Renault Clio: clio barcarra 1.8i stuur bekrachtiging doet het niet

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.7

vandaag had ik nergens last van stuurbekrachtiging deed het gewoon zette de auto uit wilde weg rijden stuur bekrachtinging helemaal weg olie lampje branden met oliemeter dat hij nog vol is blijft aan staan me tempratuur lampje wat zal het kunnen zijn heb alles na gekeken misschien sla ik iets over ofzo de dealer zeg zit een electrische stuurbekrachtiging in maar waarom zit er olie in eigenlijk

berend25

Geplaatst door berend25 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

25 Reacties

Cliodennis (0), 17 jaar geleden

[quote=berend25]vandaag had ik nergens last van stuurbekrachtiging deed het gewoon zette de auto uit wilde weg rijden stuur bekrachtinging helemaal weg olie lampje branden met oliemeter dat hij nog vol is blijft aan staan me tempratuur lampje wat zal het kunnen zijn heb alles na gekeken misschien sla ik iets over ofzo de dealer zeg zit een electrische stuurbekrachtiging in maar waarom zit er olie in eigenlijk[/quote]
Beetje lastig lezen zonder punten en hoofdletters. Kun je het iets duidelijker omschrijven?
"zette de auto uit wilde weg rijden " ????
Uit welk jaar is de clio? Niet uit 2007.
Maar goed. Je stuurbekrachtiging is dus geheel uitgevallen?
De 1.8 baccara heeft olie in de stuurbekrachtiging. Is het niveau goed? (geel potje vooraan bij de radiateur in het midden)
Is de multieriem ok?
Wat bedoel je met olie lampjes die branden? Olie metertje op het dashboard geeft de oliehoeveelheid aan, van de motor.
Dat heeft niets met de stuurbekrachtiging te maken......

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

is per ongeluk de multi riem p vacantie gegaan?

berend25 (0), 17 jaar geleden

olie zit op maximum dat zit niet bij de radiateur..
zit naast me rem vloeistof
multie riem wat is dat waar zit die?
clio is van 1992 de dealer zij is electrisch
nee sinds dit brand me lampje van me olie zit genoeg nog in me blok.
en de lampje temratuur brand maar staat normaal en me meter met de hoeveelheid olie blijft aan normaal gaat hij uit.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

daarom je multi(v snaar) riem

berend25 (0), 17 jaar geleden

dat is toch niet me distributie snaar

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

nee want dan doet ie niks meer en kost t heeeeeeeel veel euris
multi riem drijft ook je dynamo aan
moet ie r nog wel op zitten

berend25 (0), 17 jaar geleden

oke morgen gaat die toch weer naar de garage ..
wat kost ongeveer een distributie snaar vervangen

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

moet je aan de dealer vragen
v riem denk €50 met montage

Cliodennis (0), 17 jaar geleden

De pomp met olie zit idd bij dit type: c574 (baccara 1.7) op een electrische pomp. Deze wordt dus niet via de multieriem aangedreven. (mijn excuus)
Als het olie niveau dus goed is, zou er een electrische storing in de pomp kunnen zijn, of ergens een massa probleem, dat dan ook meteen die andere lampjes verklaard.
[url=http://imageshack.us][img]http://img126.imageshack.us/img126/3619/...[/img][/url]

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

oeps

berend25 (0), 17 jaar geleden

hoe kan je zien dat hij een 1.7 is staat niet op me kentekenbewijs ..
oja wat kan het zijn dat hij nu beetje anders loop niet meer zo stil en netjes onder de duizendtoeren..
komt het dat ik 15 w40 olie erbij heb gegooit een klein beetje

staat wel b/c57

Cliodennis (0), 17 jaar geleden

[url=http://imageshack.us][img]http://img440.imageshack.us/img440/6177/...[/img][/url]

