Vandaag een Clio binnengekregen die niet aanslaat. Vonkt zeer af en toe; op moment van een vonk maakt d emotor ook een slag. Geen storingen uit kunnen lezen. Geen verbetering na vervangen vliegwielsensor.....
Volgens de klant begon het probleem met tijdens starten niet aan willen slaan, maar wel aan kunnen duwen..
De accu heeft genoeg spanning; ook met extra accu gestart.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het probleem zit dus duidelijk in de ontsteking,of de aansturing daarvan. Heb je alleen de sensor vervangen of ook de stekker?
Alleen de sensor. De stekker was blauw met aan het kabelboompje een Renault stikker, wat volgens de dealer duidde op een al eerder vervangen stekker+kabel (schijnen af fabriek slect te zijn?).
brand het mms lampje op contact? meet eens achterop de stekker de wisselspanning tijdens starten. gaat die naar de 0.5v ~ ?
Soms is de stekker nét verkeerd om aangesloten, kan zelfs bij een nieuwe!
In amt heeft ooit zoiets gestaan en komt nogal eens voor waardoor het signaal net vaak even te zwak is
Achterop welke stekker meten?
Het bobineblok is er nu af omdat iemand nu even een andere van de sloop haalt om die te proberen, daarna kan ik weer verder gaan..
Tijdens het rijden heeft volgens de klant het storingslampje nooit gebrand
zag je 2e reaktie nu pas...
op de bdp sensor. dus met aangesloten stekker en met meetpinnetjes in de stekker meten. Zo weet je gelijk of je een goed signaal NA de stekker hebt.
Het volgende: de sloper had een bobineblok met verkeerde aansluitingen en daarom de oude even teruggeplaatst. Bij eerst op kontakt zetten brandde het mms lampje niet en sloeg de motor ook niet aan. Even later brandde het mms lampje wel bij op contakt zetten en sloeg de motor 10x na elkaar wel aan!!!
Zal het straks nog een keer proberen...
[quote=marcel7031]Soms is de stekker nét verkeerd om aangesloten, kan zelfs bij een nieuwe!
In amt heeft ooit zoiets gestaan en komt nogal eens voor waardoor het signaal net vaak even te zwak is[/quote]
deze bedoel ik:
http://www.tiepie.com/nl/automotive/Arti...
ik zie nu ook dat je wel of niet vermeld had dat je mms lampje brandde?
Hoofdrelais wil wel eens blijven hangen, zit linksvoor in de bak toch?
Na een tijdje staan moet de auto wel 3x (kort) gestart worden voordat hij aanslaat; is dus nog niet goed!
Daarna slaat hij bij iedere keer starten aan. De draden van de sensor even omgewisseld; slaat dan wel aan, maar onmiddelijk weer af zoals beschreven in bovengenoemde link. Op de draden gemeten; komt een spanning van ca 4 volt af als hij loopt.
Vanmorgen slaat de Clio ook na 10x starten niet aan; vonkt niet. Achterop de vliegwielsensor stekker komt ca 0,4 V spanning af. Zou het toch nog aan het al een keer eerder ergens vernieuwde draadboompje vanaf de stekker kunnen liggen?? Mijn gevoel zegt dat de ecu geen goed signaal krijgt.
Het is een oudere auto van mensen met erg weinig geld, dus erg veel tijd wil ik er niet aan besteden...
Probleem opgelost. Bij starten met de reservesleutel slaat de auto iedere keer perfect aan. Geen storingen in storingsgeheugen, maar toch lijkt dit de oorzaak te zijn geweest.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar