close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: Inleren Stappenmotor K7M

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: K7M 1.6 RT

Beste forum leden,

Ik heb een vraag gebaseerd op een oude posting - Inleren Stappenmotor K7M.

Heb een hagel nieuwe Stappenmotor op het gasklephuis gemonteerd. Stappenmotor moet ingeleerd worden volgens een "idle learn procedure" voor de K7M.

Wat zijn de exact juiste stappen voor het inleren voor de Megane?

1.) 2 zekeringen van 5 amp verwijderen 1 = memo inj 2 = ULM;
2.) sleutel in contant op aan stand zetten;
3.) Zekeringen terug plaatsen;
4.) Contact weer op uit zetten;
5.) Contact weer aanzetten en 10 sec. wachten;
6.) Starten motor en veel verbruikers aanzetten zonder gas geven.

Zijn dit de exacte stappen die te volgen zijn, of mis ik een stap?

Heb dit namelijk uitgevoerd en het toerental hangt nog rond de 1500 RPM in neutraal na het inleren. Na rijden schiet het toerental weer door naar 2100 RPM. Heb ook de accu - pool voor deze actie langer als 5 min ontkoppeld gehad.

Reacties van harte welkom.

Beste wensen voor 2011.

Gr,
Megane-1996




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Megane_1996 schreef:

Hoe krijg ik de gas klep weer in de standaard stand, na schoonmaken gasklephuis? Iemand een tip??
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
biged1971 schreef:

2 zekeringen van 5 amp verwijderen 1 = memo inj de ander = ulm dan contact aan zetten en de zekeringen terug plaatsen
contact aanzetten en daarna weer uit zetten.
doe dit als de motor koud is daarna de motor met een hoop verbruikers aanzetten en warm laten draaien en je bent klaar(geen gas geven)

Geplaatst door

Megane_1996 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gasklephuis wel schoon gemaakt voordat je hem hebt ingeleerd?

is er geen lekkage ?
kijk al je vacuum slangen goed na die gaan nog wel eens stuk loopt hij ook erg hoog.

biged1971 0
badge

13 jaar

[quote=biged1971]gasklephuis wel schoon gemaakt voordat je hem hebt ingeleerd?

is er geen lekkage ?
kijk al je vacuum slangen goed na die gaan nog wel eens stuk loopt hij ook erg hoog.[/quote]
Motor loopt hoog zo om de 1500 rpm in stationiar. Maar er is nu een nieuw probleem het is erg moeilijk de motor op toeren te houden (stationair) het toerental wil volledig wegzakken tot onder de 500 rpm. Bougies zijn nieuw, Gasklep schoon, Starter/dynamo fuctioneert goed, startkabels zijn redelijk nieuw, bobines hebben 40 dkm eropzitten. Heb het vermoeden dat de krukas sensor defect is. Breng de wagen binnen kort weg (als ik em nog rijdend krijg) om em te laten checken. Zal ook de vacuumslangen laten checken.

Bedankt voor het snelle antwoord.

Megane_1996 0

13 jaar

[quote=biged1971]gasklephuis wel schoon gemaakt voordat je hem hebt ingeleerd?

is er geen lekkage ?
kijk al je vacuum slangen goed na die gaan nog wel eens stuk loopt hij ook erg hoog.[/quote]
Afgelopen week de K7M motor laten checken. De motor trekt valse lucht aan aan de achterkant van de motor waar de lucht-aanzuigs spruitstuk aansluit op het motorblok. De dichting tussen motorblok en lucht-aanzuigs spruitstuk is lek. Met remreiniger zakt het toerental weer onder de 1000 rpm in neutraal. Alle andere dichtingen zijn okey, koppakking en uitlaatspruistuk .

De vraag is: is het de moeite nog waard deze reparatie door te voeren en moet voor het vernieuwen van de lucht-aanzuigs spruitstuks-dichting de motor uit de auto omdat de dichting positie niet makkelijk toegankelijk is voor reparatie? De auto heeft 240.000 km op de teller en moet binnenkort een nieuwe APK.

Megane_1996 0

13 jaar

Locatie waar valse lucht aangezogen wordt (rode pijl). Tussen motorblok en lucht-aanzuigs-spruitstuk.


http://img267.imageshack.us/img267/1576/...

[url=http://img267.imageshack.us/i/renaultdic...][img]http://img267.imageshack.us/img267/1576/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Megane_1996 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.