Mijn oude cliotje 1.2 uit 1991 start niet, heb alle bougie kabels na gemeten en geeft maar op 1 cilinder een vonk.
Ik heb vervangen:
Verdelerkap en rotor
Bougie kabels
Bdp sensor
Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken, de Bobine?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Draait de rotor in de verdeler wel?
Bobine of bobine kabel nazien. Op welke cilinder geeft die vonk?
[quote=oldford]Draait de rotor in de verdeler wel?[/quote]
Rotor draait in de verdeler is ook nieuw.
Als je voor de wagen staat 2e cilinder van links krijgt wel een vonk.
13 jaar
[quote=Bas_petiet]Bobine of bobine kabel nazien. Op welke cilinder geeft die vonk?[/quote]
Rotor draait in de verdeler.
Als je voor de wagen staat 2e cilinder van links krijgt wel een vonk.
13 jaar
Dat is de 3e cilinder dus! Vind het heel raar dat je maar op 1 cil vonk hebt, kijk toch eerst maar eens even na de bobine+kabel.
Opgelost?
Hallo Mensen het is op gelost.
was vergeten de distributie riem na te kijken deze was gesprongen ,wonder boven wonder verder niks kapot.
BEDANKT voor de berichten
13 jaar
maar dan kan de rotor nooit hebben rondgedraaid in de verdeler
raar verhaal...dit kan idd niet
Dit is een C motor en deze heeft geen distributieriem maar een onderliggende nokkenas met stoterstangen, dus ik vind dit nogal een raar verhaal......
[quote=Bas_petiet]Dit is een C motor en deze heeft geen distributieriem maar een onderliggende nokkenas met stoterstangen, dus ik vind dit nogal een raar verhaal......[/quote]
deze heeft wel een riem want toevallig heb ik er ook zo een
Is dit een clio uit 1991? vanaf eind 1995 zijn de 1.2L overgegaan op de D motor (bovenliggende nokkenas) Alleen de 1.4 E heeft een bovenliggende nokkenas. Wat voor motorcode heb je erin liggen als ik vragen mag?
bas ik wil nu geen welles nietes spelletje spelen maar ik rij zelf een renault clio uit 1991 kenteken zh-82-zb dit is een 1200 cc met bovenliggende nokkenas dus u informatie is niet juist wil wel foto's doormailen
gr jan
Na mijn mening is er alleen in de R19 een E5J motor gebruikt met bovenliggende nokkenas(franse uitvoeringen), misschien ooit een motorwissel gehad? Maargoed ondanks dit meningsverschil is de oplossing van ''Dennis'' nog echt onlogische verklaarbaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar