Hallo
Hoe moet ik de distrubutie vervangen, het platic kapje krijg ik los verder weet ik het niet ,de poelie onder krijg ik er ook niet af
Graag tips hoe ik het moet doen bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laat dit nou toch doen door iemand die er verstand van heeft voor dat de gevolg schade vele malen groter is
[quote=biged1971]laat dit nou toch doen door iemand die er verstand van heeft voor dat de gevolg schade vele malen groter is[/quote]
Lijkt me in dit geval een heel verstandig advies.
Gr.
Bedankt voor jullie bezorgdheid, ik wil het toch zelf doen ondanks jullie waarschuwing, ik weet waar ik op moet letten maar ik weet niet hoe ik die kappen eraf krijg en de polie
gr Peter
16 jaar
[quote=Peter J C]Bedankt voor jullie bezorgdheid, ik wil het toch zelf doen ondanks jullie waarschuwing, ik weet waar ik op moet letten maar ik weet niet hoe ik die kappen eraf krijg en de polie
gr Peter[/quote]
kappen gewoon los halen en de poelie met lucht verwijderen let wel op dat je de poeli op moment vast zet.
Motor ondersteunen en motorsteun losmaken. De aluminium 'kap' zit vast met een paar bouten M10 en inbus. Achter de poulie zit ook nog een stukje kunstof kap (met m6 boutjes vast). Motor op tijd draaien en alles voor de zekerheid nog eens aftekenen. Riem niet te strak en niet te los terug leggen. Meten met metertje. Motor rond draaien en alles nog eens controleren of het op tijd staat. Monteren in omgekeerde volgorde.
16 jaar
Jongens bedankt, van het weekeind ga ik het doen
gr Peter
16 jaar
Ik sluit me aan bij de pro's dit is een flink risico.....
[quote=Cliodennis]. Motor rond draaien en alles nog eens controleren of het op tijd staat. Monteren in omgekeerde volgorde.[/quote]
De motor ronddraaien met de HAND ( 1 wiel op de grond aan de andere band ronddraaien) door de compressie heen in de 2e versnelling totdat de riem helemaal rond is staat deze niet op tijd dan kun je de riem niet helemaal rond krijgen. Niet voordien starten staat het niet goed dan ben je zuur....... Goed letten op de merktekens dat de riem op tijd staat (fabrieksmerktekens op het raakvlak van tandwiel /riem) GOED aftekenen op de kappen en op de nieuwe riem staan ook tekens die moet je gelijk zetten met de fabriekstekens op de tandwielen...... Motor kun je op en neer halen voor betere bereikbaarheid omdat de motorsteun toch los is
16 jaar
[quote=markievandetuftufclub]Ik sluit me aan bij de pro's dit is een flink risico.....
[quote=Cliodennis]. Motor rond draaien en alles nog eens controleren of het op tijd staat. Monteren in omgekeerde volgorde.[/quote]
De motor ronddraaien met de HAND ( 1 wiel op de grond aan de andere band ronddraaien) door de compressie heen in de 2e versnelling totdat de riem helemaal rond is staat deze niet op tijd dan kun je de riem niet helemaal rond krijgen.[/quote]
en als je dan een klep raakt heb je totaal geen gevoel
beter om een sleutel op de onderste poulie bout te zetten en met gedemonteerde bougie's rond draaien
moet zonder weerstand kunnen
en als je te weinig ervaring hebt(en daar lijkt t op) dan tik je alsnog even 2 klepjes krom
Zijn er geen merktekens meer op de motor,om de tandwielen af te stellen tegenwoordig? of mis ik wat!
Spanrol vervangen,wel of niet,speciaal gereedschap,krukas vastzetten???
Ik zou mij houden aan wat BIGED1971 en PETJE57 in het begin schreven LATEN DOEN DOOR IEMAND DIE ER VERSTAND VAN HEEFT.
Maar ja aldoende leert men.
dacht dat deze al zonder merktekens waren
dus met blokkeer stiften
en spanrollen en event waterpomp vervangen
als ik de topic starter zo lees mag t niks kosten??
liever een groot risico nemen dan uitgeven
of lees ik t verkeerd tussen de regels
[quote=Peter J C]Bedankt voor jullie bezorgdheid, ik wil het toch zelf doen ondanks jullie waarschuwing, ik weet waar ik op moet letten maar ik weet niet hoe ik die kappen eraf krijg en de polie
gr Peter[/quote]
Merktekens staan op de tandwielen en je kunt de krukas blokkeren aan de voorkant, eigenlijk met een origineel speciaal gereedschap, maar met een boortje 8 gaat het ook prima. De toppick starter wil het zelf doen, dus alle hulp is welkom. Spanrol natuurlijk vervangen en ook de waterpomp mag er af.
16 jaar
2 merktekens op de poelies nokkenas moet bovenstaan en de krukas onder.
tekens op de snaar gelijk houden met de poelies en het kan niet verkeerd gaan.
mijn vraag is alleen hoe krijgt hij de poelie los en hoe gaat hij hem weer vastzetten zonder een moment sleutel??????
en als het fout gaat dan zit je dus met een hoop vervolg schade daarom zei ik eerder laat het iemand doen die het al vaker heeft gedaan dan maar iets duurder uit maar dan kan je er weer 5 jaar tegen aan
en een nieuwe krukas bout monteren
Vanavond heb ik de distrubutie vervangen met de spanrol, alles is goed gegaan, bedankt voor de tips
gr Peter
16 jaar
ok en succes
lekker dat alles goed gegaan is , hoe heb je de poelie vastgezet?
en hoe strak heb je de snaar gespannen?
Met een momentsleutel is de poelie vastgezet
de snaar is gespannen met een metertje, voor de spanrol had ik een stuk ijzer met 2 bouten erdoorheen om de spanrol te stellen
gr Peter
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar