Renault Laguna: Electronische motorstoring

Bouwjaar: 1996

Ik heb hier een Renault Laguna 1.8 8v uit 1996 met opvallende problemen. Bij kontakt aanzetten staat de toerenteller al op ca 1000 toeren en de temperatuur meter halverwege warm (bij koude motor). Motor start heel moeilijk maar slaat wel aan. Loopt zo te horen erg rijk en in ieder geval onregelmatig. Toerenteller geeft ca 3 x zoveel aan als dat de motor draait. Na enige tijd valt de temperatuur meter spontaan terug naar koud. Er zijn belastingspunten waar de motor wel mooi rondloopt maar over het algemeen loopt hij slecht. Zou de ECU stuk zijn?

Zoef

Geplaatst door Zoef (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Controleer de massa van motorblok naar chassis allereerst maar eens.

Zoef (0), 18 jaar geleden

Probleem bleek geen ECU storing te zijn maar een distributieriem die twee tanden verkeerd stond. Merktekens op de riem kloppen niet. Er is geen merkteken waarmee het nokkenas wiel gelijk gezet kan worden. Na op het oog goed zetten loopt hij weer als een raket. verkeerde nokkenas timing zorgt ervoor na even gereden te hebben dat de ECU storings lamp aan gaat. Toerenteller probleem is separaat en bestaat nog steeds. Geen idee waar dat ineens vandaan komt. Bij deze motor onstaat in ieder geval geen schade bij breken van de riem. Ergens anders op het forum stond van wel.

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoe is het met de massa ???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.