Dit is de 1.7 (90 pk in de clio baccara en 1.8

[url=http://imageshack.us][img]http://img440.imageshack.us/img440/8397/...[/img][/url]

dit de 1.8 (110 pk latere baccara en RSi) (vandaar dat ik dacht dat het gele potje vooraan zat)

Op het chassisnummer staat vf1 en dan c57 in jou geval als het goed is dan een 4.

berend25 (0), 17 jaar geleden

heb de zelfde blok op de bovenste foto enkel kan me distributie riem zien hoord daar geen kap op..
oja en me probleem is opgelost twee draden waren verbrand nieuwe laten trekken met een zekering er tussen weer een geintje van 150 euro en 5 uur op me auro zitten wachten in de garage .
en eergisteren een geintje van 120 euro voor een motorblok steun en stuurkogel moet nog 1 steun bij me versnellingsbak hebben dan is die klaar
oja die nummer van mij staat vf1c57

Cliodennis (0), 17 jaar geleden

Over de distributie moet ZEKER een kap zitten. Dit is de bescherming dat er geen vuil of steentjes tussen kunen springen. Deze zou ik dan ook maar snel plaatsen !!
Op de bovenste foto is dat dat zwarte kapje links langs de olievuldop, bij de motorsteun.
De riem die je ziet, links onderaan, dat is je multie riem. Die loopt wel vrij rond.

berend25 (0), 17 jaar geleden

zuip elke renault zo mijne loop 200km op een volle tank

Snoof (0), 17 jaar geleden

Berend,

misschien wel ff handiger als je wat duidelijker typt....maar je probleem is dus in ieder geval opgelost.
en je hebt een 1.8 motor, die staat er inderdaad om bekend niet 1 van de zuinigste typjes te zijn...maar 200 km op een volle tank is wel erg veel....

welke steun moet je trouwens hebben...heb r nog een aantal liggen (baksteun + steun van je elektrische pomp)

berend25 (0), 17 jaar geleden

heb er 1 nodig van me bak..
ze zeggen dat hij een 1.7 is

Riel (0) PRO, 17 jaar geleden

je hebt dat ding toch niet in capelle ad ijssel gekocht toevallig he van een particulier?

Maargoed, hij zuipt teveel dus klopt iets niet. Laat lambdasone maar es controleren, en temperatuursensoren.

berend25 (0), 17 jaar geleden

nee daar heb ik hem niet gekocht.. in spijkenissen heb ik hem gekocht

berend25 (0), 17 jaar geleden

wat zal zo lambasonde kosten.. en pas die van een 1.8 16v ook in de mijne

Riel (0) PRO, 17 jaar geleden

Ja, op zich past dat prima.

berend25 (0), 17 jaar geleden

de probleem is opgelost ..
beetje goed gezocht wat bleek het nou te zijn een slang van cab naar de luchtfilter toe zat er niet op..
die had de vorige eigenaar niet aangesloten die lag los..
zat helemaal onder de radiateur met tape vast gezet ..

dealer gebelt die zij ook dat de clio baccara 1.7 er maar 5 rond rijdt in nederland met zo motorblok in de clio
zal wel niet waar zijn..

ps is dat nog te verhelpen als ik me dop open doet gooi hij de olie eruit bovendruk dus

Cliodennis (0), 17 jaar geleden

Leuke vorige eigenaar dan.. En de versnellingsbak is er nog uitgeweest, of is die topic over het 'uit z'n 3e versnelling schieten' niet van deze auto? Had je het moeten zien dat die slang 'los' zat.
De overdruk is ook niet ok. Dan zullen je zuigerveren wel z'n beste tijd hebben gehad.
Blijft de pijlstok er nog wel netjes in, of zit die ook altijd 'n stukje omhoog?

Cliodennis (0), 17 jaar geleden

Is met het aansluiten van de luchtslang het schommelen in toeren ook opgelost?

berend25 (0), 17 jaar geleden

is niet van deze auto
uit zijn derde versnelling schiet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.