag is even of jouw DP0 bak ook zo'n onderbrekingsverhaal heeft.
De werking daarvan kan trouwens eenvoudig worden nagemeten.
17 jaar
Ik heb inderdaat wel soms het gevoel dat de auto bij ong 3000 toeren soms even inhoud of iets teruggaat in toeren(2800) terwijl ik het gaspedaal niet loslaat of terug laat komen.
AS1; Wat bedoel jij met "de werking kan trouwens eenvoudig worden nagemeten"?
17 jaar
Er komt 5 volt te staan op een bepaalde aansluiting van de injectie-ecu zodra de onderbreking aktief is.
De garage zou een lampje kunnen aansluiten en dan zou die dus even moeten oplichten tijdens schakelen.
Onderstaand een voorbeeld. Aansluiting 7 hoeft niet te kloppen want dit een voorbeeld van een andere Renault bak.
17 jaar
Helaas heren
Ik ben de moet verloren om nog door te gaan met deze auto temeer omdat ik ook nog eens tehoren heb gekregen dat waarschijnlijk mijn krukaslagers defect zouden zijn.Rep kosten ongeveer tussen 1000 en 2000 .Ga misschien metsubsiedie rijden.
Vr Gr Peter
17 jaar
[quote=p impink]Helaas heren
Ik ben de moet verloren om nog door te gaan met deze auto temeer omdat ik ook nog eens tehoren heb gekregen dat waarschijnlijk mijn krukaslagers defect zouden zijn.Rep kosten ongeveer tussen 1000 en 2000 .Ga misschien metsubsiedie rijden.[/quote]
Hoe kwam je daar achter (welke klacht)? Defecte krukaslagers heb ik hier nog nooit voorbij zien komen...
17 jaar
Mijn auto is door de automatenspecialist naar een renault dealer gebracht om daar het een en ander te laten nakijken en die hebben een voorlopige diagnose gesteld dat het waarschijnlijk de lagers zijn die het ratelen veroorzaken.De automaat overigens is ook nog steeds niet goed.Om zeker te zijn of het de krukaslagers zijn moet eerst de subframe verwijdert worden en dan nog de carter openhalen.Hier zijn ze al een paar uur (4) mee bezig en dan kunnen zij pas daadwerkelijk zien of het de lagers zijn en/of ze nog verder moeten opereren.Dit is afzonderlijk van de automaat en zou dus op mijn rekening moeten komen.Zoiezo dus een rekening van 800 ongeacht of hij gemaakt is.
17 jaar
Ik denk dat een second opinion hier wel op zijn plaats is...
17 jaar
Weg met dat ding, niks geen second opinion meer.
Je valt van het een in het ander,stoppen ermee.
17 jaar
Voor mij is het zo gek van dat ratelen want onder de 1500 toeren rammelt de motor en erbovenis het gerammel geheel weg.Als auto inP staat is er ook niets mis mee maar ingeschakelt in een willekeurige stand begint motor meteen te ratelen.Waarom doet die auto niet zo raar ratelen als hij in z'n P staat(als we spreken over defecte lagers)
17 jaar
[quote=p impink]Voor mij is het zo gek van dat ratelen want onder de 1500 toeren rammelt de motor en erbovenis het gerammel geheel weg.Als auto inP staat is er ook niets mis mee maar ingeschakelt in een willekeurige stand begint motor meteen te ratelen.Waarom doet die auto niet zo raar ratelen als hij in z'n P staat(als we spreken over defecte lagers)[/quote]
Als je gas geeft in P dan hoor je helemaal niets? Maar in een versnelling wel?
Ik heb sterk mijn twijfels of het dan de krukaslagers kunnen zijn. Denk eerder aan de automaat. Wat hebben ze precies gedaan?
17 jaar
Wat ze gedaan hebben met de automaat is wel bekend.Maar bij de renaultdealer hebben ze hem op de brug gehad waar ik niet bij was en een voorzichtige conclusie gedaan dat het waarschijnlijk de lagers zijn maar zeker weten doen ze het niet.Dat kunnen ze pas vertellen als zij daadwerkelijk opdracht van mij krijgen.
17 jaar
Hoe is het met de wagen? Heb je 'm nog?
17 jaar
AS1.Wij hebben tijdens de vakantie besloten om niet verder te gaan met deze renault vanwege het simpele feit dat wij niet weten waar het einde is.Wij zijn zelf noodgedwongen met de auto van de buren op vakantie gegaan omdat de renault dealer ons afraadde om met deze auto nog een lang stuk te gaan rijden.Wij hebben nu een mitsubishi outlander 2003 gekocht en hopen nu eens 100000km zonder problemen te rijden.Inieder geval wil ik jou wel bedanken voor je steun en tips die jij hebt gegeven tijdens het oplossen van het probleem.
vr gr peter
17 jaar
Verstandige beslissing.
Het zou me niet verbazen dat alleen de bakcomputer de oorzaak is geweest, aangezien alles al vervangen was. Maar goed als je daarnaast mogelijk nog een ernstig probleem erbij krijgt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je zegt tot hier en niet verder.
Veel succes met de Mitsu!
17 jaar
Nou die kan tenminste weer gaan genieten van autorijden na die doffe franse ellende.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar