gister is de distributieriem geknapt van mn moeders twingo, motor viel gewoon uit, geen lawaai of getik
weggesleept naar een garage, die verteld om rekening te houden met 1000,- in het ergste geval
maar het lijkt mij, nieuwe riem erom, misschien geleiders, en klaar voor nog geen 200.-
garagehouder wil waarschijnlijk uit voorzorg de kop erafhalen om de kleppen te bekijken. opzich een goed idee, maar als er een nieuwe riem omligt, de kop blijft erop, kan je toch ook de boel ronddraaien of ff starten ?
komt het vaak voor bij een 1.2 twingo dat de kleppen krom zijn? of komt dat haast nooit voor bij een gebroken riem?
alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
eigenlijk altijd kromme klep(pen) bij dit type motor.
hmz, oke duidelijk
maar dit gaat toch niet zonder geluid ? je hoor dan toch wel een pats boem krr knak of hoeft dat nieteens
17 jaar
Echt hoor,haal de kop er maar af.100 % dat de kleppen krom zijn.
En hoelang zat deze riem erop?Wat is de oorzaak?Waterpomp vastgelopen?
hoelang de riem erop zat kan ik niet opzoeken, km stand is nu 115000 dus ik neem aan dat het de 2e riem is
oorzaak is ook niet duidelijk te zeggen, me moeder reed erin, plotseling viel de motor uit alsof ie geen benzine meer kreeg. als het goed is is de riem geknapt dus waterpomp zou nog goed kunnen zijn. kwamen geen geluiden vrij.
en als de kleppen dus waarschijnlijk krom zijn, wat is dan meestal het kostenplaatje
nieuwe kleppen, koppakking, kop vlakken, nieuwe riem ? zoiets of nog meer
wat gebeurd er als de zuigers beschadigd zijn door ingeslagen kleppen?
17 jaar
renualtjes zeker kromme drijfstang
Ho ho jerry... niet op de zaken vooruit lopen ;-) Heb al meerdere van deze motoren gehad met geknapte riem.. Wat nieuwe kleppies erin en probleem was verholpen... Dus het kan "meevallen"
René
ja k heb er 2 rijdenzonder problemen met een zuiger 2 m lager als de anderen
Kop vlakken is niet nodig.Als de distri riem is geknapt/gerafeld kunnen er resten rondom de poulie v/d waterpomp gekomen zijn.Advies is om gewoon de waterpomp mee te vervangen.Kost je rond de 90 euro ex btw.8 nieuwe kleppen monteren.En kromme drijfstangen heb ik nog nooit meegemaakt bij een D7F motor.
dan had ik eengekrompen zuiger
zeker franse slag zuiger gehad
voorlopig staat de auto daar nog wel een week , schijnt weer razend druk te zijn ( tijd voor een monteur drbij denk ik dan)
maar we wachtten het af! zal wel uitkomen op riem, geleider, 8 kleppen en waterpomp
als ik meer weet post ik het hiero weer! bedankt alvast voor t meedenken
17 jaar
Monteur erbij gaat natuurlijk niet zomaar,want als het wat rustiger is kun je die niet zomaar wegsturen.Het is overal druk,en overal moet je wachten.
Succes.
jah wachten maakt ook niet uit hoor, maar opzich vind ik een week vrij lang, haal er dan een stageloper bij of een tempoteam monteur voor de universele klussies. en als het rustig is kan je die wel wegsturen hoor, ''mits'' je em doorbetaald ;)
en ze zijn ''specialist'' in bedrijfswagens,., die kunnen al helemaal geen dag wachten ( ja leenauto mee kan ook)
ik zou het nu bijna zelf willen proberen maarja zonder brug en buiten op straat is ook niet geweldig tenzij je werkeloos bent.
ach we zien wel ik hou het op de hoogte
17 jaar
breng m bij een bedrijf dat wel tijd heeft
kleine update, de auto staat er nog steeds !!
er zijn een aantal kleppen vervangen en de kop is gevlakt
hierna starten en 1 cilinder deed niet mee, dus moest dat weer nagekeken worden. morgen als t goed is wel ophalen, na 3x uitstellen..
volgende keer direct een blok van de sloop erin
17 jaar
Een aantal kleppen vervangen??Ze moeten ze gewoon alle 8 vervangen.Heb je hem bij een dealer gebracht?
en wie gaat dat gelach van de tweede keer betalen????
gr jan
twingo staat eindelijk weer thuis, rekening van 1700,- WHAT
met het genozel van de uren zijn ze aardig geweest, maar evengoed 700,- arbeidsloon
nee t is geen dealer, maar een bosch service center garage
en ze hanteren een hoog uurloon, iets van 80,-
zover ik uit me hoofd weet zijn de uitlaatkleppen zowieso vervangen en is de kop gevlakt en gereinigd, ook is er een nieuwe distributieset opgekomen en waterpomp vervangen, nieuwe olie en filter. de bon stond vol met reparaties en nagekeken dingen/tests
verder nog een berg kleine dingen, alleen vind ik het dan weer raar dat ze niet ff meteen de luchtfilter/benzinefilter/bougies hebben vernieuwd.. kost geen drol aan tijd en materiaal en dan is echt alles weer vervangen. ook stond het koelwaterpeil onder niveau, beetje jammer, ik kon er zelf zo een kwart liter bijgooien.
als t mn eigen auto was zou er een blok van de sloop inhangen maarja.. moeders heeft nu iig weer een betrouwbare auto als t goed is. ( na 2,5 week ofzo)
in ieder geval bedankt voor het meedenken!
gr. Roy
17 jaar
Ik vind het toch wel veel geld eigenlijk. Snap dat het gevraagd moet worden, maar lichten ze men van tevoren niet even in? 1700 pleuro voor een '98 twingo is een berg ..
maargoed, aan de andere kant rijdt ie nu weer jaren probleemloos :)
Man man, wat een bult geld.......wat had je daar allemaal wel niet voor kunnen kopen? Haast een Twingo van 98.
Sytze
1700 euroknallers bij macdonalds ;)
17 jaar
Daar komme we niet......
burgerking sytze???
Waarom de kop vlakken?Lijkt me niet echt van toepassing bij dit verhaal.
[quote=CARS&MOTORS]burgerking sytze???[/quote]
Welnee man! Zelf ff lekker de frituur aan, das het allerbeste. Vind de macdoo de kwikfit van de horeca! Hahaha
[url=http://imageshack.us][img]http://img515.imageshack.us/img515/6116/...[/img][/url]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar