Na laatste garage bezoek zou er beginnend verlies aan compressie bij koude motor de oorzaak zijn van het stil vallen van de motor. Reparatie worden er flinke kosten verwacht.
Oorzaak zou het LPG gebruik zijn bij ongeschikte motor, dat met 80000 km op de teller. Dus ja wat nu, repareren, verkopen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de compressiedruk bij koude en warme motor ?
Is er een lektest gedaan ?
Dat is het vervelende dat al zoekend naar het probleem gekeken is met een endoscoop en zou dus de zuigerkoppen etc. er op wijzen dat de motor te heet is geworden waardoor en compressie verlies door de snelle slijtage van zuigers en cilinders.
3 jaar
De basis van conclusies hierover is een compressietest met koude motor. Laat die uitvoeren en zet de waarden hier neer.
3 jaar
Zal wel gasaangepaste cijlinderkop worden kun je ,aangezien de km stand kun je jaren vooruit .
Vandaag dus met een LPG bedrijf gebeld en inderdaad voorstel is cilinderkop reviseren, het blijkt, ik was daar niet van op de hoogte, dat het toevoegen van een valve saver de zuigers en cilinders had moeten beschermen, maar dan in een dosering van zeker 200 ml per 4000 km, in de 2 jaar dat ik de auto heb niets aangevuld, helaas maar heb goede hoop dat het na de revisie beter gaat.
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar