Renault Megane: automaat houd in/ofschakelt niet door

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 rn

het betreft een renault megane senic automaat 1.6.rn. 1998


het probleem wat zich voor doet is dat de auto niet vlot weg wil rijden , alsof de automaat slipt dat gevoel geeft hij.

in het begin was het wanneer het gevroren en de motor koud was maar na vandaag zelfs met in halen begon hij in te houden zodra de motor warm is komt hij wel weer iets opgang maar blijft in houden

ook merkte ik met inhalen dat dan de auto meer gaat bonken/inhouden net alsof je over een trein rails rijd


wie o wie weet hier raad op
maadag gaat hij naar de monteur terug en die vraagt zich ook af wat dit zou kunnen zijn .


dus sugesties en evt tips zijn welkom zodat ik dat met hem kan kortsluiten

met vriendelijke groet leo

tijger1964

Geplaatst door tijger1964 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Safrane10698 (0), 13 jaar geleden

Olie verversen. Olie peil kan ook te laag zijn.

tijger1964 (0), 13 jaar geleden

[quote=Safrane10698]Olie verversen. Olie peil kan ook te laag zijn.[/quote]
is het dan alleen olie verversen of ook nog meer zoals filters of dergelijke

Safrane10698 (0), 13 jaar geleden

Dat ligt aan welke bak erin zit. Sommige kan je geen filter van vervangen. Maar begin aan automaat olie vervangen maar niet zelf. Dit luistert zou nauw met vloeistof niveau.

tijger1964 (0), 13 jaar geleden

ze hebben de olie ververst en er is bijna 4 liter nieuwe automaat olie in gegaan .

de olie was zwart inplaats van rood.

het overschakelen gaat weer soepeltjes dus probleem opgelost

met vriendelijke dank voor de tip die ik mocht ontvangen

Heino4267 (110), 13 jaar geleden

Houd je aut. versnellingsbak goed in de gaten: blijkbaar was de olie oud/vervuild en werkt e.e.a. weer goed door de nieuwe olie. De nieuwe olie gaat echter alle vervuiling in de bak oplossen/losmaken. Als je op zeker wil spelen laat je binnenkort (in elk geval na een lange rit waarbij de automaat helemaal goed op temperatuur is gekomen) nogmaals de automaat olie verversen en als er een filter onder in de bak zit, dat ook vernieuwen.
Ik weet niet wat dat kost en wat jou de auto waard is, maar die afweging moet je zelf maken.

tijger1964 (0), 12 jaar geleden

bedankt heino 4267 we ijn in middels al weer effe verder en de problemen met de versnellings bak is inmiddels zo goed als weg af en toe heb ik nog wel eens het iedee dat hij iets inhoud en dan nogsteeds alleen bij wat koudere start voor de rest schakelt hij goed door

ik heb er imiddels na de verversing een goede 3duizend kilometer mee greden en ook goed warm laten worden dus mijn inziens lijkt het probleem opgelost ik blijf hem in de gaten houden en anders laat ik hem misschien wel reviseren maar daar ben ik nog niet overuit want wie weet wat zoiets eigenlijk kost.






[quote=Heino4267]Houd je aut. versnellingsbak goed in de gaten: blijkbaar was de olie oud/vervuild en werkt e.e.a. weer goed door de nieuwe olie. De nieuwe olie gaat echter alle vervuiling in de bak oplossen/losmaken. Als je op zeker wil spelen laat je binnenkort (in elk geval na een lange rit waarbij de automaat helemaal goed op temperatuur is gekomen) nogmaals de automaat olie verversen en als er een filter onder in de bak zit, dat ook vernieuwen.
Ik weet niet wat dat kost en wat jou de auto waard is, maar die afweging moet je zelf maken.[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.