Renault CLIO: Slaat niet aan

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: K9K T7, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 63

Goedendag heren
Ik heb een renault clio staan die niet meer wilt aanslaan.
Met de storing DF195 verschil nokkenas opname element.
Rail druk en dergelijke zijn prima, nu heb ik gelijk de timing gecontroleerd maar deze is ook goed gedaan met officeel blokeer gereedschap en de spie van nokkenas is ook intakt.
Op remenreiniger loopt de auto prima maar zodra je stopt stopt de auto ook.
Heb op de nokken as sensor 12v op pin 1 5v op pin 2 en deze knippert ook met led tester tijdens starte en massa op pin 3.
Zou nu even niet weten waar ik moet zoeken.
Storing zegt volgens mij eigelijk dat timing niet klopt maar deze staat echt goed.

IEMAND IDEEËN ALVAST BEDANKT

Vanhest

Geplaatst door Vanhest (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Siem Bijman (160) PRO, 8 jaar geleden

Is dit plotseling gebeurd of is dit na distributie vervangen? Want timing is cruciaal bij deze motoren.

Als timing goed is en ook de druk dan moet hij lopen. Dus of de druk is toch niet juist of timing is niet goed. Of men heeft per ongeluk benzine getankt ofzo.

Wat wij eens hadden was lucht in de leidingen, maar als hij eenmaal liep was het de hele dag goed. Alleen de volgende dag weer hetzelfde probleem. Uiteindelijk is toen de leiding vervangen.

Vanhest (0), 8 jaar geleden

Bedankt voor je reactie!
We zijn wel weer iets verder maar nog niet waar ik op hoopte.
We hebben de auto met het probleem gekocht maar kwam er vandaag achter dat de pomp niet optijd stond waardoor de storing df195 er in komt.
Nu staat alles perfect op tijd blokeergereedschap gebruikt en een nieuweriem met merktekens dus 19 tanden tussen nokkenas en de hogedruk pomp.
Storing is nu ook weg staat nu geen enkele storing in en de druk is ruim boven 300 bar tijdens starten maar hij slaat nog niet aan en op remenreiniger loopt ie prima maar stop gelijk als je stopt met spuiten.
Wat brandstof af getapt en is echt diesel.
Het enige wat me op viel als je in de vul hals kijkt lijkt net of ik vocht drupels zie zou dit kunnen of zou er vocht bij de diesel zijn gekomen?
Kan niet aan veel andere dingen meer denken alle storingen zijn er uit en de parameters lijken goed hmmm

Vanhest (0), 8 jaar geleden

Kijk een foto van de vulhals als je hem opent zij je wat condens maar goed is dit normaal of is dat er in gekomen.
Tweede foto is van de moderkuip die staat iets open mechien hier door water bij de vul hals gekomen lijkt me vrij onmogelijk maar goed er moet een reden zijn voor het niet aanslaan

Vanhest (0), 8 jaar geleden

Nou het is opgelost door het lange stil staan bij vorige eigenaar/garage zaten drie van de vier verstuivers vast.
Deze laten reviseren auto loopt weer als nieuw.

OPGELOST!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.