aangezien ik door mijn dealer al een paar keer belazert ben vraag ik het hier maar eens: de distributieriem moet vervangen worden bij 200.000, schijnt normaal te zijn bij dit type motor. de dealer zei dat dit nogal duur was omdat de hele motor eruit moet. tevens zei hij dat het slim was de waterpomp ook meteen te vervangen. wat is hier allemaal van waar? of zijn het verhalen om mijn portemonee onnodig te legen? hoeveel uren staan er gemiddeld voor deze klus? hy had het over 8-10 uren.
bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
volgens de flat-rate tijden ben je enkel voor de distributie vervangen 3,4uur kwijt..
en motor hoeft er niet uit.
ik wordt weer genaaid heb ik door, dank je wel voor het antwoord!
17 jaar
De waterpomp vervangen schijnt wel verstandig te zijn. Tenminste, dat lees ik hier wel vaker. Vraag dat even na, want dat kan min of meer in 1 moeite door.
17 jaar
Wat is de voor de dealer voorgeschreven arbeidstijd voor het vervangen van de distririem, Pallab..?
17 jaar
Ik wil hier een ieder alleen maar behoeden voor een onnodige discussie waarbij men elkaar in de haren gaat vliegen. Voor je het weet mogen er weer geen dingen geschreven worden, zoals
[url=http://img151.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img151.imageshack.us/img151/3967/...[/img][/url]
en deed hij zijn broek weer omhoog.
17 jaar
In dit geval zou de dealer dus zomaar ff een uurtje of 4-5 extra berekenen terwijl hij hier geen werk voor verricht, Pallab........
Nogal een stevige uitspraak!
Komt geheid gedonder van.
17 jaar
[quote=Pallab]volgens de flat-rate tijden ben je enkel voor de distributie vervangen 3,4uur kwijt..
en motor hoeft er niet uit.[/quote]
Ik zei "enkel" voor de distributie.
Dus waterpomp en multisnaar incl spanners moet er nog bijkomen!!
Voor de waterpomp staat 6 uur voor.(excl aftappen ed vloeistoffen)
Dus Santa ik zeg niet dat deze garage 4-5uur in z`n zak steekt ,ik gaf enkel aan
wat er voor een enkele distributiesnaar staat.
En dit zijn trouwens de tijden die bij de dealers vandaan komen.
@ Pallab;
a) heb je geen echte "live" flatratetijden, hou dan je mond.
b) formuleer je antwoord ook niet zodat het opgevat kan worden alsof de dealer hem een oor aannaaid!
Je ziet hoe de "leek" er meteen een conclusie uit trekt en waarschijnlijk (met de voorinstelling die hij al had: "ik zal wel weer genaaid worden") de grootste stennis aan het maken is bij de dealer.
Het laatste stukje wat je erbij schreef, had je ook GELIJK erbij kunnen zetten; dit is gewoon opruien!!
[quote=Icedude]@ Pallab;
a) heb je geen echte "live" flatratetijden, hou dan je mond.
b) formuleer je antwoord ook niet zodat het opgevat kan worden alsof de dealer hem een oor aannaaid!
Je ziet hoe de "leek" er meteen een conclusie uit trekt en waarschijnlijk (met de voorinstelling die hij al had: "ik zal wel weer genaaid worden") de grootste stennis aan het maken is bij de dealer.
Het laatste stukje wat je erbij schreef, had je ook GELIJK erbij kunnen zetten; dit is gewoon opruien!![/quote]
mee eens..... ;
paul,
Pfff, flat-rate. Ik maak bij ons zelden mee dat zo,n tijd ook echt gehaald wordt. Meestal zit je er ENKEL op dat klusje wel een eind boven, maar als je twee of drie karweitjes kunt combineren val je er pas onder.
Dwz als je dus 3 karweien moet doen die alledrie ongeveer hetzelfde aangaan, Waterpomp, distributie en dynamo vervangen tegelijk bijvoorbeeld Dan heb je toch alles al losliggen, en val je dus onder de flat-rate tijden.
Groeten Marcel
[quote=Icedude]@ Pallab;
a) heb je geen echte "live" flatratetijden, hou dan je mond.
b) formuleer je antwoord ook niet zodat het opgevat kan worden alsof de dealer hem een oor aannaaid!
Je ziet hoe de "leek" er meteen een conclusie uit trekt en waarschijnlijk (met de voorinstelling die hij al had: "ik zal wel weer genaaid worden") de grootste stennis aan het maken is bij de dealer.
Het laatste stukje wat je erbij schreef, had je ook GELIJK erbij kunnen zetten; dit is gewoon opruien!![/quote]
@icedude
De Topic-maker vroeg om een mening en die gaf ik.
Dat mbt "live" flatratetijden weet je ook dat de 1e maal altijd even alles uitzoeken is
maar moet een klant daar de dupe van zijn??
Als je z`n klus een paar maal doet ben je weer sneller uit (moet je toch wel weten onderhand als je in het vak zit) daar zijn de flatrate tijden op berust.
De pure100 zich gelijk genaaid voelt zijn aan z`n ervaringen en z`n vooroordelen dat is zijn opinie erover.
en waar zijn die flat-rate tijden voor ???????, juistem, om DIE te berekenen aan de klant, zodat die niet de dupe wordt van de onervarenheid van een monteur.
Wat moet de klant dan betalen voor een enkel distributiereiem ??? 3,4 uur.
wat doen ze in de andere 6/7 uur, ???????
geen idee, maar ook dat zal op de factuur staan, in de vorm van Flat-rate tijden.
Einde discussie graag.
Groeten Marcel
@ Pallab; jij maakte het ook wel erg suggestief hoor!
Wat betreft de live flatrate tijden; ik bedoelde meer dat jij aangaf dat je de tijden ook maar "van iemand die bij een dealer werkt gehoord had"......even overdreven, maar je sprak alsof je het zelf niet met eigen ogen gezien had.
@ Hellbat; het werkt zo bij renault dat de flatrate van de distributie ook echt alleen de distributie is; de andere zooi die je los moet halen wordt weer apart aangegeven. Het is hier niet zo dat als je die tijd neemt, alles erin zit maar vaak staat erbij: "exclusief uitbouwen blabla".
Topic gesloten. De topicstarter zal inmiddels voldoende info hebben.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Vel Satis of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar