Bij mijn scenic is de multieriem tussen de distributieriem gelopen hierdoor sloeg de motor af.
Na demontage cil.kop blijkt de spie van het nokkenastandwiel defect te zijn, bij het ronddraaien van de nokkenas lijken de kleppen goed te sluiten.
Kan dit of moeten de kleppen eruit voor controle?
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nu je de kop er toch af hebt, is het sluiten van de kleppen simpel te controleren. Leg de cilinderkop met de klepschotels naar boven en vul de compressieruimte met benzine. Als de benzine weg loopt, is het mis......
Andersom kan ook door benzine in de inlaat- en uitlaatkanalen te gieten.
Meet de compressie.als je nokkenas nog heel is en er is geen overmatige klepspeling dan heb je een waterkansje dat de kleppen niet krom zijn.
14 jaar
Compressie meten zal een hele kunst worden als je de kop er al af hebt liggen. Wel even lezen H.E. ........
Ok,overzien.---------------------------------------Zilver,wat je nog kunt controleren is dat de pistons even hoog komen te staan (kromme bielle).Met de vloeistof op de kleppen is goed.Ik zou verder de kop binnendoen voor verdere stappen
14 jaar
Klepafdichting gecontroleerd met dieselolie geen problemen dus kop gemonteerd met nieuw nokkenasriemwiel en de motor loopt als een zonnetje!
Bedankt allemaal.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar