Renault Laguna Estate 2013: compressie verlies

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Alcohol, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: M4R D7, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 103

Na laatste garage bezoek zou er beginnend verlies aan compressie bij koude motor de oorzaak zijn van het stil vallen van de motor. Reparatie worden er flinke kosten verwacht.
Oorzaak zou het LPG gebruik zijn bij ongeschikte motor, dat met 80000 km op de teller. Dus ja wat nu, repareren, verkopen?

wmvdm

Geplaatst door wmvdm , lid sinds 11 jaar geleden

5 Reacties

kaleido 1 PRO, 2 maanden geleden

Wat is de compressiedruk bij koude en warme motor ?
Is er een lektest gedaan ?

wmvdm, 2 maanden geleden

Dat is het vervelende dat al zoekend naar het probleem gekeken is met een endoscoop en zou dus de zuigerkoppen etc. er op wijzen dat de motor te heet is geworden waardoor en compressie verlies door de snelle slijtage van zuigers en cilinders.

Heino4267, 2 maanden geleden

De basis van conclusies hierover is een compressietest met koude motor. Laat die uitvoeren en zet de waarden hier neer.

bert klein PRO, 2 maanden geleden

Zal wel gasaangepaste cijlinderkop worden kun je ,aangezien de km stand kun je jaren vooruit .

wmvdm, 2 maanden geleden

Vandaag dus met een LPG bedrijf gebeld en inderdaad voorstel is cilinderkop reviseren, het blijkt, ik was daar niet van op de hoogte, dat het toevoegen van een valve saver de zuigers en cilinders had moeten beschermen, maar dan in een dosering van zeker 200 ml per 4000 km, in de 2 jaar dat ik de auto heb niets aangevuld, helaas maar heb goede hoop dat het na de revisie beter gaat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna Estate of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.