Renault Megane: distributieriem v.v. maar loopt slecht

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: dti

ik heb de distributie riem vervangen en nu loopt hij niet goed hij is traag in het optrekken en door trekken
en hij geeft veel roet uit de uitlaat(het is net of hij diesel weg gooit) het is net of hij teveel brandstof krijgt zodat hij bijna verzuipt onder het rijden wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn ben zelf bang dat het de pomp is maar die is niet te regelen met al die elektronica.
een ieder al vast bedankt die een idee heeft.
mvg cc57

cc57

Geplaatst door cc57 , lid sinds 13 jaar geleden

15 Reacties

Hans4037 PRO, 13 jaar geleden

Lijkt er op dat de motor niet goed op tijd staat omdat het gekomen is na het vervangen van de riem.

Hans

cc57, 13 jaar geleden

[quote=Hans4037]Lijkt er op dat de motor niet goed op tijd staat omdat het gekomen is na het vervangen van de riem.

Hans[/quote]
dacht ik eerst ook heb toen de riem er weer afgehaald en weer op de strepen er weer opnieuw opgezet de poelies staan zelfs weer precies op de plek zoals ze er afgehaald zijn

Petje57 PRO, 13 jaar geleden

Zit er wel een spie in de onderste krukaspoelie ?
Er zijn Renault-types die dit niet hebben. Het is maar 'n idee.....

Gr.

abc PRO, 13 jaar geleden

heb je een originele riem gebruikt?heb het wel eens gehad met een "immitatie" dat de strepen/merktekens op de riem niet het zelfde waren als op de originle,scheelde 1 tand op de pomp.

jaap4744, 13 jaar geleden

ahoi ja ik denk ook dat die een tand te laat of te vroeg staat. riem er weer af halen een tand terug zetten. erst met

de hand rond draaien of die nog vrij draait zoo ja starten kijken wat hij doet.

wees er van overtuigt dat hij vrij draait sucses mvg jaap

hoogfrequent, 13 jaar geleden

Jaap: dat vrijdraaien met de hand, hoe doe je dat eigenlijk? Is het toegestaan met sleutel op de bout van de krukaspoelie? En dan alleen rechtsom?

jaap4744, 13 jaar geleden

ja met de sleutel op de krukaspoelie bout . auto moet in zijn vrij staan als je 4 keer door een zwaar punt bent geweest . als het een(4zilinder is)

dan loopt hij vrij. als je hem er niet door heen krijg staat hij niet goed. gaat wel zwaar hoor. dus let op.

en ander kan je hem gewoon starten. sucses er mee mvg jaap

abc PRO, 13 jaar geleden

hoe is het met de vraag steller????

CARS&MOTORS PRO, 13 jaar geleden

volgens mij heeft deze GEEN spie op de onderste riemwiel
dus hij heeft nog geluk dat er geen kleppen krom zijn

gpekaar, 13 jaar geleden

dat denk ik dus ook want bij veel types van renault moet een blokkeer stift in het motorblok gedraaid worden om de krukas in de juiste stand te zetten en die types waar dat bij moet hebben geen krukas spie dus kan het krukas tandwiel makkelijk wat verdraaien.

CARS&MOTORS PRO, 13 jaar geleden

we wachten even op een reactie van de topic starter

matthijs1 PRO, 13 jaar geleden

Ja Jongens klopt als een bus, maar denk eraan het is geen NUL PUNT meer, maar een willekeurig punt. dus als het je ooit overkomt wees voorzichtig.

Groet Thijs

CARS&MOTORS PRO, 13 jaar geleden

daar voor hebben we tegenwoordig toch voor elk merk/type afstel hulpstukken

hoogfrequent, 13 jaar geleden

@Jaap, bedankt. Verdraaide altijd de motor voor kleppen stellen door in de 3e versnelling auto terug te duwen. Maar bij een automaat gaat dat niet :-)

abc PRO, 13 jaar geleden

en loopt ie al beter?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.