Renault Modus: Delphi brandstofpomp

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 dci

Dag,

Ik zoek een Delphi brandstofpomp voor mijn auto Renault Modus 1.5 DCI. Ik weet echter niet welk nummer ik moet aanhouden om dezelfde pomp te kunnen vinden.

Op de sticker van de pomp in mijn auto staan de volgende nummers.

R9042A041A
8200423059
8200057225
0268297CYE

De dealer geeft zelf het volgende nummer:

167002321R


Welk nummer moet ik hebben om op zoek te gaan naar een (goedkope) vervangende pomp. En heeft iemand een adresje hiervoor?

Mvgr.
Magic

magicm8

Geplaatst door magicm8 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Modus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Henk Nobach (0) PRO, 10 jaar geleden

R9042a041a

magicm8 (0), 10 jaar geleden

Thans Dat is lekker snel ;-)

Nog een goed adresje? Dealer vraagt voor pomp 650 euro incl. en met erop zetten met een nieuwe brandstoffilter en leidingen schoonspuiten 1300 totaal.

Henk Nobach (0) PRO, 10 jaar geleden

Als ik jouw andere topic lees dan heb ik niet het idee dat je pomp defect is.

Ik lees dat je een probleem hebt met het aanslaan van de motor maar lees niet dat je problemen hebt tijdens het rijden. Als je in de 3e/4e volgas doortrekt tot 4000 omw/min gaat er dan ook een storingslampje branden? Loopt de motor ook onregelmatig stationair?

magicm8 (0), 10 jaar geleden

De motor loopt niet onregelmatig stationair, loopt zelfs perfect. Tijdens het rijden is er geen enkel probleem.

Als ik vol gas geef tot 4000 toeren dan geeft dat geen enkel probleem. Hij trekt goed door tot 5 duizend toeren.

Vreemde is dat hij soms wel start en soms niet. Er is geen touw aan vast te knopen. Wel heb ik de neiging te geloven dat als ik na een rit even de auto opnieuw opstart en laat staan de kans groter is dat hij de volgende keer gewoon start. Verder brandt het storingslampje soms tijdens het rijden, maar dat heeft geen enkel effect op het rijgedrag. De dealer heeft geen vijzel gevonden en zegt dat pomp 180 druk geeft ipv 250. De auto start wel altijd op remreiniger/startpilot.

De reden waarom ik me auto niet direct bij de dealer breng is omdat de dealer eerder de gloeibougies heeft vervangen om de storing te verhelpen. Nu hoor ik dat het daar nooit aan heeft kunnen liggen. eerder de gloeibougies vervangen. Ik heb daarom minder vertrouwen dat ze dit keer wel weten wat er aan de hand is.

magicm8 (0), 10 jaar geleden

Bedankt, het is inderdaad het nummer dat Henk zei R9042a041a

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Het staat niet vast dat de pomp de oorzaak is.....Waarschijnlijk niet..... De nieuwe is al aangeschaft.... We horen het wel...

mootjes (0), 10 jaar geleden

Waar zou u het probleem dan zoeken?

(Ter info: er is iets fout met sommige berichten van mij op deze website, deze worden verwijderd door het systeem. Siem van de helpdesk zou het uitzoeken!!)

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik zou niet gokken, Maar een meter aansluiten en dan vaststellen of de druk daadwerkelijk minder wordt..Als dsat zo is ??zou ik de pomp isoleren en kijken of daar de druk afloopt...
De pomp iseen zg verdringerpomp is (kan niet teruglopen) Echter er moet op zo,n pomp een overdruk ventiel zijn geplaatst, dit om de pomp tegfen zichzelf te beveiligen. Als het overdruk ventiel (minimaal lekt, heeft dat geen invloed op de werkdruk, maar de druk zal bij stilstand altijd naar 0 teruglopen.. Hoe snel dat gaat is afhankelijk van de grootte van het lek... Het kan best zo zijn dat bij een lekke klep toch de hele pomp vervangen moet worden, gewoon omdat er geen losse klep te koop is... Speciale bedrijven haken daar graag op in door bv pompen te reviseren of te modificeren...De cirkel is daarmee weer rond....
[quote=mootjes]Waar zou u het probleem dan zoeken?

(Ter info: er is iets fout met sommige berichten van mij op deze website, deze worden verwijderd door het systeem. Siem van de helpdesk zou het uitzoeken!!)[/quote]

magicm8 (0), 10 jaar geleden

Dag,

Dat zou het inderdaad kunnen zijn. Twee aanwijzingen hiervoor:
1) De dealer zegt dat de pompdruk onvoldoende is (soms).
2) De auto start soms wel soms niet. Vooral als ik hem paar keer korte ritten mee doe dan start hij niet. In de ochtend (na zeker minimaal langer dan 10 uur stilstand start hij nagenoeg altijd).

Hoe dan ook ga de tweedehands pomp die ik gekocht heb laten nakijken bij een bedrijf in Gouda. Als die zeggen dat de tweedehandse pomp goed is en schoon is (zonder metaaldeeltjes), dan ga ik die laten aansluiten.

Trouwens Cor, bedankt voor de hulp.

mootjes (0), 9 jaar geleden

Heb het probleem nog niet gevonden maar het feit dat ik nu Super Diesel tank scheelt al aanzienlijk. Misschien dat hier iemand wat aan heeft.

Zie bovendien deze link! http://www.renaultforum.nl/forum/megane-... Hiermee kan je de brandstofpomp schoonspoelen. Heeft iemand hier nog tips hierover? Kan ik dat zelf doen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Modus of stel zelf een nieuwe vraag.