auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Modus: Wat is plus12v en wat is min 12v

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2L

Hallo
Ikwil mijn navigatie 12v aftakken van mijn autoradio 12v continu.Type radio is een Renault 8200-607-915 Aan de achter kant zitten 3 connectors C1,A,B C2 en C3 worden niet gebruikt.D vraag is dan ook welke kleuren heb ik nodig voor een continu Plus12v en Min12v.De aansluiting naar de navigatie gebeurd via een zwevende zekering 1Amp
Mvrgr Bert

Geplaatst door

Gloster (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vraag is of dat überhaupt wel kan en/of verstandig is. Zou kunnen dat deze canbus heeft en je middels dat aftakken de boel in de war schopt. Denk dat je deze beter kunt aansluiten op een 12V plug of sigarettenaansteker.

moderator 0
badge

11 jaar

Auto heeft wel canbus maar renault gebruikt nog steeds iso stekkers en daar zitten ze wel op. Ook kan je de telefoon voorbereiding gebruiken.

Safrane10698 0

11 jaar

Met + 12 en - 12 volt bedoeld u waarschijnlijk constante + spanning en accessoirecontact. Als deze modus nog voorzien is van iso stekers moet het uitzoeken niet al te moeilijk zijn met een éénvoudige universeelmeter of spanningzoeker is zo uit te vinden welke draad constant + heeft en welke via het contact + krijgt.

Nb, de steker met de minste aansluitingen is vaak de voedingssteker.

ronny530 0

11 jaar

En van die stekker is
Geel geschakeld
Rood constant plus
Zwart massa

Safrane10698 0

11 jaar

Het is net even andersom, geel is accu plus i.v.m. geheugen, rood is geschakeld middels het accessoire contact. Hoe dan ook meten is weten.

ronny530 0

11 jaar

Renault is een uitzondering. Weet 95 % zeker;-)

Safrane10698 0

11 jaar

Hallo
Ik zie dat er ontzettend over nagedacht word,Maar het een en ander brengt mij toch in verwarring.
Ik ga eerst de draad kleuren van de 3 connectors maar eens op papier zetten,en dan de metingen
van Sebastiaan en van Ronald erop loslaten.OF er moet onder het deschboard noch een makkelijker
aansluiting te vinden zijn,dat hoor ik dan ook graag.

Gloster 0

11 jaar

doe anders eens een foto van het geen jij gevonden hebt.

Safrane10698 0

11 jaar

Gewoon meten, dan weet je het meteen.

Heino4267 725

11 jaar

Hein;dat heb ik al gedaan, maar het probleem is dat er op de 3 connectors op verschillende pennen 12v staat?Het ontbreekt mij aan een goed schema,dan was ik er al uit geweest.

Gloster 0

11 jaar

Om te meten is het wel de bedoeling dat er een bepaalde volgorde wordt gehanteerd. Radio uitschakelen en zonder contact de spanning meten, er mag dan maar op één draad spanning staan, dat is de spanning die nodig is om het geheugen intact te houden. Vervolgens de auto op contact zetten en er komt een tweede spanning op een draad te staan. Nu weet u de constante en de geschakelde plus. Even logisch denken en er is geen schema nodig.

ronny530 0

11 jaar

Sebastiaan;Dit is een tekening van de connectors,ik zal ook de draad kleuren er noch inzetten.

Gloster 0

11 jaar

Ronald; Dit had ik gedaan maar dan meet ik 2x een plus spanning op connector A.Met het contact aan ga ik morgen proberen,hier had ik niet aan gedacht.

Gloster 0

11 jaar

De juiste draad met plus spanning contact aan is gevonden!Het is inderdaad een gele draad,ik kan mijn project afmaken. Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor de spontane inzet BEDANKT.
Mvrgr Bert

Gloster 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Modus of stel zelf een nieuwe vraag.