Renault Laguna: elektronische storing lampje en auto rijdt zelf en hoog in toere

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

Ik zit al een tijd met een probleem.
ik heb een renault laguna gt uit 2002.
Nadat we soms een stuk hebben gereden en we zetten de motor uit en daarna weer aan springt de auto in storing. Het lampje van elektronische storing gaat dan branden. Zodra de auto dan gestart wordt blijft hij op 2,5 toeren en geeft vanzelf gas. Remmen en dergeljjke kan dan nog wel. Als de auto in storing schiet en we wachten 10 tot 15 minuten, dan kunnen we weer rijden en is de storing weer verdwenen. Soms schiet de auto na het rijden ook niey in een storing. Er valt geen touw aan vast te knopen. Nu hebben we de auto laten uitlezen en hij gaf een storing aan bij het gasklephuis. Deze hebben we vervangen maar toch schoot hij weer in een storing daarna. Tevens hebben we ook de gaspedaal positie sensor vervangen bij de garage. Dit heeft ook niks uitgemaakt. De auto rijdt verder goed en zonder problemen. De garage waar we de laaste keer de auto hebben uitgelezen spoot het gasklephuis in en toen verdween de storing. Ik weet niet wat het was waar hij het mee inspoot. We zijn inmiddels een beetje ten einde raad. Wat kan het zijn? Of is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt?

ik hoor het graag!

Gr Iris

irisvii

Geplaatst door irisvii (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Henk Nobach (0) PRO, 9 jaar geleden

Dit probleem is uitgebreid besproken op deze site. Deze storing wordt veroorzaakt door defecte bedrading, gasklephuis of ecu.

Remi.laguna (115), 9 jaar geleden

Rij vanaf 2009 een 1.8 16V en ken deze auto inmiddels door en door.
95% zeker dat de stekker op het gasklephuis het probleem veroorzaakt, laat deze stekker vervangen , en je niet gelijk op kosten laten jagen door vervangen van gasklephuis, ECU, bedrading omleggen etc...




Succes...

sgm (0), 9 jaar geleden

Het is in ieder geval de volgorde die je aan moet houden: stekker, bedrading omleggen, gasklephuis en dan pas de ecu. Helaas was het bij mijn auto de laatste stap...
Overigens is het ook een auto die erg gevoelig is aangaande de penbobines. Geen imitatie erin, maar de originele van Renault. Helaas hebben die niet het eeuwige leven. Niet-originel bobines geven ook wel storingen in de auto. Bij mijn auto ging het dashboard en de automatische airco op hol. Ik denk dat auto's waarbij de bedrading van het gasklephuis nog origineel is, ook vatbaar zijn voor problemen met de bobines.
Problemen met de bobines merk je vooral op gas en met lauwe motor ook op benzine (niet goed doortrekken als je flink gas geeft).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.