close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Veel zwarte rook bij 3.0 Dci Espace

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 Dci

Na wat problemen met code DF055 opgelost te hebben rijdt de auto prima. De motor is kort geleden vervangen dooe een gebruikte uit een Vel Satis die deels was gebrand. De auto heeft voldoende power alleen komt er uit de uitlaat een enorme walm zwarte rook. Ook stationair is er wat rook. Bij gewoon optrekken is er iets rook en bij flink optrekken kan ik even niet zien wat er achter de auto is. Uitgelezen en geen enkele fout aanwezig. Luchtfilter is nieuw. Buizen naar inlaatspruitstuk zijn luchtdicht. Ze zijn ook redelijk droog, dus geen lekkende turbo. Ik heb en scanner waarmee ik data kan vergelijken. Het opvallende is dat de barometric pressure en boost pressure bij contact aan ongeveer gelijk moeten zijn. Ik merk toch een verschil van ongeveer 20 mG.
Nog 1 ding. De oude motor had dit ook dus vermoed ik dat het iets buiten de motor om is maar wat kan het zijn?

Geplaatst door

ptrustfull1 (100)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Barometrische druk en Turbo druk worden normaal weer gegeven in bar, mbar of kpa.
Niet in mG - dat is miligram.
Wat zijn de exacte waardes van deze sensoren bij contact aan, motor uit?

oldford 0
badge

11 jaar

op de scanner lees ik deze waardes bij contact aan motor uit,
atmospheric pressure 1013.37 mbar, 4.01 volt
boost pressure turbo 992.98 mbar, 1.96 volt

ptrustfull1 100

11 jaar

Volgens de weersite die ik gebruik is de luchtdruk in Paramaribo op dit moment 1011 mbar.
Atmospheric pressure sensor geeft dus vrij nauwkeurig aan.
De boost pressure geeft iets te laag aan, maar ik zou me daar niet druk over maken.
Dit verschil is in ieder geval niet verantwoordelijk voor de zwarte wolken.

oldford 0
badge

11 jaar

het probleem is deels opgelost. De buis die vanaf de turbo naar de intercooler loopt was verdraaid waardoor de doorstroom niet optimaal was. Nog steeds alleen bij flink gas geven een beetje zwarte rook maar naar ik begrijp is zwarte rook een bekend fenonmeen bij deze motor.

ptrustfull1 100

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.