Beste Renault kenners, ik heb gisteren de motor van de Espace vervangen. De motor slaat direct aan maar na enkele secondes gaat de motor meer toeren maken en gaat het check engine lampje aan en de tekst inspuiting defect. Wanneer de rem ingetrapt wordt maakt de motor meer toeren, rem los direct minder toeren. Met een Launch scanner foutcode DF325 gevonden, met Scantool P1241 en P1401 gevonden. Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen.
Bijvoorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alle stekkers controleren, maar staat er geen tekst bij die foutcodes ?
De scantool, geeft alleen de foutcode aan en daarachter "manufacter specific code" Beide fouten hebben te maken met de EGR. Gelukkig heb ik nog een complete motor waarvan ik een paar dingen kan overzetten maar natuurlijk eerst alle stekkers controleren want deze auto heeft een heleboel.
Had gehoopt dat iemand een idee had door het reageren vh toerental op de rem
11 jaar
Vandaag de sensor op de turbo vervangen. Nu alleen code DF050 (P1241) Als ik de Renault Vel Satis informatie lees heeft DF050 te maken met een fout met de bedrading of werking van het remsysteem. Dat kan bij mij zeker het geval zijn want als ik de rem intrap loopt de auto op zn normaal toerental, zodra de rem los is gaat het toerental naar ca 1000 rpm. Er wordt gesproken ober een zwarte 32 polige stekker A. Weet iemand waar ik deze kan vinden
11 jaar
bij de Vel Satis betekent de code DF050 mechanische blokkering van de automatische parkeerrem (de bijbehorende dtc is 5178). Misschien ben ik mis of heb je er iets aan.
11 jaar
dank voor de reactie, ik had het fout, het is code DF055, ik heb het plastic nog op mn scanner zitten waardoor ik het niet goed had gelezen.
De fout is DF055 turbocharging pressure regulation circuit, open circuit. Ik heb gemerkt dat de magneet klep van de wastegate enkele seconden na starten opengaat en dat het begin van de storing is
11 jaar
de volgende data uitgelezen.
atmospheric pressure 1013.37 mbar, 4.01 volt
boost pressure turbo 992.98 mbar, 1.96 volt
boost pressure sensor schoongemaakt, was zowat dicht geslipt. even geen foutmelding meer maar toch denk ik dat de turbo niet meer top is. Er was toch wat olie in de buis na de turbo. de auto trekt nu prima maar met veel zwarte rook, misschien moet het nog uit de uitlaat. Turbo wordt in ieder geval vervangen, heb ik nog over van de vorige motor
11 jaar
Een stukje van de stift van de boostpressure sensor afgehaald waardoor beide in rust metingen vergelijkbaar zijn. Sindsdien geen problemen meer
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar