de wagen starte wel maar op 3 cil en blijft ook op 3 lopen cil 4 liep niet mee, na de verstuivers 4 en 2 te hebben gewisselt loopt hij helemaal niet meer dus weer terug gezet maar loopt nog steeds niet de vogende foutcodes zaten er in df061 df133 df084 df022 df137 df102 df100 df071 na alles te hebben gewist en nog een keer te hebben uitgelezen blijft er df061 df084 en df071 over maar loopt nog steeds niet de pomp druk als je start is goed
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het gebeurd vaak dat de verstuivers met losdraaien kapot worden gedraaid deze kunne helemaal niks hebben. of het brandstof filter kan dicht. komt er brandstof aan de verstuiver leiding als je deze losdraaid met starten?
het filter heb ik ook vernieuwd en er komt brandstof aan de verstuiverleiding ik heb nu de verstuivers er uit gedraaid om te laten testen kijken wat daar uit komt gr jan
moet je de losgemaakte verstuivers niet opnieuw aanmelden??
ik heb gehoord dat het niet altijd hoeft maar wij kunnen het wel dus doen we het ook .
de verstuivers zijn terug er waren er 3 kapot dus 3 andere gehaald ,maar hij loopt nog steeds op 3 cil 4 loopt niet mee en de foutcode is df133 maar dat kan ik niet terug vinden misschien dat iemand dat wel weet gr jan
bruine en groene stekker op de pomp strakker zetten, klepspeling controleren, compressie meten, deze motoren willen best kapot ,egr testen, hebben ze bij de dealer een mooi apparaat voor,distributie controleren, versuivers ok pomdruk goed dan is het drukregel ventiel ook goed, druksensor ook, dan nog de aansturing controleren op de niet werkende cilinder.
sterkte, mark.
df133 slaat op het missen van verbrandingen in de 4de cilinder en dan moet je zoals audivw zegt compressie meten en klepspeling contorleren,...
mag ik veronderstellen dat er een nieuwe injector op de 4de cilinder zit? geteld vanaf viegwielkant
daar zit een nieuwe verstuiver in en ik weet dat 1 bij de bak begint en de klepspeling is goed maar hij geeft ook nog de codes df061 071 en 084 dat zou iets met de egr te maken hebben.
ik zal eerst de compressie meten maar ik heb geen meter dus moet ik die zien te regelen. gr jan
de compressie is gemeten geen compressie op cil 4 waar moet ik nu aan denken kop kapot of zuiger gr jan
begin eenst met kleppendeksel demonteren, dat steld niks voor, als daar niks bijzonders, lektest uitvoeren, dat weet je het zeker.
vrgr. mark
dakheb ik al geaan toen ik de kleppen controleerde was niks bijzonders te zien gr jan
heb zelf bijna 4 jaar bij renault gewerkt en heb eigenlijk maar een keer een kapotte K9K gehad , deze had een gat in de zuiger gebrand het gevolg van een kapotte verstuiver.
kapotte drijfstang/lager gaat meestal gepaart met lawaai.
als je denkt dat het de moeite waard is kan je de kop demonteren, of met een camera naar binnen.
anders sloop of nieuwe motor.
over wat voor motor praten we hier?
we hebben het over een 1500 dci en ik weet niet of die koppen ooit kapot gaat want anders is het einde verhaal omdat een sloop motor is te duur de klant wil dat niet uit geven gr jan
controleer de kabelboom bij de accu bak, waarschijnlijk zit daar een kabelbreuk met alle gevolgen van dien
ook al compressie gemeten + een lektest?
[quote=audivw]heb zelf bijna 4 jaar bij renault gewerkt en heb eigenlijk maar een keer een kapotte K9K gehad , deze had een gat in de zuiger gebrand het gevolg van een kapotte verstuiver.[/quote]
heb in de afgelopen 2 weken al 5 kapote k9k motoren gezien, allemaal de drijfstanglagers verrot
[quote=Mick 8-7-1994]de compressie is gemeten geen compressie op cil 4 waar moet ik nu aan denken kop kapot of zuiger gr jan[/quote]
ook goede morgen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar