Beste
Ik heb een clio uit 2000 een 1.6 16v 79kw de ik bewust met een motorprobleem heb gekocht. Ik heb alleen wat hulp nodig nu daar ik er even niet uitkom cq klakloos van alles ga vervangen
De motor had het probleem van 2 defecte bobines en 2 die minder werkte. Die zijn allen nu vernieuwd.
Ik heb het gasklephuis helemaal gereinigd. Dit betreft een met kabel dus geen volledig elektrische. Mijn inziens hoef kun je die niet inleren lijkt me.
Ik heb de stappenmotor gereinigd echter hierbij kapot getrokken. Ik heb dezw vervangen voor een van de sloop uit een scenic 1.6 16v wat een identiek blok leek. Stappenmotor ziet er ook identiek uit echter het nummer op stekkeraansluiting is anders. Maar de gasklep van die motor had wel dezelfde nummers.
De motor loopt nu op vier cilinders en reageert goed op t gas. In koude start dus als er verhoogde toeren zijn loopt ie perfect! Echter als ie iets warm wordt en de toeren rond de 750 worden zit er een schok in de auto. Betreft een constante aanwezige schok die onregelmatig schokt
Ik heb een proefrit gemaakt en hij rijdt geweldig. Is mega snel en houd nergens in. Is echt alleen stationair dat hij schokt. Je ziet et blok ook wat schudden.
Moet er bijvermelden dat de uitlaat niet gasdicht is
Iemand idee wat ik kan gaan proberen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waar zit dat lek(je) in de uitlaat? Vóór in de buurt van de lambdasonde of achter?
Dat heb ik nog niet kunnen bekijken. Ga ik doen. Lijkt op dat het van achteren komt
10 jaar
Iemand nog ideeen?
Auto nog mee proefgereden. Reageert goed op het gas en heeft al zn vermogen. Enkel stationair zit er een schok in. Als de motor warm is is de schok ietsjes meer aanwezig
Inmiddels de uitlaat bekeken en daarbij blijkt
Kat is vanbinnen kapot. Er trilt iets in de kat dus de kristalen zitten los en de midden en einddemper zijn lek. Hiervoor zijn nieuwe besteld
Het gekke is alleen wel als he hem stationair laat draaien en en dan de versnelling in zn 1 of 2 zet en dan de kopeeling iets laat opkomen tot het aangrijpunt dan is de schok meteeen geheel verdwene
Iemand nog sugessties??
10 jaar
Kleppen gesteld / compressie gecontroleerd?
10 jaar
De compressie is gemeten en is overal goed
Kleppen kunnen niet gesteld worden bij dit type enkel bij de 8v versie. Dit blok heeft zelfstellende hydraulische klepstoters
10 jaar
Hoe is je achterste motorsteunrubber , als deze defect is staat de motor ook niet stil.
Middendemer en einddemer inmiddels vervangen en de motorsteun was idd erg afgeschreven. De schol is na het vervangen van de achtrste motorsteun wel minder geworden maar nog steeds aanwezig!
De schok zit echt in het blok denk ik. Hij is ook niet constant en is onregelmatig. Wel constant aanwezig maar soms wat harder en soms wat zachter en ook niet in een zelfde ritme
Hij rijdt verder helemaal goed en is zuiniger dan wat volgens fabriekopgave moet zijn
Iemand nog ideeen?
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar