(kleppendeksel ontluchting verder; kdo)
Nu 190.000 km, motor loopt lekker, (veel gehad aan bijdragen van deze website!) en behandel deze met zorg.
Geen last van rook bij optrekken o.i.d. en praktisch geen overmatige spelling op de turbo-as. Huidig olieverbruik is niet bijzonder maar toch een circa 100-150ml per 1000 km en in vergelijk was dit een 300 ml per 5000 km.
Heb een jaar geleden een niet voldoende klemmende kdo-slang met ty-rap vastgezet. De omgeving rond de slangaansluiting was behoorlijk nat. Ondanks de ty-rap is de buitenmantel nog steeds "nat" van olie en kan niet direct een ander lek vinden.
Vraag: zit er in het kunststof kleppen deksel een oliedamp scheidingsfilter? Zo ja, gedeeltelijk verstopt, dat zou dan verhoogde olieconsumptie via de luchtinlaat en/of mogelijk wat extra drukopbouw in het carter geven en hierdoor wat zweten. Klopt deze veronderstelling?
Als dit niet aan de hand is, dan zou vernieuwing van de slang en/of de pakking van het kleppendeksel nodig zijn. Deksel is er naar mijn weten nog niet af geweest.
Ben benieuwd naar kennis en ervaring!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dit "verbruik" is eigenlijk te verwaarlozen, als het 1 liter per 1000 Km is dan zit je aan het limit die de fabrikant steld.
jij zit op 1 liter per 10.000 Km.
Ik begrijp uw referentie maar de probleemstelling ligt anders.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar