Ik wil de distributieriem vervangen, maar de handleiding van Kluwer ATH lijkt mij net iets te 'mooi om waar te zijn'
er staat ongeveer het volgende:
massakabel los
v-riem er af
kap er af (ik zie er 2, een metalen en een plastieke)
krukaspoelie er af
..
Als ik bekijk welke kappen er volgens mij af moeten, heb ik het gevoel dat ik de motorsteun bovenaan moet lossen, de motor stutten, en dan die bovenste metalen kap (waar de motorsteun aanhangt) los te maken en dan .. krukaspoelie etc los maken..
Probleem hierbij is dat die bovenste beschermkap, uit metaal, vasthangt met zowel gewone bouten, als met een soort torx-bouten.. echter torx past er niet op (lijkt alsof het een maat is tussen 50 en 55 van torx).. misschien wel van de vorige doe-het-zelver :-)
Ik hoop dat ik grondig verkeerd bezig ben, want dit alles lijkt mij nogal omslachtig om die riem er af te krijgen..
Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen..
Twanne
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
die torx is standaard en die kap moet eraf suc6
Het is niet te mooi om waar te zijn hoor,het is binnen een uur te doen.
Je moet idd de motorsteun even er af halen,krik met een blok hout onder het carter,vriem ,krukaspoeli en de distributiekappen.Volgens mij zit de bovenste aluminium kap vast met m8 sleutel 13. Het is wel verstandig om dan ook gelijk de waterpomp vervangen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar