👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hey,
ik heb overlaatst een Renault Master gekocht.
De brandstofmeter werkt echter niet, deze staat gewoon de hele tijd te pinken (alle blokjes aan, alle blokjes uit...)
De vorige eigenaar had me verteld dat de tank er eens was uit geweest en dat daarbij de bedrading beschadigd geraakt was.
Ik heb de tank dus verwijderd, maar zie dat de bedrading correct op de fiche zit.
Zou het eventueel een slechte vlotter zijn ? Heeft iemand weet van de ohm-waardes en de pennen dewelke moeten worden uitgemeten ?
Iemand die eventueel een bedradingsschema heeft van deze wagen of weet heeft van dit probleem ?
Alvast hartelijk bedankt!
Groeten, Michael.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zonet even de vlotter gedemonteerd en uitgemeten.
De waardes die ik verkreeg zijn:
Bij vol niveau : 12 ohm
Bij bijna leeg niveau : 195 ohm
Bij volledig leeg : oneindig...
Ik neem dus aan dat de vlotter niets mankeert ?
Dan zou het eerder in de bedrading zitten ?
De pinkende meter, wijst dit infeite op een lege tank ? Of een missend signaal (missend signaal is normaal toch een lege tank (oneindige ohm)?
(ik heb de wagen namelijk pas en weet dus niet hoe de meter normaalgezien aangeeft...)
Alvast bedankt!
(Net opgemerkt uit een handleiding - "The fuel level indicator blocks flash - The fuel gauge is not connected.")
Dan zal het blijkbaar in de bedrading zitten vermoed ik... Nu nog een bedradingsschema weten te vinden!
Ondertussen een schema van de brandstofmeter gevonden.
De bedrading van de vlotter tot het instrumentenpaneel is in orde:
-Vlotter pen B1 (oranje draad) naar Instrumentenpaneel rode stekker pen 27 (bruine draad) OK
-Vlotter pen A1 (beige draad) naar Instrumentenpaneel rode stekker pen 26 (witte draad) OK
Momenteel heb ik dus een weerstand van 200 Ohm over pen 26 en 27.
Toch blijft de indicatie continu knipperen op volle stand.
Ik heb het instrumentenpaneel ook eens laten kalibreren d.m.v. indrukken knop op paneel en inschakelen contact, alles lijkt OK volgens deze test.
Ook heb ik eens verschillende weerstanden over pen 26 en 27 geplaatst, zonder resultaat.
Ligt het probleem dan bij het instrumentenpaneel ? (Dat is precies het enige wat ik nog niet heb kunnen testen)
11 jaar
Iemand enig idee ?
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar