Bij het starten met een koude motor blijft het toerental bij het schakelen van eerste naar tweede en derde versnelling hangen op 3000 toeren en zet de wagen in eerste versnelling met schokken aan ( geen kracht). Het schakelen van derde naar vierde versnelling gaan normaal maar dan heeft de motor dan al een beetje temperatuur. Bij een warme motor zijn er geen problemen. Volgens de garage zou het kunnen liggen aan een potentiometer, een soort borsteltje met fijne haartje in de carburateur waarvan enkele haartje beschadigd zouden kunnen zijn, maar ze zijn het niet zeker en vinden het niet nodig het te vervangen door de hoge kostprijs en zijn dan nog niet zeker dat het probleem dan opgelost is.
Wie weet of dit waar is of wat de oorzaak is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ga eens langs een dealer en laat het sijsteem doormeten.Bij evt grote reparie,s is er misschien wel een coulance mogelijk ??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar