close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault CLIO 1.2: Clio 3 trillingen

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 75

Hallo allemaal


Clio 1.2 16v bj 2010
Sinds 4 weken last van trillingen je voelt het meer ik heb de auto op de brug na laten kijken konden ze niks verder als de auto ‘s morgens koud is je rechterwiel spint daarna doe die dat niet meer trillingen tijdens rijden iemand dit eerder meegemaakt

Geplaatst door

Dep (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat bedoel je met koud is je rechterwiel spint ? , graag een iets duidelijker uitleg.

Dat de wiel gaat spinnen

Dep 0

6 jaar

Waarom zou je met spinnende wielen optrekken , beetje vreemde rijstijl om met koude motor op die manier weg te rijden ?

Nee ik trek normaal op en dan gaat die echt spinnen dat voel je aan de rechterkant net of die sneller draait

Dep 0

6 jaar

Het is eigenlijk begonnen met trillen ik voel het meer in de stoel en de rechtervoorkant

Dep 0

6 jaar

Wanneer is " het eigenlijk begonnen met trillen" , probeer het iets duidelijker uit te leggen sorry .

Het is spontaan begonnen je voelt het ik hoor verder niks raars trillen ik heb de auto tijdens rijden in zijn vrij gezet en laten lopen voel het nog steeds motor uitgezet en dan nog voel je de trillingen

Dep 0

6 jaar

Heb je de banden al eens laten balanceren ?

Nee het is niet constant ik heb een snder set velgen met banden geregeld en probleem was er nog steeds verder voel ik niks aan het stuur trillen alles normaal

Dep 0

6 jaar

Wat zegt een echte garage ervan?

Heino4267 645

6 jaar

Niks blijven rijden

Dep 0

6 jaar

- trilt het bij alle snelheden of vooral rond één snelheid?
- trilt het in je stuur of voel je het onder je achterwerk?

Heino4267 645

6 jaar

Je je voelt het met name echt in de stoel en als je gas geeft is het zo goed als weg en bij bepaalde snelheden voel je het

Dep 0

6 jaar

Heino4267 vraagt wat een échte garage er van zegt: Jij antwoord met 'Niks, blijven rijden'.
Of je bent niet bij een garage geweest, of ik zou heel snel een andere garage gaan zoeken.....

RPJdeWeert 0

6 jaar

Dat is wat ze er van zeggen verzin ik zelf niet ik heb 2 verschillende garage’s laten kijken ik heb vandaag de schokbrekers laten testen op een testbank kwam voor 70% en achter 65% uit dus daar ligt het ook niet aan

Dep 0

6 jaar

Als je het in je stoel voelt en niet in het stuur, moet je het vooral achter zoeken en niet voor aan de auto. Als het vooral bij (meerdere) bepaalde snelheden is, zou je de oorzaak m.i. in de achterbanden moeten zoeken als de schokdempers goed zijn.

Heino4267 645

6 jaar

Ik heb eerder al gezegd dat ik een ander set had geregeld en onder heb laten zetten trillingen was niet weg

Dep 0

6 jaar

De voorschokdempers werken nog maar voor 70% en de achterschokdempers voor nog maar 65% dat lijkt me toch redelijk versleten, zeker als de meting bij benadering is gedaan. Als het rechter voorwiel bij wegrijden gaat spinnen dan betekent dat het wiel geen contact met het wegdek heeft en dat is veelal aan slechtwerkende schokdempers te wijten.

ronny503 0

6 jaar

Was een specialist dus die vond ze niet versleten en verder ok moet toch ergens anders zoeken denk ik

Dep 0

6 jaar

Daarbij kunnen er veel meer oorzaken zijn voor dit probleem dan alleen schokdempers. Vandaar mijn twijfels.

RPJdeWeert 0

6 jaar

Ja maar wat?

Dep 0

6 jaar

Kan echt van alles zijn: stabilisatorstangen, remschijven, ophanging, toch banden (2e set misschien ook niet goed?), lagering. Daarom moet je eens een goede garage er naar laten kijken. En je niet af laten schepen met 'kun je gewoon mee doorrijden' als ze niet weten wat het is.

RPJdeWeert 0

6 jaar

remschijven ? Kun je toch merken aan je stuur of kun je dat zien ophanging is niks te zien

Dep 0

6 jaar

Dep,

Dat doorspinnen van het wiel in de ochtend zal duiden op de koppeling die klapperend aangrijpt.
Dat voelt als het slippen van een wiel.
Dat heeft te maken met verglaasde plekken op de koppelingsplaat.
Het trillen kan ook uit een aandrijfas komen,deze zul je moeten laten controleren op speling of het steunleager is kapot,geeft ook een trilling.

primera p11 0

6 jaar

Primera

Dus de koppeling vervangen? En speling op de aandrijfas moeten ze dan alles los halen om de steunlager te vervangen

Dep 0

6 jaar

Om dat klapperen tegen te gaan is de enigste remedie vervangen van de koppeling.
De aandrijfas is een ander verhaal.
Daar moet je eerst uitzoeken aan welke kant het zit.
Links of rechts zit er verschil in de lengte van de aandrijfas en de langste kant word door een steunlager ondersteung en die wil nog weleens kapot gaan.
Maar om speling te kunnen constateren of om te kijken of ze ingelopen zijn moeten ze er onderuit en bekeken worden op speling.
Wat ook nog weleens gebeurd is dat het vet eruit is en dat geeft ook trillingen.
Dan is het vaak weer vet aanbrengen op de homokineten onder de ashoezen.
Het is lasting om dat als leek te beoordelen.

primera p11 0

6 jaar

Als De steunlager kapot is maakt die dan geluid want je hoort niks
Ik heb vandaag op de snelweg even geren wat me opvalt is als je gas intrapt trillingen weg zak je van 120 naar 100 km is het weer voelbaar ook als De weg hobbelig is meer voelbaar

Dep 0

6 jaar

Slechte aandrijfassen merk je het meest bij gasgeven/optekken.
Dan ontstaan vaak trillingen.
Onbalans bij gas los kan van het steunlager komen.
Maar ja,het is moeilijk te beoordelen vanachter de computer.
Je zult toch op onderzoek uit moeten gaan en zaken controleren,anders kom je er nooit achter.

primera p11 0

6 jaar

Remmen kunnen wat vast zitten icm krome schijf. daar je het trillen ook in de vrij voeld . Schokbrekers zijn niet 100 % doch daar zoek ik dit niet in . controleer je onderste rubber in het midden en zeker alle rubbers, tot silent bloks toe. Blijft dit dan komt de dure klus de platen en zeker de drukgroep, n hele set dus. Ik rij Clio en het zijn toffe bakkies. Steunlager geeft meestal n rammelend geliud indien defect. Clio heeft wel n hantje van homokineten , die moet je in bochten hoeren indien dit het geval is , rij eens n aantal malen n 8 met je auto op n parkeer terein, dan moet je ze horen ratelen (nokken ) indien niet goed, plus dat je dan ook gelijk de wiellagers hoord, indien niet goed. zo kun je 1 voor 1 alles wegstrepen en de oorzaak vinden, sucses

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.