Na het vervangen van de remcyllinders en ontluchten met ontluchtingssetje is de remdruk met draaiende motor te laag. Wanneer je pompt dan is hij wel goed. En bij niet draaiende motor heeft hij ook een goede druk.Wat kan ik doen??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik weet niet precies wat je met ontluchtingssetje bedoeld. Als je hebt ontlucht d.m.v. pompen met het rempedaal tot op de bodem dan kan je hoofdremcilinder daardoor wel eens overleden zijn. Als je hebt ontlucht met behulp van een ontluchtingsapparaat op je remvloeistofpotje dan kan jij mijn opmerking vergeten.
vr.gr. Theo
Hallo Theo, met een ontluchtingssetje bedoel ik een ontluchtingsapparaat. Het remvloeistofreservoir was leeggereden ,de remcyllinders waren lek. Ik heb de cyllinders vervangen voor nieuwe en ontlucht . Rempedaal voelde goed aan , toen ging ik proefrijden en voelde de remdruk wegzakken. Als ik een beetje pompend rem doet hij het goed maar als ik gewoon rem dan heeft hij weinig druk. Bedankt voor het meedenken.
14 jaar
Luuk, heb je de remvoering wel goed teruggemonteerd? Is de handremkabel goed verlegd.?
Of er zit nog gewoon lucht in je systeem. Dus herhaal je ontluchtings procédé.
S6
heb je voor ook ontlucht???
Hallo, Ja ik heb rondom ontlucht want anders is het risico te groot dat er nog ergens lucht in het systeem zit. Ook het reservoir was echt leeggereden dus het hele systeem heeft gelijk weer nieuwe olie. Ik hoorde van een kennis dat misschien de rembekrachtiger of de hoofdremcyllinder lek gegaan zijn omdat het hele systeem bijna geen remolie meer had. Er is te lang doorgereden met lekke remcyllinders. Maar ja auto is van mijn zus en ze wil haar drukke broertje niet te vaak lastig vallen ,haha.
De remschoenen heb ik niet losgehaald ,ik heb wel alles schoongemaakt met remmenreiniger en schuurpapier. Ook de handremkabels zijn niet losgeweest . De handrem werkt goed. Het is volgens mij niet mechanisch maar meer iets met olie ,lucht,vacuum m???? Bedankt voor het meedenken.
14 jaar
Ik ga nog een keer alles opnieuw ontluchten met het ontluchtingssetje (ontluchtingsapparaat).
14 jaar
Heeft deze niet nog een ontluchtingsventiel op de hoofdremcilinder of de bekrachtiger zitten?
14 jaar
Oh, dat ga ik nakijken !! Ik laat het vanavond horen. Ik hoop het probleem op te lossen
14 jaar
anders op druk ontluchten. rem schoennen goed afgesteld? (handrem niet te veel vrije slag
Hallo Jan, hoe bedoel je op druk ontluchten? Bedoel je dan dat de auto op zijn wielen moet staan en niet opgekrikt?
Eerlijk gezegd ,heb ik de remschoenen in de oude stand laten staan en misschien moet ik ze strakker stellen want er zit wel veel ruimte tussen schoen en trommel. En ook de handrem mag wel strakker. Ik ga nu sleutelen, ik ga opnieuw ontluchten , en ik ga checken of er ontluchtingsnippels op andere punten zitten dan alleen op de 4 remmen zelf en ik ga zowel de schoenen als de handremkabels strakker stellen. Ik hou jullie op de hoogte.
14 jaar
Als je wilt weten of afstellen van de remschoenen het probleem is, trek dan eerst de handrem aan en test dan het remmen. Om cilinders te plaatsen is het niet nodig de schoenen te demonteren. Als je dit wel gedaan hebt stel de rem dan zo op dat de trommel er net op past . Toch wel eerst de rand aan de trommel eerst even weg geschraapt ??? Op druk ontluchten gaat met remolie onder druk van 2 bar . Gaat vele malen sneller en je maakt niets stuk ( hoog uit een remnippel ) Succes.
Ik had na het vervangen van de remcyllinders de handrem getest ,hij remde goed alleen wel een grote vrije slag. Ik had de cyllinders vervangen zonder de remschoenen te verwijderen, ging prima. Omdat ik wist dat de remmen goed waren voordat de cyllinders lek gingen heb ik de remschoenen niet opnieuw afgesteld. Het is wel zo dat de trommels volledig vrij ronddraaien , ik hoor niet eens een beetje aanlopen. Ik zal ze strakker stellen. En ja de randjes van de trommels gecheckt,zat geen randje op. Ze zaten vol remolie dus ik heb ze met remmenreiniger schoongemaakt en daarna een schuurpapier erdoor heen gehaald. Ook de remschoenen volledig vetvrij gemaakt. Ik had de remmen ontlucht met een remontluchtingsset op 2 bar.
Dank je, ik ga sleutelen.
14 jaar
"De trommels zaten vol remolie"??
Dan moet je een lek hebben, wat je eerst moet maken. (Wellicht dat op de plek van het lek nu zelfs lucht wordt aangezogen bij het loslaten van de rem.)
14 jaar
[quote=Heino4267]"De trommels zaten vol remolie"??
Dan moet je een lek hebben, wat je eerst moet maken. (Wellicht dat op de plek van het lek nu zelfs lucht wordt aangezogen bij het loslaten van de rem.)[/quote]
Lezen dat was voor de rep daarna dit probleem
Nou ,ik heb inmiddels de remschoenen naar buiten gesteld. Hij remt beter maar de remdruk is de eerste keer remmen weinig en als je dan direct daarna nog een keer remt is het goed. Maar het is de bedoeling dat je in één keer goed tot stilstand komt.Handrem is nu beter. Ca 5 tandjes aantrekken en hij remt.
Ik heb ook gekeken of er nog meer ontluchtingsventielen opzitten ( dan de vier op de remmen zelf) . Helaas is dat niet het geval.
Ik ga morgen weer een keer alles ontluchten met ontluchtingsapparaatje.
14 jaar
Bij de twede keer remmen staat het pedaal altijd hoger omdat de schoenen nog niet zijn terug gezakt. Er zit dus nog steeds te veel ruimte in je systeem. Met de handrem er op remmen is een indicatie . Succes.
Ok dank je wel, Ik ga nog verder stellen. En misschien ook nog een keer ontluchten.
Gr. luuk
14 jaar
Heb je de juiste remcilinders???Sommige types zijn met ingebouwde remkrachtbegrenzer,heeft jouw auto een begrenzer op de achteras zitten???Zo niet,moeten ze in de cilinders zitten.Wat is je remkracht op de rollenbank???Zou niet meer als 0,5Kn moeten zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar