Bij stationair toerental brandt het controlelampje heel iets. zodra het toerental omhoog gaat gaat het lampje uit.
Wanneer ik alles inschakel bij stationair toerental, verlichting, achteruitverwarming, ventilator, enz dan gaat het lampje uit.
Ik heb al op advies de accupolen schoongemaakt, alsmede de aarde aansluiting chassis op het motorblok. Ook dit heeft niet geholpen. Weet iemand misschien wat mogelijk dit probleem is?
Kan het zijn dat de koolborstels van de dynamo versleten zijn?
Zoja, zijn deze eenvoudig te vervangen?
Of is er iets mis van de spanningsregelaar?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
KONTROLEER TOERENTAL,MISSCHIEN TELAAG.
KOOLBORSTELS VERSLETEN,ZIJN EENVOUDIG TE VERVANGEN.
STAT.TOERENTAL TUSSEN 825/875
GR LUIS
Ik heb de accu spanning opgemeten en deze levert 12 volt. Zodra de motor stationair draait is de accuspanning 14,5 volt. Dus dan moet de dynamo goed zijn. Toerental motor is goed. Het vreemde is dat wel het lampje uitgaat zodra ik de verlichting, ventilator, enz aanzet.
Alle massa verbindingen( accu chassis en chassis motorblok zijn goed.
18 jaar
wat doet de laadstroom zodra je het toerental omhoog doet?
is het alleen bij koude motor of ook bij warm?
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar