close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: zeer laag stationair toerental,clio 2002 1.2 16v

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 16v

auto heeft al geruime tijd zeer laag stationair toerental, gasklephuis is gereinigd en er zijn geen foutmeldingen.

iemand enig idee?

Geplaatst door

arjo (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

En over wat voor toerental praten we dan, en heb je dit zowel met koude als warme motor? Is de gasklep na het reinigen ook opnieuw geinitialiseerd?

Bas_petiet 0
badge

14 jaar

Je moet inderdaad je gasklephuis laten inistialiseren(zoals dat bij Renault heet),dan +-10min stationair laten draaien en ff op deellast rijden(+-1min)

grt.Thomas

EddyRobena 0
badge

14 jaar

het betreft hier een 1.4 E7J 55kw en niet een 1.2 sorry.

met een kts kan ik bij dit type geen basisinstelling uitvoeren helaas.

arjo 0
badge

14 jaar

das ook geen 16v dan toch?? de 8V's hebben nogal eens problemen met de inlaat pakkingen en ook kleppen goed stellen wil nogal eens helpen.

timhoeks2 0
badge

14 jaar

Deze auto's hebben ook wel eens last van de luchtregelschuif die niet goed werk.Is ooit een modificatie voor geweest,en moest je een versterker tussen de stekker en de aansluiting op het smoorklephuis monteren.Meeste auto's hebben deze al.Als dit het geval is,goed naar de spruitstukpakkingen van de inlaat kijken.Gewoon met remmenreiniger tussen de kop en het spruitstuk spuiten en kijken of de motor daarop reageert.Reageert ie dan zijn je pakkingen lek.

mvg Thomas.

EddyRobena 0
badge

14 jaar

Ik heb dit ooit met een clio voorgehad, en de elektrische aansluitng van de temperatuursensor op het termostaathuis, of daarrond, was geoxideerd, wat resulteerde in slechte informatie naar de inspuitmodule

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.