Hallo,
Probleem is vooral merkbaar op de snelweg,
In zijn 4, vollast motor 'kruipt' van 4000tpm naar 6200tpm.
Voor dat toerental rijd hij opzicht prima
Nu heb ik af en toe dan hij dus wel vermogen geeft tussen die toerentallen, de auto maakt opeens meer motorgeluid en je voelt hem veel feller accelereren.
Dit vermogen houd hij meestal niet vol tot eind toerental maar begint bij de 5900 weer te haperen..
Dus: wel vermogen, minder vermogen, wel vermogen... etc.
In de 5e versnelling is dit al helemaal goed merkbaar..
Auto stopt bij 180 op de tomtom en kruipt elke keer naar 185 en zakt weer terug.
Dit gebeurt niet in een vast ritme en meestal geeft hij dus GEEN maximaal vermogen.
Auto zou 195 km/h moeten halen.. nou bij verre na niet op t moment.
Wat ik hier al aan heb gedaan (geprobeerd):
Gasklephuis reinigen
Injectorcleaner
Nieuwe verdelerkap+rotor
Nieuwe bougiekabels
Nieuwe bougies
Nieuw brandstoffilter
Nieuwe inlaatluchttemperatuursensor (was kapot)
Nieuw luchtfilterlement
Euro 98 getankt
Vacuumslangen gecheckt
Voorpijp was gescheurd, deze vervangen
Nieuwe einddemper (was bijna doorgerot)
Kat zit NIET verstopt
Map sensor uitgewisseld
brandstofdruk gemeten. (strak 3 bar bij vollast)
Koppakking & distributie vervangen
Compressietest gedaan
klepspeling gecontroleerd
kvs temp sensor doorgemeten
gaskleppotentiometer losgehaald en gereden, bleef dan hoog stationair lopen
Iemand nog een idee..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je nog?? het door smeerkaartje hing af toe voor de ingang van het luchtfilter...En zo weet ik nog wel een paar verhalen....
Jammer dat je het type en bouwjaar niet vermeld...
Hoe weet je dat er niets is afgebroken in de kat, wat af en toe voor een gedeeltelijke verstopping zorgt???
Ook ben ik geinteresseerd in wat de tester te zeggen heeft, Wat voor fout kodes zijn er opgeslagen in de ecu ???
Staat de distributie er echt niet 1 tandje naast?
Wat doet de temperatuurmeter???
Zitten de originele wielen en banden er nog onder???
Is na afloop de temperatuur van de linker en de rechterwielen nog gelijk???
doorsmeerkaartje?
type is een clip 1.8 RSI uit 1994 met de F3P multipoint motor 109PK
Temperatuurmeter blijft netjes in het midden, originele wielen en banden geprobeerd maar maakte geen verschil. Zitten nu OZ 15 inch velgen onder.
Ding al aantal keren op de brug gehad en geen gebreken in de aandrijflijn.
Remmen lopen niet aan of wat dan ook.
Distributie staat en stond goed, het opvallende was dat na het uit elkaar geweest zijn van alles de auto 3 dagen goed reed en daarna weer terug viel in het oude patroon.
Ecu reset is al gedaan maar maakt geen verschil.
Er zijn geen garages hier in de buurt die dit systeem kunnen uitlezen. (eigen systeem renault)
Voorpijp is vervangen en alles is dus los geweest. Katalysator rammelde niet en zag er bij zowel ingang gewoon schoon uit.
11 jaar
Toch maar de moeite nemen om naar een specialist te rijden. Na 10 jaar zijn alle gegevens vrij.. Dus hoef je niet naar de Renault.
Het kan zijn dat men niet over een passende diagnose stekker beschikt, Maar voor twee tientjes kun je een verloop kopen.
Het zal me niet verbazen als daar wat uit komt.......Lambda afwijken betekent niet automatisch defecte lambdasonde....
Toch nog een paar vragen, Begrijp ik goed dat het steeds anders is??? dus toch het kaartje met de datum van de koelvloeistofverversing erop???
Ik bedoel ermee Als de omstandigheden veranderen...moet je je er op voor bereiden dat tijdens het testen alles ok is,
Als uitlezen geen richting aangeeft. wordt het lastig zoeken.
Hoe weet je zeker dat de kat de zaak niet kult.....Opengezaagd??? Het zal niet de eerste zijn met een hoeveelheid brokken....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar