Distributieriem kapot gegaan in Duitsland . Is daar gerepareerd en bij navraag schijnt de oorzaak gelegen te hebben in het loslaten van een gelaste verbinding van de nokkenastandwiel?? Zegt mij niks, maar heeft iemand een idee wat daarmee aan de hand is geweest. Er zat dus geen rollager oid vast of juist los, maar ze hebben wel de kop hersteld, 2 kleppen vervangen en 2 nieuwe nokkenassen gemonteerd en waterpomp meegenomen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi siem,
heb bij een diesel meegemaakt dat de demper in de in het tandwiel defect was, met als bijna gevolg dezelfde schade als bij jullie. Maar weet niet of zo'n benzine uitvoering een dergelijke demper kent.
Is het niet iets met de nokkenas geweest, omdat die vernieuwd zijn en maar 2 kleppen.
groeten michiel
misschien ooit bij het monteren van nieuwe dist riem met bovenste kap het tandwiel beschadigd want dit past maar net (is al ooit vaker hier melding over gemaakt hier op site),ben daar toen ook meer op gaan letten dat je dit niet beschadigd met het monteren van bovenste kap,
als riem nooit vervangen is geweest moet er andere oorzaak zijn tandwielen nog nooit stuk gezien
Michiel: sorry, ik bedoelde geen nokkenassen, maar nokkenastandwielen
Willy: riem is inderdaad zo'n anderhalf jaar terug vervangen (originele set incl. spanrollen). De duite monteur vertelde mij iets van dat een "schweissbruch von blech der nokkenwellenrad" de oorzaak zou zijn geweest. Misschien inderdaad wat jij aangeeft hoor.
Aan de zijkant van de nokkenastandwielen zit een opstaande rand gelast. bij het monteren van de bovenste distributiekap is het mogelijk dat de rand van de tandwielen beschadigd raakt, dit omdat de kap maar net past. als de rand loslaat en tussen de riem komt kun je je voorstellen wat de gevolgen zijn
groet
Nu begrijp ik het en dat verklaart voor mij de duitse tekst van het loslaten van een las. Is weer een dure leer voor een volgende keer zullen we maar zeggen.
Hieruitblijkt Hoe Voorzichtig We Moeten Zijn(maar Er Zijn Ook Veel Leerlingen Die Het Vak Ook Moeten Leren Maar Kan Voor Klant Dure Rekening Naderhand Worden) Of Dat Het Fabriek Van Deze Tandwielen Af Moet Stappen En Uit Een Stuk Gegoten Tandwiel Om Zo Een Hoop Ellende Te Voorkomen En En Zo Klanten Te Houden
[quote=willyvan]Hieruitblijkt Hoe Voorzichtig We Moeten Zijn(maar Er Zijn Ook Veel Leerlingen Die Het Vak Ook Moeten Leren Maar Kan Voor Klant Dure Rekening Naderhand Worden) Of Dat Het Fabriek Van Deze Tandwielen Af Moet Stappen En Uit Een Stuk Gegoten Tandwiel Om Zo Een Hoop Ellende Te Voorkomen En En Zo Klanten Te Houden[/quote]
Nieuwe tandwielen bestaan inmiddels uit èèn stuk.
Hoe je met zo'n schadegeval omgaat is natuurlijk helemaal je eigen verantwoording. Je kan de klant ervoor op laten draaien, maar ook kan je een fout gewoon toegeven en zelf even slikken......
Das weer een goede zaak dat ze die nokkenastandwielen verandert hebben.
Moderator strikes again.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar