Heren,
een vreemd fenomeen, rechtsvoor slijt de band aan de buitenzijde helemaal kaal, voor de rest is het profiel zeer redelijk, ca.3 mm.
Een jaar geleden nog laten uitlijnen, en nieuwe banden gemonteerd, en nu aan de buitenzijde kaal.
Nu zit er wel een klein beetje ruimte in de stuurhuis kogel aan die kant, de uitlijner zecht dat dat daar door komt, maar daar geloof ik nix van...
De wielvlucht kan je niet afstellen,maar de band slijt alsof de band aan de onderzijde dichter bij de auto staat dan de bovenzijde.... iemand een ide e?
fuse kogel goed, draagarm voorzover ik kan controlleren ook goed, veer niet gebroken, ik weet het niet meer...
Geplaatst door nico1 (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
ron001 (0), 9 jaar geleden
Toch heel waarschijnlijk foute uitlijning, teveel toespoor aan één kant.
Kijk eens op ww.conti .nl voor goede uitleg.
ron001 (0), 9 jaar geleden
Nabrander, hoe is/was het stuurgedrag van je auto. Voor optimale uitlijning mag er natuurlijk op geen enkele wijze overmatige( binnen tolerantie) speling zijn op fusee, stuur of stabilisatie zijn.
kaleido 1 (1755) PRO, 9 jaar geleden
Wat is een beetje speling ?
Elke vorm van speling verhindert goed uitlijnen.
Eerst het volledige onderstel spelingsvrij maken , dit houd in alle kogels fusee/stuurkogels ook de binnenste , controleren op speling.
Alle draagarm en reactiearm rubbers controleren op speling.
Is dit in orde , dan uitlijnen.
Toevallig geen stoeprand geraakt bv. wielvlucht en teveel toespoor kunnen dit verschijnsel veroorzaken.
Teveel toespoor openbaart zich meestal wel aan beide kanten , dus ik verdenkt de stand van de veerpoot als oorzaak.
Maar eerst maar eens goed uitlijnen bij een bedrijf die daar in gespecialiseerd is en niet bij K...F.. .
Rapport plaatsen als dat kan.
nico1 (0), 9 jaar geleden
volgend weekend alle stuurkogels vervangen en de wieldraagarmen.. taatst lagers vervangen, en een veer was gebroken... hopen dat er wat uitkomt...
Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden
Voila, gebroken veer was de oorzaak.
nico1 (0), 9 jaar geleden
was de veer aan ee kant en beide banden slijten aan de buitenzijde, de kant van de gebroken veer het minst ???????? iám puzzeled....
Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden
Veer vervangen en uitlijnen. Klaar.
nico1 (0), 8 jaar geleden
Uiteindelijk , na 3 APK keuringen waarvan een bij de dealer bleken het versleten fusee kogels te zijn.
Gelijk de hele draagarmen vervangen want de rubbers hadden door een olielek ook niet zoveel stevigheid.
Veren vervangen( 1 gebroken) samen met de taatslagers, en nieuwe stuurkogels binnen en buiten, laten uitlijnen en afwachten hoe de banden gaan slijten,, ziet er goed uit... ben benieuwd. we wachten af
kaleido 1 (1755) PRO, 8 jaar geleden
Dus toch een berg speling her en der , de tijd zal het leren.
ron001 (0), 8 jaar geleden
En altijd leuk om wat terug te horen hoe het is afgelopen