Renault Scenic: Na monteren ger.cil.kop start motor niet

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1958 cc

Motor wil niet starten, de startmotor draait ook niet, na cilinderkoprevisie.
Auto: Megane Scenic 1999 met F3R motor, bouwjaar 1998
De cilinderkop gereviseerd, laten doen, en weer gemonteerd.
Daarnaast de nodige stekkertjes van de injectie vervangen, de isolatie van de bedrading was helemaal verkruimeld, waarschijnlijk bij een vorige baas heet geweest.
Alles secuur gesoldeerd en weer geisoleerd. De distributieriem vervangen en de afstelling, merktekens, exact zo weer afgesteld als voor demontage van de kop. Vastgelegd d..m.v. foto’s. De motor geblokkeerd bij demontage door de starterkrans vast te zetten.
Bij het omdraaien van het contactslot, eerste stand zonder de motor te starten, gaat er een relais tikken in de zwarte behuizing rechts in het motorcompartiment als je voor de auto staat en onder de motorkap kijk. Wil je nu de motor starten, dan doet de startmotor niets en gaat heel licht flikkerend het acculampje op het dashboard branden.

Heb ik iets vergeten, over het hoofd gezien of ergens geen rekening mee gehouden waarom de motor niet start ? Graag een reactie.

Pakreel

Geplaatst door Pakreel (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Accu bijna leeg? Alle massaverbindingen weer aangesloten?.

Hans

Pakreel (0), 15 jaar geleden

Hans, je hebt het helemaal bij het goede eind.
Iets over het hoofd gezien, de massakabel welke aan het linker hijsoog van de cil.kop zit had ik niet vastgemaakt.
De motor loopt nu als een zonnetje.

Bedankt.

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Niets ernstig gelukkig, nu weer lekker rijden.

Hans

Pakreel (0), 15 jaar geleden

Beste Hans,

Ik heb nog een vraag, mogelijk weet jij daar een antwoord op.
De motor loopt weer, maar net zo als ik de auto net aangeschaft had geeft de motor back-fire.
Ik heb de distr.riem exact hetzelfde gemonteerd zoals deze zat.
De cil.kop bleek nog niet zo lang geleden, voor mijn tijd, ook al eens gedemonteerd te zijn.
Mogelijk zagen ze toen dat een cil.kop revisie noodzakelijk was en hebben ze de auto daarna verkocht.
Kan gebeuren.
Zou het mogelijk zijn dat bij die montage de distr.riem een tandje te vroeg c.q. te laat is gemonteerd waardoor er back-fire op treedt ?

Graag zie ik je reactie.

m.v.g.

Hans Lewis

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Reanault LPG en backfire is een storing die helaas heel vaak voorkomt, gebruik de zoekfunctie op deze site eens en je leest diverse oorzaken.

Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.