Weet iemand wat er gaande is bij Renault met de hogedrukpompen?
Ik heb er in ons wagenpark al 4 kapotte pompen gehad in 2 weken.
Voertuigen met 20000-60000 km en nog geen jaar oud.
Nu spreken ze van een dieseladditief om de problemen op te lossen. Zelfs bij een Megane die niet meer start omdat de pomp geen druk opbouwt , gaan ze eerst het additief toevoegen alvorens de pomp te vervangen.
Vermits deze wagens nog onder garantie vallen gaan ze binnen bij renault zelf.
Maar ik begin schrik te krijgen over al de wagens die ik onderhoud en die buiten de garantie vallen.
De groeten
Sven
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is uw brandstofkwalilteit wel in orde? Als er water in zit dan ben je gezien. Als je goede kwaliteit brandstof gebruikt heb je geen additieven nodig
Al onze wagens gaan tanken bij Total en nergens anders.Nu niet bepaald een kleine keten. Dus ik veronderstel dat de brandstog in orde is.
Dan kan je dat al uitsluiten. Er is mij niets bekend van slechte pompen. Misschien iemand anders??
Pompen raken defect door gebrek aan smering. Dus ook door lucht ( na vervangen van filters ) of slechte brandstof.
Contoleer of er geen slijpsel in het filter komt. Anders blijf je pompen verv.
groet
gibson
Het probleem is blijkbaar groter als ik dacht.Renault en Total hebben vandaag een vergadering,vermits renault zegt dat het probleem bij de diesel ligt en Total is van mening dat er niets mis is met hun Excellium Diesel.Bij ons Total station hadden ze wel een fax liggen dat er problemen waren met de pompen van 1.5 Dci motoren van renault.
De oplossing van Renault is wel degelijk een additief bij de brandstof(injector cleaner)
Hou jullie zeker nog op de hoogte.
De groeten
Sven, ik ben echt benieuwd wat op den duur het probleem veroorzaakt.
Als diesels zo gevoelig worden en dat wordt nog erger bij euro 5 en 6 dan moet ik die man van Fiat nog gaan geloven. Die beweert dat over 10 jaar bijna iedereen terug met benzine zal gaan rijden ivm de grote kosten van pompen, injectoren en dure roetfilters.
Wat betreft de kwaliteit van de huidige diesel: testen hebben uitgewezen dat de hoeveelheid oplosbaar water in de diesel, die volgens de EN590 norm maximum 200 mg per kg mag zijn, voor de huidige inspuitsystemen al niet meer voldoet. Dus strengere normen zullen wel moeten volgen. Stalen wezen uit dat de meeste diesel aan gemiddeld 165 mg zit en sommige ver er over.
De oorzaak is gevonden.
Het probleem zou liggen bij Total Antwerpen. Er zou teveel biodiesel bij de diesel hebben gezeten.
De problemen met de pompen kwamen alleen voor bij wagens die getankt hadden in tankstations die bevoorraad werden door Total Antwerpen.
Het teveel aan biodiesel zou er voor zorgen dat er kleine verstoppingen komen in het hoge druk gedeelte van de dieselpomp. Het additief lost de verstoppingen op . Wij hebben 3 pompen laten vervangen die eigenlijk niet kapot waren(Ze gaan bij Renault horen in welke mate ze tussenbeide komen)
De groeten
Sven
Hey Sven,
Bedankt voor de info. Overigens zijn de pompen in de aftermarkt reviseerbaar.
Groeten
Bert
Dat ze reviseerbaar zijn weet ik maar dan was de wachttijd veel te lang.
Ons wagenpark is niet voorzien op 5 wagens die in 2 weken tijd er van tussen vallen.
Seeya
Verder dan maar hopen dat de motoren dan maar heel blijven
cheers
problemen blijven komen voor ons.Weeral 2 wagens die niet willen starten!!
Additief werkt niet echt. Vandaag besloten een deel van het wagenpark ergens anders te laten tanken. Laten we hopen.
De groeten
Wat hier zichtbaar is, is het topje van de ijsberg.
Er is iets gaande in Nederland en dat is hetvolgende:
De overheid heeft de verplichting van bijmenging van biobrandstoffen bij minerale brandstof opgesteld. Dat betekent dat iedere brandstof leverancier moet aantonen dat deze het beschreven percentage, op dit moment geloof ik 3,75%, heeft bijgemengd.
Het probleem bij diesel en biobrandstof bijmengen is:
1:biobrandstof is nogal een breed begrip. Er wordt van alles bijgemengd, van onbewerkte plantaardige olie, naar palmolie, tot slachtafval.
2:Het percentage bijmenging wat de overheid voorschrijft geldt als gemiddelde over een heel jaar en kent geen maximum per partij/liter/eenheid.
En dat terwijl dieselbrandstof die voor wegverkeer gebruikt wordt genormeerd moet zijn volgens de EN590. Deze norm schrijft voor dat er een maximaal percentage biodiesel mag worden bijgemengd van 5%. Deze 5% moet voldoen aan de EN14214 (want alleen dan is het biodiesel.... als het daar niet aan voldoet is het een biobrandstof) De EN14214 vervolgens kan alleen aan voldaan worden als koolzaadolie als grondstof wordt gebruikt.
De praktijk waar we hier een topje van de ijsberg als voorbeeld zien:
De leveranciers lappen de EN590 voorschriften aan hun laars en mengen biobrandstoffen (onbewerkte plantaardige of dierlijke olie op basis van de verkeerde grondstoffen) bij. Dit doen zij op een moment dat dat om economische en weersomstandigheden redenen gunstig is en dan doen zijn dat in een veel hoger percentage als de EN590 toelaat. Als de biobrandstoffen duur zijn of de temperatuur is ver onder de +7 graden is de kans op stolling van het biodeel in het voertuig namelijk groot. Maar ook bij de pompen. Een pomphouder die verstopte filters heeft heeft grote kans een groot biobrandstofaandeel in zijn tanks te hebben. En GEEN bioDIESELaandeel dus zoals het zou moeten
De leverancier heeft dus een te hoge dosis op een verkeerd moment toegepast. Maar het maakt pijnlijk zichtbaar wat er aan de hand is. Er is veel meer 'technisch leed' wat niet direct in verband gebracht wordt met deze praktijken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar