In 2008 een clio uit 2005 gekocht, stond toen 18600 km op. Was toen al 1 bobine vervangen.
In 2008, bijna 20.000km heb ik een bobine vervangen. Gaven bij garage aan dat het kwam door vochtig weer en dat ik er niets aan kon doen.
In 2009, 27.000km, opnieuw een bobine vervangen.
In 2010 50.000km, opnieuw bobines vervangen, deze keer 2!!!
Kortom in zeer korte tijd 4 bobines moeten vervangen, met behoorlijke prijskaartjes van 80E per keer.
De laatste garage vertelde dat het niet door vocht kan komen, maar dat de bouchi zorgt dat de bobine stuk gaat. ben niet technisch, dus weet niet of het zo klopt. Maar ondanks dat, zou ik nu zeggen dat de bobines door fabricage fouten stuk gaan. Zou dat kunnen, en maak ik dan een kans dat renault de problemen gaat oplossen?
hoor graag wat ik hier mee moet doen.
hebben meer mensen hier problemen mee?
gr Mink
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dus als ik het goed begrijp zijn alle bobines nu 1 maal vv?? of zijn er bobines geweest die vaker kapot gingen?
deze bobines hebben nu eenmaal veel te leiden in een hete motor,maar de bougies zouden een rol kunnen spelen. Dan moet de elektrode afstand van de bougie gecontroleerd moeten worden,als deze te groot is is dit slecht voor de bob.
maar ik denk dat je weinig kans hebt als je bij renault aanklopt...
is een renault kwaal vervang er heel veel onderweg heb ze zelf op voorraad dit zegt genoeg
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar