Renault Kangoo: Cylinderkoppakking te vervangen.....

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: Dci70

Voor het starten van de wagen was mijn koelwaterniveau in de overdruktank ongeveer op mini-level.Na het starten kwam dit spoedig op maxi-level te staan,met regelmatig luchtbellen die er bijkwamen.....Zo,even ontluchten op het thermostaathuis,en klaar is kees (dacht ik).Direct stopje afgeschroefd,bij stilstaande motor en koud! Resultaat,geen lucht in het koelsysteem.Themostaat erafgehaald,getest in heet water=alles okee!Resultaat=koppakdichting defect.....Zodoende ga ik deze vervangen,samen met de waterpomp.Er rest me nu nog 1 vraag,gezien de distibutieriem er ook afmoet.Hoe blokkeer ik alle agregaten op tijd,zodat er niets fout loopt bij hermontage? Moet dit met speciale tools geblokkeerd worden,of kan dit ook op een andere manier?
Groeten,
Pascal.

Sammydeconinck

Geplaatst door Sammydeconinck (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

asx (0) PRO, 10 jaar geleden

gaat alleen met speciaal gereedschap
nokkenas kan eventueel met pen, maar krukas zeker met gereedschap; krukaspoely is namelijk spieloos!!!

Sammydeconinck (0), 10 jaar geleden

Hallo Adrie,bedankt voor de snelle reply op mijn vraag.Ik was niet op de hoogte dat de krukaspoelie geen spie had.....Nu weet ik al heel wat meer,en zal bijgevolg dubbel voorzichtig zijn.
Bedankt voor deze tips!!!

Sammydeconinck (0), 10 jaar geleden

Probleem opgelost met een zelfgemaakt gereedschap (de zogenaamde pige).Om de nokkenas te blokkeren heb ik een bout gebruikt van M8x50mm. De pige heb ik gemaakt van een stuk draadstaaf van M10.

Sammydeconinck (0), 10 jaar geleden

Ondertussen reeds van alles geprobeerd,echter tevergeefs...Gloeikaarsen zijn okee,bouwt hogedruk op.Verstuivers laten testen,niet meer nieuw maar bruikbaar.Heeft er iemand de kleurcodes van de injector aansluitingen (de electrische aansluitingen).

asx (0) PRO, 10 jaar geleden

brandstofpomp op tijd?

Sammydeconinck (0), 10 jaar geleden

Bij hermontage terug in zelfde positie geplaatst,heeft ook een sensor.

Sammydeconinck (0), 10 jaar geleden

Na check up van de injecteurs deze gemonteerd.En draaien op den eerste tik van de startmotor,oefffff.PROBLEEM OPGELOST.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.