Goedenavond,
Ok heb een vraag bij deze wagen is het volgende aan de hand
Na het verwisselen van de achterste rubbers van het subframe wat nogal met grof geweld is gegaan ( met zware moker aanslaan ) start deze wagen niet meer
De motor draait wel gewoon rond maar slaat totaal niet aan
Eigenaar gaf aan dat dit al eerder was gebeurd en dat de wagen dan na 1 dag staan wel weer gewoon start
Hier echter niet
Ook niet als ik er rechtstreeks remreiniger inspuit dan slaat ie ook niet aan
Uitlezen gaf verder geen fouten aan in de motor ecu behalve 1007 unidentified fault
Deze kan ik ook gewoon wissen maar naar 1 keer starten is die er ook weer gewoon
( uitlezen is gedaan door middel van Delpi 150 / Autocom )
Sleutel wordt gewoon erkend
Nou vraag ik me dus af heeft deze wagen een crash sensor ?
Zo ja waar zit deze ? volgens alles in de Airbag module maar die geeft geen fouten aan
Of moet ik het ergens anders gaan zoeken ? want ik vermoede de crashsensor te hebben geactiveerd door de zware moker slagen
Hoor graag wat van jullie
en bvb alvast bedankt voor het meedenken
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij is dit een bekend probleem met de hogedruk pomp. Dit heeft te maken met dat het een ide motor is. Gebruik de zoekfunctie maar eens op ide.
Ok de hoge drukpomp op het inlaatspruitstuk
Maar waarvoor slaat hij dan ook niet aan met Remreiniger
Dan omzeil ik toch infeite de pomp ?
10 jaar
Ok ben vandaag wat verder gaan zoeken
Brandstof krijgt de wagen pomp werkt ( navraag bij eigenaar bleek dat de hogedruk pomp al 2 keer was vervangen !! )
Wat krijgt hij niet ..Vonk .. de bougies vonken niet
Nu vermoed ik dus dat ik het moet gaan zoeken bij de Krukas sensor ook al geeft hij hier geen fout bij aan
maar tijdens het starten hoor ik met de stethoscoop de injectoren niet werken
Nu heb ik de sensor eruit en doorgemeten deze geeft op de 2 pinnen 225 Ohm volgens fabriek zou dit 290 Ohm moeten zijn
Nu kan ik met een ijzeren staaf heel snel erlangs afgaan dan hoor ik dan wel en dan niet het relais inslaan
morgen maar eens de andere proberen
10 jaar
en idd de krukaspositiesensor was dus defect
Simpele test was oude eruit wagen op contact en er langs af bewegen met een schroevendraaier
brandstof relais schakelde dan wel en dan niet soms 10 sec niks dan 2 keer in 5 sec
nieuwe erop en hetzelfde weer herhaald en warempel elke 2 sec klikte het brandstofrelais
ingebouwd en meteen lopen
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar