Hallo
ik heb n Twingo uit 12/2002 met 1.2 16v (4F7)
heb deze auto gekocht met kapotte waterpomp en koelvloeistoflekkage probleem
Laatste week nieuwe distributieriem met Waterpomp erop monteert (waterpomp was idd kapot)
Heb komplete set dist riem gehaald van conti CT 1045 Merktekens zitten er al op
Koelvloeistof erin maar bleek dat ook die thermostaat het geest heeft gegeven Nieuwe thermostaat erin daarna gestart maar ging erg moeizaam (ong 15 sec doorstarten)
Daarna in de cilinder gekeken met endoscoop en de cilinders waren nat en heb ook mayonese!!! ontdekt onder de olie vuldop
Cilinderkop eraf nieuwe pakking tussen gezet (kop niet gevlakt) alles weer netjes op zn plaats en nu start hij weer erg moeilijk ( nu wel 10 sec ipv 15 sec doorstarten)
Heb weer in de cilinder gekeken met endoscoop en alweer vochtig!!
De bougies zijn wel netjes droog
ik vermoed dat die cilinderkop gescheurd is misschien heeft de oude eigenaar te veel zonder water gereden
Of kan het iets anders zijn ??
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Iemand nog n idee??
Als de kop krom getrokken wat ik ook vermoed kan ik die kop nog redden met afvlakken
zou dat helpen??
Was er iets te zien aan die oude koppakking?
Zo nee, dan kop wegbrengen, laten afpersen, conclusie trekken.
Er was niets te zien aan de oude koppakking
Idd kop wegbrengen en laten afpersen
Als die alleen krom is en voor de verder geen scheuren zijn kan ik dan met afvlakken die kop nog redden??
alvast bedankt
8 jaar
Dat kan het bedrijf welke de kop vlakt prima vertellen.
Ok dank je voor antwoord
idd morgen wegbrengen even kijken wat er aan de hand is
laat nog wel weten
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar