close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: automaat wilt niet direkt overschakelen naar de 4e versnelling

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 rt

ik heb het volgende probleem met de automaat hij schakelt niet direkt over van de 3e naar de 4e versnelling
het lijkt net of hij in de vrij valt en dan pas overschakelt naar de 4e versnelling, als ik het gas iets los laat zodra hij moet schakelen dan is er niets aan de hand dan schakelt hij probleemloos naar de 4e versnelling.
en ik heb een probleem met de toerenteller die blijft op 500 toeren hangen.

Geplaatst door

etienne2952 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

km-stand? wanneer laatste verversing bakolie?

AS1 230

18 jaar

km-stand is 90800
en zover ik weet is de olie nog nooit ververst

etienne2952 0

18 jaar

Dan zou ik dat maar snel laten doen (elke 60000 km).
Zeef ook vervangen.
Als de olie flink smerig is, dan nog een keer na 1000 km (zeef alleen bij laatste keer vervangen)
Informeer vooraf naar de kosten. Kan duur zijn.

AS1 230

18 jaar

ik wilde het zelf al doen maar ik kan geen info vinden over een 4traps automaat en hij heeft ook geen peilstok

etienne2952 0

18 jaar

Zie hier: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Vullen met dezelfde hoeveelheid als er uit kwam is een tactiek.

AS1 230

18 jaar

ik zie het al dus zonder meetkast kun je het niet doen....
wat zou dat kosten om het te laten doen bij een garage

etienne2952 0

18 jaar

Laatst opgevraagd bij grote dealer in Arnhem en die kwam op circa 180 euro.
Olie 10 euro/liter, 1/2 tot klein uurtje werk, filter. Maar die rekende 6 liter olie. Bij navraag of dat niet wat veel was wist hij te vertellen dat ook de olie uit de kopelomvormer gezogen werd met een slangetje. Lijkt me sterk maar goed, scheelt dan 20 euro. Al met al vond ik het vrij veel en de receptionist bleek verder bijzonder weinig kennis van zaken en klantgerichtheid te hebben. Dus misschien kan het wel een stuk goedkoper. Er is wel een testkast bij nodig. Gewoon eens opvragen bij je eigen dealer.

hoogfrequent 0

18 jaar

Dat kostte mij een keer 140 Euro incl. BTW bij de dealer.

Ik zou eerst eens kijken hoe de olie er nu uit ziet.
Is het donkerbruin of zwart (maar ruikt niet verbrand), dan zou ik eerst zelf een keer verversen. Opvangen in een emmer en dan met een maatbeker kijken hoeveel het precies is. Dus carterpan laten zitten en alleen aftappen.
En dan de tweede keer of als het meevalt met de kleur (rood/licht bruin), door de dealer laten doen incl. zeef en carterpanpakking.
Als het verbrand ruikt is het foute boel.

AS1 230

18 jaar

ik had al met een schone staaf de olie nagekeken bij de vuldop en de olie zag er lichtbruin uit en rook niet verbrand maar ik zal inderdaad doen wat jij zegt as1.

heren in ieder geval bedankt voor de raad

etienne2952 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.