Renault Scenic: Dynamo kapot of...

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16v

Hoi allemaal,

Heb een maandje geleden een melding vanuit het dashboard gehad, namelijk:
STOP + Accu lampje. Heb direct de auto aan de kant gezet. Na een herstart was de melding weg, wat ik wel een beetje raar vond.

Gisteren ging dezelfde melding branden en ging niet meer uit.
Renault garage gebeld en ik kon met de auto er naar toe rijden nadat geconstateerd was dat de multiriem nog intact was. Starten deed hij nog en ben vervolgens naar de garage gereden. Toen ik bij de garage kwam was de accu leeg. Niet zo verwonderlijk als de dynamo zijn werk niet doet.

Nu kan het zijn dat de dynamo echt aan de beurt is, maar ik heb mij laten vertellen dat het ook kan zijn dat er een stekker aan de dynamo gecorrodeerd is waardoor de dynamo zijn ampere`s niet kwijt kan aan de accu.

Wie kan mij hier het fijne van vertellen. Is de dynamo echt kaduuk met een kostenpost van minimaal 450 euro met een ruildynamo of kan dit euvel verholpen worden door simpel de stekker te vernieuwen cq schoon te maken.

Let wel op dat eerst de melding verscheen en weer verdween waardoor ik als leek de indruk krijg dat het wellicht een stekker kan zijn als deze bestaat.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes

gripzz

Geplaatst door gripzz (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden

probeer dan eerst de stekker........wij kunnen dat niet, hiervandaan.
Het is heel goed mogelijk dat hij gecorrodeerd is. even schoonmaken en weer proberen.
Je kunt daarna even meten op de accupolen, bij draaiende motor moet je tussen 13,8 en 14,4 volt meten.

mvg,
Hans.

gripzz (0), 15 jaar geleden

[quote=Hans4040]probeer dan eerst de stekker........wij kunnen dat niet, hiervandaan.
Het is heel goed mogelijk dat hij gecorrodeerd is. even schoonmaken en weer proberen.
Je kunt daarna even meten op de accupolen, bij draaiende motor moet je tussen 13,8 en 14,4 volt meten.

mvg,
Hans.[/quote]
Hartstikke bedankt!

Hij staat bij de Renault garage en heb het doorgegeven, de auto was nog niet aan de beurt.

Als iemand nog input heeft, dan hoor ik dit graag.

Alvast bedankt!

Groetjes

Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden

Oke, dan belt de garage je wel als de nieuwe dynamo erop zit.

gripzz (0), 15 jaar geleden

[quote=Hans4040]Oke, dan belt de garage je wel als de nieuwe dynamo erop zit.[/quote]
Ik snap hem... wat ben ik toch naief.

AS1 (105), 15 jaar geleden

ik ben benieuwd of ze je dan ook echt een nieuwe zullen aansmeren ipv een gereviseerde...

8je (0) PRO, 15 jaar geleden

In de eerste post geeft de ts al aan dat het om een ruildynamo gaat...

@ Hans 4040, Zo de waard is, vertrouwd hij zijn gasten?

AS1 (105), 15 jaar geleden

ok maar 450 Euro voor een ruildynamo incl. montage betekent dat de dealer minstens 100 Euro verdient aan alleen verkopen van de dynamo.
Dan kun je het beter zelf doen of naar een onafhankelijke garage gaan.

gripzz (0), 15 jaar geleden

[quote=AS1]ok maar 450 Euro voor een ruildynamo incl. montage betekent dat de dealer minstens 100 Euro verdient aan alleen verkopen van de dynamo.
Dan kun je het beter zelf doen of naar een onafhankelijke garage gaan.[/quote]
390 euro incl alles en een nieuwe accu (die had ik kapot gereden)
En tja was ik maar zo handig en had ik er maar de tijd voor...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.