kleppen stellen
maar als ik het zo lees heb je eerder een lekke koppakking of gescheurde kop
maar is die bougie nat of echt de zuiger vol nattigheid
waar kom je vandaan?
Geplaatst door SjimM (0) , lid sinds 12 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
SjimM (0), 8 jaar geleden
Heren techneuten,
Mijn Renault Clio 1.6 uit 2001 heeft sinds een aantal dagen het volgende probleem, Bij stationair toerental loopt de motor onregelmatig, en lijkt op 3 cilinders te lopen. hierbij ploft de motor ook uit de uitlaatpijp. Ik heb de bougies, en penbobines al vervangen, maar dit mocht niet baten. Ik heb geprobeerd compressie te meten, maar dit lukt niet echt aangezien ik hier niet het goede gereedschap voor heb. Ik werd geadviseerd door een vriend dat de mogelijkheid bestaat dat er een verbrande uitlaatklep in de motor zit. Hij vertelde me dat dit vaker voorkomt bij de Renault 1.6 motoren. Bij het vervangen van de bougies viel het me op dat de zuiger bovenop cilinder 1 nat is. Deze werkt dus niet zoals het hoort, dus ik vermoed dat hier het probleem zit. iemand enig idee hoe nu verder? Ik twijfel eraan om de motor compleet te vervangen door een ruilblok op internet. graag advies....???
BVD
Jim
SjimM (0), 8 jaar geleden
Tevens belangrijk om te weten, is dat in sommige gevallen de motor uit zichzelf op toert. het toerental stijgt dan langzaam naar 2100 tpm, en blijft daar hangen, net zolang tot ik dan weer ga rijden. Hierbij gaat het motorstoringslampje ook branden, en geeft foutcode:P0314 ( Cilinder ontstekingsfouten, Cilinder niet gespecificeerd )
kaleido 1 (1845) PRO, 8 jaar geleden
Slechte injector of valse lucht is ook een optie.
SjimM (0), 8 jaar geleden
De slechte injector heb ik ook aan zitten denken, echter heb ik deze al verplaatst naar een andere cilinder, en het probleem blijft zich voordoen bij Cilinder nr 1. Wat betreft de valse lucht.... Wat bedoel je precies? want ik begrijp niet goed hoe die door valse lucht kan ploffen uit de uitlaat...?
kaleido 1 (1845) PRO, 8 jaar geleden
De injector heb je verplaatst , dan blijft er het signaal over om te meten van de injector.
Je kunt een combinatie van storingen hebben.