Renault Twingo: bedrading schema Twingo

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Twingo valt uit tijdens het rijden.
Hoi ik zoek een bedradings schema voor een twingo 1997, benzine.
tijdens het rijden stopt de motor, en ALLE electrische onderdelen vallen ook uit. na een tijdje gaat alles gewoon weer aan en is er niets aan de hand. (radio en dagteller zijn wel gereset) Ook loopt afentoe de accu zomaar leeg.
massa kabels zitten goed en bedrading is nagelopen op zichtbare slijtage.

bij gebrek aan een beter idee is de accu maar vervangen door de garage maar ik denk niet dat dit het probleem heeft verholpen.

Kan iemand mij helpen aan een schema en een optie wat het zou kunnen zijn?

alvast bedank,
Aris

aris

Geplaatst door aris (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

massa kabel carroserie-versnellingsbak controleren

aris (0), 12 jaar geleden

Hoi,
de massa kabel zag er prima uit, op de bak en aan de andere kant ook geen corrosie.
ik heb er even een fluke aan gehangen en na het starten begint de dynamo te laden op 14.2v en zakt na een minuut terug naar 13.7v lijkt mij wat weinig maar ik weet niet of dit laag genoeg is om de accu te slopen?

alle suggesties zijn welkom.

groet,
Aris

Heino4267 (240), 12 jaar geleden

Die spanningen die je noemt zijn in orde.
Ergens raak je in een overgangsweerstand in het elektrische circuit soms spanning kwijt. Je moet dat punt zien te vinden.
De kans dat dat in een massaverbinding zit is groter dan "in de normale bedrading", omdat de massaverbinding het gezamelijke stuk is in de uitvallende motor/dashboard enz.

En:
Als je dan toch een Fluke hebt, neem je die een tijdje mee tijdens het rijden. Als je auto ermee ophoudt, meet je eerst op je accu hoeveel spanning die heeft. Dan ga je met één pen op de + van de accu zoeken waar de spanning in de massaverbindingen van de auto blijft (eerst op de carrosserie, dan op het metaal van de motor, dan verder naar binnen naar de computers enz.). Je kunt in die situatie perfect meten wat er aan de hand is.

aris (0), 12 jaar geleden

Hoi Hein,
bedankt voor je reactie.
om op een beetje handige manier te meten in de auto heb ik eigenlijk een bedradings schema nodig. ik wil eigenlijk voordat de auto weer uitvalt de storing oplossen. De laatste keer stond mn vrouw in de botlek tunnel stil zonder dat zelfs maar de gevaren lichten werkten.
De massa kabels zijn vrij makkelijk te vinden in de Twingo maar om de kabelboom uitelkaar te trekken om te zoeken welke kabel waar heen gaat zei ik niet zitten.
heb jij er toevallig 1 liggen?

Met vriendelijke groet,
Aris

Heino4267 (240), 12 jaar geleden

Helaas. Wellicht op een Twingo-forum?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.