Hallo
mijn laguna schokt enigzins in versnelling 1en 2 bij terug en opschakelen. t' is niet erg maar vindt dit wel enigzins storend.
moet de olie misschien ook eens vernieuwd worden (170.000 km) en zit er ook een zeefje in deze bak die gereinigd moet worden.
Bvd Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ververs de olie maar ook al zou het niet meer hoeven.
De zeef kan worden vervangen. Reinigen v/d zeef bij Renault is mij niet bekend.
je kan de automaat laten uitlezen bij dealer voor te zien of er geen foutcodes zijn
17 jaar
[quote=jeffie]je kan de automaat laten uitlezen bij dealer voor te zien of er geen foutcodes zijn[/quote]
ik denk dat er dan een lampje gaat branden + noodloopprogramma.
Ik zou beginnen met verversen. Zeker als dat niet binnen 60000 km geleden is gedaan.
17 jaar
verstandig om de automaat bij de dealer te laten verversen,daar dit op een speciale manier wet de clip moet worden gedaan
[quote=ARTHUR KOEMAN]verstandig om de automaat bij de dealer te laten verversen,daar dit op een speciale manier wet de clip moet worden gedaan[/quote]
Oké maar het is niet zo dat je zoals oudere bakken onderkant deksel kunt verwijderen en zeef reinigen of vervangen, en verversen kun je zelf niet doen ? bij koude motor is het redelijk goed dus ligt het misschien aan de kwaliteit of warmtegraad van de olie.
jan
17 jaar
[quote=jan r][quote=ARTHUR KOEMAN]verstandig om de automaat bij de dealer te laten verversen,daar dit op een speciale manier wet de clip moet worden gedaan[/quote]
Oké maar het is niet zo dat je zoals oudere bakken onderkant deksel kunt verwijderen en zeef reinigen of vervangen, en verversen kun je zelf niet doen ? bij koude motor is het redelijk goed dus ligt het misschien aan de kwaliteit of warmtegraad van de olie.
jan[/quote]
kun je wel zelf als je alle olie netjes opvangt. Kwestie van dezelfde hoeveelheid weer terug gooien.
Bij twijfel kun je dan even laten peilen bij de dealer. De auto moet wel eerst zijn afgekoeld dus ff langsrijden zal niet gaan.
En dan hopen dat ze het goed doen. Zie mijn verhaal hier: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
17 jaar
[quote=AS1]Bij twijfel kun je dan even laten peilen bij de dealer.
En dan hopen dat ze het goed doen. Zie mijn verhaal hier: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...[/quote]
Tja, liever naar de dealer en dan HOPEN dat ze het goed doen.....................???
17 jaar
[quote=ARTHUR KOEMAN]verstandig om de automaat bij de dealer te laten verversen,daar dit op een speciale manier wet de clip moet worden gedaan[/quote]
Heb dealer gevraagd en kreeg als antwoord dat dit nooit werd gedaan (verversen ) en zal wel geen effect hebben.
17 jaar
[quote=jan r]Heb dealer gevraagd en kreeg als antwoord dat dit nooit werd gedaan (verversen ) en zal wel geen effect hebben.[/quote]
hoe kunnen ze weten dat het geen effect heeft als ze nooit verversen!?!
Ik ben geen specialist maar heb wel enige ervaring met Renault automaten en de positieve resultaten van olie verversen.
Zie verder ook: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Het is niet goedkoop maar je komt immers met een klacht die je opgelost wil hebben. Olie verversen is stap 1.
17 jaar
Precies! Zo is het!
http://www.deboertransmissies.nl/?page=w...
Ik trek dit voorbeeldje NOG maar eens een keer van stal...............
17 jaar
[quote=Santa]Precies! Zo is het!
http://www.deboertransmissies.nl/?page=w...
Ik trek dit voorbeeldje NOG maar eens een keer van stal...............[/quote]
Oké Ik vang de olie op dan kan ik precies zien hoeveel olie ik weer kan vullen, er kan dan niets mis gaan met teveel of te weinig olie, ik probeer dit eerst en hoop op een positief geheel .
dank jan
17 jaar
Probeer een Brezan voor de ATF (automaat olie). Dealer is stuk duurder.
17 jaar
[quote=jan r][quote=Santa]Precies! Zo is het!
http://www.deboertransmissies.nl/?page=w...
Ik trek dit voorbeeldje NOG maar eens een keer van stal...............[/quote]
Oké Ik vang de olie op dan kan ik precies zien hoeveel olie ik weer kan vullen, er kan dan niets mis gaan met teveel of te weinig olie, ik probeer dit eerst en hoop op een positief geheel .
dank jan[/quote]
mits je niet door een (kleine)LEKKAGE OLIE KWIJT BENT
[quote=AS1]Probeer een Brezan voor de ATF (automaat olie). Dealer is stuk duurder.[/quote]
Is ac delco ook goed dextron -111
17 jaar
[quote=jan r][quote=AS1]Probeer een Brezan voor de ATF (automaat olie). Dealer is stuk duurder.[/quote]
Is ac delco ook goed dextron -111[/quote]
Je hebt een DP0 of een SU1 bak.
DP0:
officieel moet er Elf Renaultmatic D3 Syn in. Als alternatief zou je Kroon SP 2012 kunnen gebruiken.
Het moet in ieder geval een synthetische Dexron III olie zijn. Die AC Delco zal wel gewone Dexron III zijn. Dat mag er *niet* in.
SU1:
Voor deze bak wordt olie met de mysterieuze naam "CLIP oil" voor gebruikt. De vraag is of er uberhaupt een alternatief voor is.
17 jaar
[quote=AS1][quote=jan r][quote=AS1]Probeer een Brezan voor de ATF (automaat olie). Dealer is stuk duurder.[/quote]
Is ac delco ook goed dextron -111[/quote]
Je hebt een DP0 of een SU1 bak.
DP0:
officieel moet er Elf Renaultmatic D3 Syn in. Als alternatief zou je Kroon SP 2012 kunnen gebruiken.
Het moet in ieder geval een synthetische Dexron III olie zijn. Die AC Delco zal wel gewone Dexron III zijn. Dat mag er *niet* in.
SU1:
Voor deze bak wordt olie met de mysterieuze naam "CLIP oil" voor gebruikt. De vraag is of er uberhaupt een alternatief voor is.[/quote]
wat is precies verschil dpo /su1 ik heb een 4-bak aut. + handschakeling 2002
17 jaar
Over welke olie je moet gebruiken, ik heb destijds bij de dealer de "orginele" gehaald. Misschien ben je op die 5 a 6 liter 10, 15 euro duurder uit, maar dan weet je zeker dat de olie de juiste eigenschappen heeft.
En bij mijn auto was er daadwerkelijk verschil te merken tussen oude en nieuwe olie.
17 jaar
is het opgelost?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar