Ik moet het originele contactslot renault 4 vervangen voor een nieuw exemplaar dat wordt geleverd met stekker. Oude contactslot heeft 3 aansluitingen, een +, een A en een B. Weet iemand welke A en B zijn? De + aansluiting zal de + pool accu zijn neem ik aan. Bedankt voor het meedenken.
Geplaatst door LexGielen (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 4 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
kaleido 1 (1445) PRO, 1 jaar geleden
Kun je zien aan de bedrading , a zal de contactstand zijn en b vermoed ik de draad naar de startmotor maar dit is ook te meten.
kaleido 1 (1445) PRO, 1 jaar geleden
Ligt er een klein beetje aan wat er mis is met het oude slot , er komt + binnen stand 1 is contact stand 2 is aansturing startmotor , oud en nieuw vergelijken .
Met multimeter op piepstand ben je er zo achter.
kaleido 1 (1445) PRO, 1 jaar geleden
Hoeveel standen heeft je nieuwe contact slot
De uit_stop stand de volgende is een klik naar contact daar moet je een constante piep horen , de volgende , verende stand , is het contact naar de start motor , daar valt de piep weg als je de sleutel los laat.
Je moet meten vanaf de + dat is de voeding op je contactslot lijkt me.
Theo Sparenburg (5), 1 jaar geleden
Eerst even spanning meten op de draden van het contactslot. Op 1 moet je 12 volt meten. Dat is de plus. Dan op de startmotor het dunne snoertje even losnemen en daarop 1 meetsnoertje van je ohmmeter. Het andere meetsnoertje van je meter even met een losse draad verlengen en daarmee de overgebleven draden van het contactslot even aantikken. De draad waarop de meter uitslaat is de draad naar de startmotor. De nog overgebleven draad moet dan die van de accessoirestand zijn.
vr.gr. Theo
Beste antwoord, geplaatst door LexGielen (0), 1 jaar geleden
Probleem opgelost. Het oude slot had 3 aansluitingen, allen zwarte draden. Met multimeter de + kabel gevonden, 12V en daarna de overige connecties aan de hand van draaivolgorde contactslot gevonden. Nieuwe contactslot heeft 4 standen, bij het oude slot heb ik bedrading van de accessoires moeten scheiden van de bedrading naar bobine. Vervolgens had ik accessoirebedrading, + kabel, bobinekabel en startmotor kabel. Werkt perfect, alleen geen stuurslot meer maar daar kan ik mee leven. Bedankt in elk geval voor de reacties!