Ik heb 5000 km geleden een nokkenas versteller vervangen en dus ook de distributie riem spanrol etc., nu is deze gebroken.
Oorzaak????
Zijn altijd de kleppen krom of is dit beveiligd?
De snelheid was ongeveer 40 km/u toen ik schakelde van 2 naar 3.
Kun je de kromme kleppen zien als je de kleppendeksel eraf haalt of moet je de kop eraf halen?
Alvast bedankt voor evt reacties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hans al zou dit stationair gebeuren die kleppen zijn zeker krom. Sommige japanners en de 3cil vw motoren zijn zo gemaakt dat het niet mogelijk is . Dus weer een flinke uitgave. Zat de multi v snaar er tussen ? Succes.
Ik weet niet of de v snaar ertussen zit, de auto staat nog in Italie.
Ik ga het zien als de auto thuis is.
Ik heb het 2x gehad met mijn espace (2.0 16v), hier wordt je niet vrolijk van. Ook vorig jaar op terugreis uit Zuid-Frankrijk. Met de TGV thuisgekomen en de auto later per vrachtwagen. Dure reparatie. Ik vrees voor jou dat de kleppen krom zijn.
Het is een mooie auto en ook erg praktisch maar voor je bankrekening is het een drama. Ik heb hem (kapot) verkocht en een andere auto gekocht. Ik ben wezen kijken voor het nieuwe model Espace, maar ik durfde het niet aan.
Ik hoop voor jou dat het meevalt.
groeten Frederik
14 jaar
@frederik:
Als ik mag vragen:
Was jouw Espace dealer-onderhouden en de eerste keer ook door de dealer gerepareerd?
14 jaar
Hoi Heino, ik heb alles zelf vervangen......... dit wordt ook wel weer opgelost.
Gr Hans
@heino:
Onderhoud werd niet door de dealer gedaan, de distributieriem is wel bij de renaultdealer vervangen. Eerste keer was de multiriem gerafeld en er tusseen gekomen, terwijl deze nog lang niet z'n draaiuren/tijd had gehad. De 2e keer is de auto nog wel naar de renault-dealer geweest om de juiste diagnose te stellen. Toen werd gezegd dat de oorzaak van het verspringen van de riem misschien was veroorzaakt door een steentje, of iets dergelijks, wat er tussen was gekomen.
14 jaar
Okee, nu wachten tot de auto terug is en wat er kapot is.
Blijkbaar is er een nog niet gevonden aanleiding voor dat de distributieriem herhaald defect raakt.
14 jaar
De auto is terug, distributie riem is nog heel, maar is een aantal tanden versprongen. De multiriem zit er ook nog op maar is gerafeld.
Deze rafels hebben tussen de ditributie riem gezeten en zo is deze versprongen.
Diverse kromme kleppen........ nu de kop eraf en repareren.
Laat eens kijken of de spanner van de multi-riem defect is ,terwijl volgens renault gebruik hij vervangen zou moeten zijn. Groeten.
Ga ik doen
Kop is eraf en alle 16 kleppen zijn krom?
Weet iemand hoeveel een kop revisie gaat kosten.
of op de sloop een andere kop kopen?
16 Nieuwe kleppen geplaatst, alles opgebouwd
Tevens een nieuwe spanner voor de multi riem geplaatst.
Een nieuwe multi riem en distributie riem en spanner.
Starten en lopen.
Alleen nog een oranje lampje van de ecu.
Uitgelezen en deze geeft aan dat de verwarming van de O2 sensor stuk is.(voorste)
Ik neem aan dat dit de sensor op het uitlaatspruitstuk is, en niet op de uitlaat zelf?
Weet iemand dit.
De fout code is "100 circ. voorste O2 sensor verwarming defect aanwezig bij aanzetten contact".
gr Hans
ps de motor loopt goed!!!!
als je een andere riem plaatst,eerst de motor met de hand rond draaien en kijken of de zuigers de kleppen niet raken. als dat niet het geval is kun je de compressie meten. als de kleppen krom zijn meet je een veel te lage compressie.als dat zo is moet de kop eraf,
13 jaar
Hans zitten de stekkers van beide sensoren er wel goed in. Doe het anders overnieuw en/of meet de weerstand van deze door waar de witte draden op zijn aangesloten. Geen weerstand is een defect. Succes.
laatr wel op dat jij multieriem juist monteerd anders heb je over par duizend km weer dat probleem heb ik al vaker voor gewaarschuwd hier deze fout wordt heel veel gemaakt
multiriem moet op de buitenste banen lopen.Wat veel voorkomt is een lekkende stuurpomp.Dit komt op de riem en olie en rubber gaan niet samen.Lost op en de gevolgen ken je al.Vaak voorkomend probleem met lambdasonde is een slechte stekker verbinding.FF de weerstand controleren en eventueel de stekkers doorsolderen.
Multi riem zit op de buitenste groef.
Lambda sonde doorgemeten en meet geen weerstand op de witte draden.
Stekker eraf gehaald en direct op de draden gemeten en nog geen weerstand.
Het is de voorste sonde op het uitlaatspruitstuk, moet dan de hele inlaat eraf of kom je er via de onderkant bij?
Gr Hans
Vaak wordt bij distr. vernieuwen de waterpomp vergeten. Altijd doen bij Renault, anders kans op problemen.
13 jaar
Waterpomp zit op de multiriem en niet op de distributie riem.
Lambda sonde vervangen (voorste) maar ik heb nog steeds een motor management lampje.
alle fouten zijn gereset
Maar blijf een lampje houden.
opnieuw uitgelezen maar geen fouten en toch een lampje?????????
HOE KAN DIT????????
Gr Hans
Na een aantal ritten is het lampje uitgegaan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar