close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: clio 1.5 DCI 2006 stottert

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 78kw (106PK)

Geachte collegas

Heb hier een clio uit 2006 met het volgende probleem.

Zodra de auto is gestart is er niks aan de hand en als je rustig gaat rijden en niet boven de +- 2000 toeren komt ook niet, maar zodra je erboven komt zie je in de boordcomputer staan injectie controleren en het STOP lichtje gaat aan en de auto gaat zwaar hikken en schokken en rijdt voor geen meter. De klant is al bij meerdere garages geweest en heeft ondertussen al vervangen 4Xinjectoren, commonraildruksensor, dieselpomp en gasklephuis. Bij het uitlezen komt het volgende uit DF053 FUNCTIE DRUKREGELEING RAIL.

Mijn vraag aan jullie is hebben jullie er ervaring mee zo ja wat kan het zijn.

bvd

Geplaatst door

boycot (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

DF053 FUNCTIE DRUKREGELING RAIL. is wat sumier, hoort vaak ook nog een DEF code bij.
(soort status code) geeft wat meer info bij die code bijvoorbeeld druk is te hoog of te laag
Ga er nu vanuit dat de druk te laag is (komt het meeste voor)
En ik ga er ook vanuit dat de foutcode word gezet bij die 2000tpm (en niet op contact/starten of stationair)


Kan heel veel oorzaken hebben.
Ik zou gewoon alles opnieuw testen/meten?
Brandstofdrukken met diag. app. bekijken
De retouropbrengst van de verstuivers controleren, brandstoffilter nog eens op metaal deeltjes controleren.


Meeste wat dit kan veroorzaken is reeds vervangen, vraag de klant eens om de historie(volgorde van vervangen)Ik neem aan dat de HPpomp defect was? (en daardoor grote kans op metaal deeltjes in het brandstofsysteem)

Misschien nwe verstuiver(s) defect door resterend metaal deeltje?

Zou natuurlijk ook een slecht contact van sensor of ventiel kunnen zijn maar neem aan dat ze dat al gecontroleerd hebben voordat ze pomp en verstuivers hebben verv.
Oiram

Oiram dank je wel voor je hulp het was inderdaad het brandstof filter die hebben ze bij die andere garage niet vervangen na installatie van die andere pomp en verstuivers. Wat bleek nou de klant heeft onnodige kosten gemaakt want het was van begin af aan al het filter die gewoon te verstopt zat waardoor er gewoonweg niet genoeg brandstof bij de pomp kwam waardoor er lucht in het systeem kwam.

Nogmaals grote dank voor hulp.
BVD Said

boycot 0
badge

12 jaar

Hallo, heb het ook al gehad ; maar 1 ding is zeker op die Dci : de injectiepomp gaat de pijp aan Maarten geven ; vandaar al die problemen met injectoren etc. Ook belangrijk : om de 10.00 kms olie verversen met hoge kwaliteit anders heb je lager- en segmentenproblemen ! Succes.
Pieter

FPP 0
badge

12 jaar

Wat betreft de lager- en segmentproblemen, is dat een bekend probleem bij die motoren?

Hendrik4290 0
badge

12 jaar

wat FPP bedoelt met segment bedoelt weet ik niet, maar de drijfstanglagers van de K9K(1.5DCI) willen nog wel eens er uit lopen

Segmenten zijn zuigerveren...

FPP 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.