Renault Megane: diverse lampjes blijven branden op het dashboard

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16v

Hallo,

ik ben in het bezit van een Renault Megane Break van 2000.
Nu zit ik met het volgende problemen, als ik mijn auto start blijven de airbag, abs, handrem, stop en serv lampjes branden. Dit is gekomen nadat ik er een versterker heb ingebouwd. Ik heb namelijk per ongeluk de stekker van de passagiersairbag in het dashboard losgetrokken. Nu heb ik hem uit laten lezen en toen kwam hij met 3 foutmeldingen namelijk, abs sensor rechtsvoor idem abs pomp en hij gaf nog een melding aan van de airbag in het stuur.

Bij het uitlezen is de versterker helemaal losgekoppeld, de meldingen waren er uit, maar zodra contact weer aangezet werd waren deze er weer. Ik heb zelf al gekeken naar de sleepringen, deze zijn nog in goede staat. Nu kreeg ik nog te horen dat er mogelijk een zekering verhoogd kan worden, weet iemand waar deze zich bevind? Zodat ik dat ook kan uitsluiten. En misschien kan iemand mij vertellen wat er nog meer de oorzaken zouden kunnen zijn. Ik wil namelijk eerst dit probleem verholpen, voordat ik de abs sensor ga vervangen.

Groet Dirk

Dirk77

Geplaatst door Dirk77 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Dirk77 (0), 10 jaar geleden

ik heb inmiddels mijn auto in gerolen omdat ik steeds meer problemen kreeg met de computer. ik ben nu in het bezit van een Renault Megane Scenic.

Groeten Dirk

ernhemmer (0), 10 jaar geleden

Och. Was nou Duits of naar Japans gegaan

RPJdeWeert (0), 10 jaar geleden

Wat is dit nu weer voor reactie? Daar heeft de ts toch niets aan? En als dat zo zou zijn, waarom zie ik dan steeds meer duitse en japanse auto's achter op autoambulances, of met geopende motorkap op de vluchtstrook? Of zijn ook die topics hier zeer populair? Ieder automerk heeft zijn gebreken!

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Over smaak valt niet te twisten rij zelf japans.
Jaren europese auto's gereden,vw,audi,peugeot,maar er zit een duidelijk verschil in onderhoudskosten t.o.v een jap.
De jappen die ik tot nog toe gereden heb zijn echt veel probleemlozer dan de europeanen die ik gereden heb.
Ik rij nu een Toyota,staat nu op 250.000km,de scv klepjes op de brandstofpomp zijn in de garantie vervangen,voor de rest niks.
Ook de rest van de auto,alleen de remmen zijn twee keer gedaan,een keer voor,een keer achter.
Dat is alles,oh ja,een paar dashboardlampjes zijn vervangen tijdens een beurt.
De europeanen die ik reed waren een aanslag op je portemonnee.bij elke beurt werd ik gebeld met een waslijst aan gebreken en zaken die preventief vervangen moesten worden omdat dat moest bij die km stand.
Allemaal dealer onderhouden spul en met km standen gekocht waarvan je denkt daar mogen toch niet zulke gebreken bij voor komen.
En de vakanties waarvan ik altijd wel een paar dagen bij een dealer doorbracht omdat er weer eens storingsmelding verscheen waar niemand wat mee kon.
In Europa maken ze hele mooie auto's,maar in japan maken ze kwaliteit en minder mooie auto's.

7seconds (0), 10 jaar geleden

Het is nu eenmaal zo dat als je als autofabrikant innovatief bezig bent, je altijd een stortvloed van kritiek over je heen krijgt wanneer er iets mis is. Ik reed al auto in de tijd dat de meerste Japanse auto's (maar ook Opel) met een risicoloze contructie als achterwielaandrijving en een starre achteras met bladveren werden uitgerust, terwijl onafhankelijke wielophanging en voorwielaandrijving al jaren de standaard was van de Franse autofabrikanten. In technisch opzicht zijn er overigens wel meer voorbeelden te geven.
Na verloop van jaren werden deze constructies overgenomen door de Japanse fabrikanten toen alle "kinderziektes"er uit waren. Maar ieder mag zijn eigen keuze maken....

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Innovatief zijn is leuk,maar niet over mijn rug.
Daar komt ook nog bij dat als je zo innovatief bent,zorg dan ook dat je garantie innovatief is.
Maar de klant is het proefkonijn en die mag betalen voor die innovativitieit,niet 1 keer,maar ook nog eens tijdens de gebruiksduur.
En dan heb ik het nog niet eens over de irritatie die je hebt met zo'n innovatief kwaliteitsprodukt.
Maar als je zo'n auto least is het allemaal geen probleem,naar binnen rijden en ophalen als tie klaar is.
Maar ik rijd particulier in de rondte en kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en de rest geef ik liever aan iets leuks uit.
Maar zoals gezegd,over smaak valt niet te twisten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.