close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: Distributie scenic 1.9 diesel 1996

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel

Bij mijn scenic is de multieriem tussen de distributieriem gelopen hierdoor sloeg de motor af.
Na demontage cil.kop blijkt de spie van het nokkenastandwiel defect te zijn, bij het ronddraaien van de nokkenas lijken de kleppen goed te sluiten.
Kan dit of moeten de kleppen eruit voor controle?
Peter

Geplaatst door

zilver1 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nu je de kop er toch af hebt, is het sluiten van de kleppen simpel te controleren. Leg de cilinderkop met de klepschotels naar boven en vul de compressieruimte met benzine. Als de benzine weg loopt, is het mis......
Andersom kan ook door benzine in de inlaat- en uitlaatkanalen te gieten.

moderator 0
badge

14 jaar

Meet de compressie.als je nokkenas nog heel is en er is geen overmatige klepspeling dan heb je een waterkansje dat de kleppen niet krom zijn.

De student 0

14 jaar

Compressie meten zal een hele kunst worden als je de kop er al af hebt liggen. Wel even lezen H.E. ........

moderator 0
badge

14 jaar

Ok,overzien.---------------------------------------Zilver,wat je nog kunt controleren is dat de pistons even hoog komen te staan (kromme bielle).Met de vloeistof op de kleppen is goed.Ik zou verder de kop binnendoen voor verdere stappen

De student 0

14 jaar

Klepafdichting gecontroleerd met dieselolie geen problemen dus kop gemonteerd met nieuw nokkenasriemwiel en de motor loopt als een zonnetje!
Bedankt allemaal.

zilver1 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.