bij koude start en onder de 3 graden start de motor meteen maar
het motorstoringslampje brand en je kunt geen gas geven.hij loopt alleen stationair maar onregel matig. door de motor stop
te zetten en opnieuw starten loopt hij normaal. uitlezen met
autodiagnos geeft code 1111 (brandstof verbruik actuator)
uitlezen dealer code df066 (stand opbrengst-electroklep)
ik heb diverse weerstanden aan de brandstofpomp doorgemeten maar
geen probleem gevonden. weet iemand een oplossing of kent het
probleem! het is een delphi epic brandstofpomp (elektronisch gaspedaal)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Pomp zal wel stuk zijn.
Hallo, heb ook eens zo een probleem gehad. Men zei toen dat het in de rekeneenheid of in de pomp kon zitten. Het klinkt misschien wat gek, maar heb de wagen toen binnen gezet zodat dezse warm was, en de rekeneenheid in het vriesvak van de koelkast gelegd. Zo kon ik zien of het de rekeneenheid of de pomp was. Als de wagen nu niet startte zat het in de rekeneenheid en als hij startte in de pomp, want deze was nu warm. Je kan het misschien zo eens testen. Bij ons was het de pomp wat stuk was. Dit zou een probleem zijn dat wel eens voorkomt bij deze types volgens de technische dienst. Succes.
18 jaar
Bedankt voor de reacties. komende week zal ik de diepvries
methode van Kurt uitproberen. maar je raad het al, bij
deze tempatuur doet de auto perfect. hoe dit afloopt laat
ik jullie nog wel horen
Pomp defekt, prijs van originele ruilpomp viel mij mee.
hallo, vandaag de ecu in de diepvries gelegd, met als resultaat
dat de motor normaal blijft aanslaan. in overleg met de klant de auto deze zomer gewoon laten rijden. weet iemand wat er stuk
kan zijn in de pomp en kan iemand een prijs indicatie van
een pomp geven.bedankt voor de reacties. vrgr john
Hallo John,
Ik heb zelfde probleem met een clio 1,9 d uit 2001. Is je probleem al opgelost en wat was de oplossing?
Mvg,
Sanin
17 jaar
ik zit met ditzelfde probleem!!! weet iemand wat t nu eigenlijk is...?? Bedankt voor eventuele reactie
Voor de meesten met dit probleem bestaat er een fabrieksoplossing.
De dealer kan een setje bestellen waarin een ring zit die in de pomp dient geplaatst te worden. Het defect bevindt zich in het opname element van de rotor en door de rotor iets op te schuiven wordt het defect gecompenseerd.
Meestal is het probleem dan opgelost. Indien het opn el te ver defect is dient men de pomp te vervangen. Service mededeling 4737A.
mvg
Setje besteld!! morgenochtend gaat ik op mn gemakkie de boel demonteren en dat ringetje plaatsen... bedankt voor je tip!! ik laat het weten als het helemaal gelukt is gr coen
ringetje gemonteerd in de pomp en start super , draait super en rijdt super!!! probleem opgelost!!
dank voor de feedback!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar