auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna: bandenspanning sensors

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16 v

hallo
ik heb een week of 2 geleden mijn bandenspannings sensors laten resetten en dat ging bijna 2 weken goed
nu knippert links achter weer en met het veranderen van bandenspanning (lucht er bij ) verandert er niet veel
wil dit nu zeggen dat de sensor kapot is ?? of zijn er andere manieren om dit op te lossen

mvg rob

Geplaatst door

tekno 01 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat wordt een nieuwe sensor.

timo tt 0
badge

14 jaar

Als je de auto uit laat lezen weet je exact het probleem.(misschien id een defecte sensor)
Maar ik moet zeggen dat het vaak toch een verkeerde bandenspanning is.
Als de druk te hoog is krijg je dezelfde melding, dus probeer eerst ook nog eens een iets lagere druk.
Oiram

dat kost mij zeker een vermogen dat uitlezen , want ik neem aan dat alleen renault dit weer kan doen
kunnen ze dan gelijk de hele boord computer uitlezen , of gaat dan weer buiten om ??

ps : ik heb wel eens gehoord dat de batterijen ook leeg kunnen gaan raken zo ja hoe kan je dan in vredes naam de batterijen vervangen ( of renault kennende moet je maar nieuwe sensoren kopen )

vind de sensoren niet echt een goede optie op de auto

tekno 01 0

14 jaar

Hoeft niet beslist bij Renault, veel garage's met diagnose apparatuur hebben het (banden) systeem wat in jou auto zit ook wel in hun software.
Batterijen kan je niet verv helaas.
Zo'n sensor is niet zo duur +_€30.00, alleen het inprogrameren van zo'n ventiel zit soms nogal wat tijd in
vooral als het niet meteen goed lukt.

"hele boord computer uitlezen" zie je een beetje verkeerd.
In de moderne auto zitten veel systemen en onderdelen (oa airbag, zekeringkast, motor,banden, handrem ed)
Al die onderdelen hebben vaak hun eigen computer (en die zijn afzonderlijk uit te lezen)

Dus aan de kast en dan kan je gewoon 1 systeem uitlezen "airbag wat is er aan de hand?)
Jou bandenspanningsysteem heeft niet zijn eigen computer maar zit denk ik de zekeringkast.
Dus die moeten ze vermoedelijk uitlezen.Jou versie/type bandenspanning systeem is overigens wel uit te schakelen in die zekeringkast. (alleen helaas ook weer met zo'n diag. app.)

Oiram

Heb je wel het juiste wiel gecontroleerd?
Als de melding over "links achter" gaat, kan dat best het wiel rechtsvoor zijn!

Hoe controleer je dat:
Elk wiel is gecodeerd met een kleurcode op het ventiel (gekleurd ringetje).
In de tabel (meestal in je bestuurders portier-stijl) staat welke kleurcode het wiel "links achter" in jouw auto heeft.
Die kleur zoek je op de wielen/ventielen en op dat wiel moet je de bandenspanning op 3.0 Bar zetten, minimaal 10 minuten rijden en dan staps gewijs de bandenspanning laten zakken (telkens 5 minuten rijden voordat de juiste waarde met zekerheid wordt aangegeven) totdat hij de waarde heeft die de bandenspanningstabel in jouw auto voor die plaats aangeeft.
Pas dan kan je conclusies trekken!

Heino4267 725

14 jaar

Besten

Ik heb onlangs bij schrader in engeland nieuwe bandenspannings sensoren gekocht per stuk waren deze 24.50 pond ongeveer 30 euro
Demonteren en montage met nieuwe sensoren door de renault dealer is per band ongeveer 95 euro eclusief btw(tel uit je winst als je het zelf doet)
ik heb de oude sensoren eruit gehaald (kwik fit haalt je band er in de meeste gevallen gratis van de velg)
wat veel mensen die de problemen kennen van de sensoren niet echt in de gaten hebben is dat de sensoren van een aluminium legering is gemaakt
en deze gaan corriseren(roesten) in het gat waar ze gemonteerd zijn .Roest veroorzaakt steeds dat je de melding krijgt dat er een band bijgevuld moet worden.
als je er een geruimte tijd van af wilt zijn ,want nooit meer die melding zal niet niet gaan lukken kan je het volgende doen
het is wel wat werk maar je wilt wat he

je haalt de sensor eruit maakt deze heel goed schoon dus roest(corrosie) vrij
ook het rubbertje dat alles afdicht goed schoon maken en ontdoen van de roest of corrosie
voor je het weer monteerd smeer je het gedeelte dat tussen het ijzer en rubber komt te zitten in met een zuurvrij vet (niet overdrijven ) je monteerd alles weer vast en voila je zal de eerste tijd geen last mmeer hebben van die vervelende melding dat er een band leegloopt of opgepompt moet worden

Let wel
als je de sensoren vervangt door nieuwe moeten deze opnieuw ingelezen worden
bij de renault garage kost je dit ongeveer 65 euro
maar je kan ook naar de kwikfit gaan daar kost je het 30 euro en werkt net zo goed als van de dealer zelf

grt jensofzo

jensofzo 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.