close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: bobine

Bouwjaar: 2001

Komt het vaker voor dat met 40.000 km de bobines stuk zijn van een megane ?
Ik vind het eigenlijk wel schandalig dat deze eerder kapot zijn dan dat je de bougies moet vervangen.
tanja

Geplaatst door

de kroon (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit gebeurd inderdaad wel meer misschien is de lange vervangings termijn van de bougie's er wel mede oorzaak aan.

Hans

Hans4037 0
badge

20 jaar

het is wel raar dat het vooral de megane's zijn die er last van hebben terwijl de laguna de zelfde bobines gebruikt en de zelfde vervangings interval heeft.

abc 0
badge

20 jaar

hoe bedoel je dat Hans ?
groeten
tanja

de kroon 0

20 jaar

Tanja,
Tegenwoordig moeten bougies niet meer elke 10.000km vern.maar pas om bijv.30.000km of langer.
Daardoor word de elektroden afstand soms erg groot door het inbranden van de bougies,wat weer een extra belasting voor de bobine geeft.

Hans

Hans4037 0
badge

20 jaar

ok
groeten
tanja

de kroon 0

20 jaar

dan zouden ze bij de laguna ook kappot moeten gaan

abc 0
badge

20 jaar

Het is inderdaad een meganekwaal. Bij onze megane zijn de bobines al 2 keer vervangen! En de Katalysator ook al 3 keer. Dat heeft namelijk met elkaar te maken. Bobines niet goed dan gaat je katalysator er ook aan! Nu zitten er 2 nieuwe op en kabels en bougies en dat gaat goed. Vooral beide bobines vervangen niet 1 en de bougies ook. Niet mee wachten!

Riccardo 0

19 jaar

Bedankt voor je antwoord. Ik was er al bang voor. Je rook in de auto de katalysator al.
tanja

de kroon 0

19 jaar

Hai,

Ik ben vergeten wat je bedoelt met beide bobines. Er zijn toch 4 bobines. 2 per cilinder ? Moet je die dan alle 4 vervangen, dat wordt een dure bussiness.
tanja

de kroon 0

19 jaar

wat voor motor heb je in de megane? je zou er wel eens een met 4 penbobine's kunnen hebben

ARTHUR KOEMAN 0
badge

19 jaar

Het beste is om ze beide (zijn er 2 per onderdeel) te vervangen en ook de boougies.

Riccardo 0

19 jaar

het is een 1600 16v met 4 penbobines.Hoezo ?
waarom eigenlijk nieuwe bougies , die kan je toch ook opnieuw afstellen ?
Groeten
tanja

de kroon 0

19 jaar

helaas maken de meeste hierbij een denkfout en zijn ze in de veronderstelling dat dit het model is met de oude 8 kleps motor die heeft nl 2 bobine's(1 bobine voor 2 cilinders)deze 1600 16v heeft 4 penbobine's dus een per cilinder.helaas komt dit vaak voor dat er een probleem mee ontstaat en moeten deze ook vervangen worden door een ander merk. een advies rijdt er mee naar je dealer er zit mogelijk nog gezien de gereden km coulance op, waardoor de kosten misschien nog wel kunnen meevallen.succes arthur

ARTHUR KOEMAN 0
badge

19 jaar

welk merk moet er dan op ? Nu is het volgens mij sagem
dag
tanja

de kroon 0

19 jaar

deze moeten worden uitgewisseld met het merk dancel
voorschrift van renault sagem mag niet meer worden toegepast.
maar nogmaals ga naar de dealer en ga niet klooien .als de motor steeds niet goed loopt kan je kat stuk gaan en dan ben je veel meer kwijt(beter de dealer)

ARTHUR KOEMAN 0
badge

19 jaar

Hartstikke bedankt voor de info. Daar moet werk van gemaakt worden.. Van de dealer is weinig te verwachten, dus dan maar rechtstreeks tot renault nederland wenden en eens informeren naar die coulance regeling. Vreemd he dat ze bij die garage gewoon sagem bobines meegeven, terwijl ze toch juist daar moeten weten dat sagem niet meer mag worden toegepast. Motor loopt trouwens weer prima, maar je zit toch niet echt meer lekker in de auto.
nogmaals bedankt
groeten
tanja

de kroon 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.